B
Benno Z
Guest
Zooo, ik heb me meteen weer geabonneerd op je bouwverslag ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Klopt, ik had het bouwverslag nog niet bijgewerkt maar dat is inmiddels gebeurd. Ik heb me eerst verdiept in de nieuwe forumsoftware en de vele honderden nieuwe berichten....Fraggy zei:Hey Benno, leuk dat je mijn topic weer gevonden hebt. Hoe is het met je Cessna? Is die stuurstang alweer gerepareerd? Dat haal ik niet uit je bouwverslag helaas.
Ach ik ken iemand die er zo mee wegvliegt en hem wel even kompleet voor je zal afstellen zodat die een reserve kist heeft ;-)Ik moet eerlijk bekennen dat als ik er over na ga denken, ik het best spannend vind om er mee te moeten vliegen straks. Wat onzin is. maar toch.
Wat anderen ook zeggen, `t is jouw kist en jij bepaald hoe of watNu zullen er wel mensen zijn die zeggen "Onzin, gewoon vliegen". Sterker nog, ik heb die mensen ook al wel gesproken zo hier en daar. Die zal ik dan even voor zijn: Dat mag je vinden en dat doe je maar met je eigen kist Ik voel me hier prettig bij en ik doe het dus zo.
Aha, dat vermoeden had ik alFraggy zei:Ik kon eigenlijk niet meer wachten om die motor een keer te horen lopen.
Ik denk dat dat voor velen geldt, ik wilde de maiden van mijn Cessna eerst zelf gaan doen. Eenmaal op het veld heb ik toch maar de zender aan "iemand anders" overgegeven, achteraf een wijs besluitFraggy zei:Ik moet eerlijk bekennen dat als ik er over na ga denken, ik het best spannend vind om er mee te moeten vliegen straks. Wat onzin is. maar toch.
Heel slim allemaal, je kunt beter alles rustig in je eigen tempo doen en het gevoel en vertrouwen in kist en motor krijgen.Fraggy zei:Ik wil dus zoveel mogelijk risico's uitsluiten en die motor een beetje leren kennen. Zowel voor mij omdat ik niets van brandstofmotoren weet, als dat ik zeker wil weten dat die motor betrouwbaar loopt. Zit er niet op te wachten om in de eerste vlucht een motorstoring te krijgen en dat ding als zwever te moeten landen. Nou kan ik dat makkelijk op een bok doen omdat ik daar dus nu al mee kan beginnen en niet hoef te wachten tot de romp 'klaar' is. Ook zet ik voor mijn gevoel makkelijker een bok met motortje achter in de tuin dan een hele romp.
Nu zullen er wel mensen zijn die zeggen "Onzin, gewoon vliegen". Sterker nog, ik heb die mensen ook al wel gesproken zo hier en daar. Die zal ik dan even voor zijn:Dat mag je vinden en dat doe je maar met je eigen kist
Ik voel me hier prettig bij en ik doe het dus zo.
Jij bent ook net een machine he. Dat is geen hobby meer, dat is gewoon keihard werken.Als ik die jongen maar aan het werk zet dan komt het goed. Anders is hij alleen bezig met zijn camera en vraagt ij iedere 10 minuten of we niet eens zullen pauzeren....
Als we nu eens doorwerken dan kunnen we tussen kerst en oud en nieuw al folieen... Maar ja die pauzes he...
Dan nog een volgend opstakel. We bouwen hoofdzakelijk op donderdag, maar ja dan is House op TV... probleem dus![]()
Gewoon doorwerken en mij House laten kijken natuurlijkWat moet ik daar nu mee???
Ik ga deze week even achter dat schema aan.Maar Jaap even zonder gekkigheid. Zorg even dat het schema beschikbaar wordt op werkelijke grote, kleuren voor de folie uitzoeken, als we echt willen kunnen we na donderdag de vleugels en stabilo's folie klaar hebben. Trouwens heeft iemand ervaring met de Royal kleuren van oracover??? Daar zit namelijk misschien een groen bij die net even minder fluor is.... Ik heb hem alleen in het echie nog nooit gezien...
Ik kan niet wachten tot ik hem in mag vliegen![]()
...en nu de foto's nog...?
Mhhh, je zal het toch moeten weten of bouwt Mark hem ook voor je op ;-)Geen idee hoe het werkt, ik heb er alleen een foto van gemaakt.
Hier wel hoor
Mhhh, je zal het toch moeten weten of bouwt Mark hem ook voor je op ;-)
Ik begrijp dat het gewoon een kwestie is van die beide stabilo-helften op die buis schuiven en dan de schroefjes aandraaien.
Schande, je moet toch alleen oog hebben voor zo`n mooie grote kistZoals gezegd was ik afgeleid.
Klopt, is een veelgebruikt systeem hoor, al denk ik dat ik bij een 2 meter kist het stabilo gewoon zou vastlijmen, dan heb je de steekverbinding niet, scheelt zo weer minimaal 50 gram
Grt.
Ik heb inderdaad veel te veel hobbies. Oh well, ik moet mezelf wel een beetje vermaken.Schande, je moet toch alleen oog hebben voor zo`n mooie grote kist