A
Arvid
Guest
Mooi hoor!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hezik zei:Verkijk je niet op dat soort dingen.. de ST 75 zou ook op zo'n manier passen binnen de kap van m'n Cessna, maar bij afbouwen bleek dat net toch net niet te zijn.. dan heb ik het nog niet over de naald.
Hezik zei:Het kan bv. best zijn dat men de .80 gepakt heeft en die domweg uitgeboord heeft (min of meer).. dat zie je meer, hele series motoren die min of meer uit hetzelfde blok bestaan.. zowel Saito als OS doen dat best veel, misschien laser ook?
Volgens mij kun je daar zien dat het dus juist niet allemaal unieke blokjes zijn: van de 70, 80 en de 100 zijn de boringen allemaal het zelfde. :?Niet bij Laser. Stuk voor stuk unieke blokjes.
Check HIER maar eens.
jan brilman zei:Volgens mij kun je daar zien dat het dus juist niet allemaal unieke blokjes zijn: van de 70, 80 en de 100 zijn de boringen allemaal het zelfde. :?Niet bij Laser. Stuk voor stuk unieke blokjes.
Check HIER maar eens.
Of laat ik nu merken dat ik er niks van weet . . . :|
jan.
Metroid zei:Plus wat iedereen zegt over de laser motoren de Rols Roys onder de 4 takt motoren is, dan is de keus snel gemaakt.
hezik zei:Metroid zei:Plus wat iedereen zegt over de laser motoren de Rols Roys onder de 4 takt motoren is, dan is de keus snel gemaakt.
Ik heb de Laser Twin van Hans nu vaker horen lopen en dat ding loopt echt schitterend.. stationair heel rustig en trillingsvrij, pakt goed op, geen bakken vol met herrie (hij maakt minder lawaai dan m'n saito 82a).. echt een goede/mooie motor.
@Jan: dat ze allemaal dezelfde boring hebben, is juist een bewijs dat het niet dezelfde blokjes zijn. Voorbeeld, als je de OS .46 pakt en de nieuwe OS .55, dat zijn dezelfde blokjes, alleen heeft de .55 een grotere boring en een iets langere slag.
jacques.1 zei:als je een motor meer inhoud geeft en je wil `t zelfde blokje gebruiken kan je dit alleen maar doen door de boring iets te vergroten.
verander je iets aan de slag dan heb een andere krukas (krukpen moet meer uit `t midden staan) langere drijfstang + hogere cilinder nodig
dus kan je nooit `t zelfde huis gebruiken :idea: (of zie ik `t verkeerd?????)
Ga je de kap op afstand schuivend maken of gewoon met de hand?Ook aan weerszijde van de cockpit een rail gemaakt (open gezaagd kokerprofieltje).
Hierin schuift een aluminium stripje die vastgemaakt is aan de kap. Heb eigenlijk al spijt de cockpit kap te hebben doorgeknipt. Kap schuift niet soepel daar het door z'n slapheid ontzettend schrankt. Moet hiervoor nog een oplossing zoeken.
??? waarrom? om losschieten te voorkomen?Vraagje: Moeten de T-stukjes van de luchtslangen nog met epoxy ingesmeerd worden?