Weer eens tijd voor een TF Spit update-tje,
Na het lezen van Jan z'n glas en schuur avonturen

aan z'n mooie Strega (en natuurlijk de bijbehorende opbouwende reacties en tips) ook zin gekregen in zo'n uitdaging.
Had nog een bruikbaar blik 1 componenten PU-lak (G4) staan van een vorig project.
Dus de keus was snel gemaakt tussen epoxy en PU.
De vleugel die op de details na klaar was, droog bekleed met 25 grams glasmat.
Hierop wat PU gegoten en vanuit de midden met een oude bankpas de PU naar buiten toe verdeeld (het wit van de mat moet net weg zijn). Het teveel aan PU op de overhangende weggewerkt.
De volgende dag het te veel aan mat weggesneden en alles lichtjes geschuurd met korrel 180. Hier over heen weer een laagje PU aangebracht met een schuimroller. Daags erna dit weer geschuurd (korrel 180) en de laatste laag PU hierop gerold, deze later ook weer geschuurd met korrel 180.
Op deze manier een mooie dichte mat verkregen.
Het PU- en stof gesnuif een beetje beu geworden wat details gemaakt, altijd leuk werk vind ik.
- Navigatie verlichting op de tippen (hiervoor van die felle Led's met balsa plamuur gebruikt)
Bedrading was voor het indekken van de vleugel aangebracht.
- Hispano en Browning guns (PVC pijp en balsa ø15 mm.)
De Hispanoos zijn demontabel i.v.m. het transport.
- Bolkappen voor op de Hispano guns
- Bolkappen voor boven de wielbakken
- Kleine bolkappen die tussen de bovengnoemde kappen zitten. De functie van deze zijn mij niet helemaal duidelijk, ze zitten in ieder geval niet recht boven de Brownings (of is het voor een naar boven opgedikte rib in de wheelbay ??)
De positie van de kanonnen is niet helemaal schaal daar Top Flite het landingsgestel wat naar buiten heeft verplaatst. De kanonnen en de kappen daarom ook maar naar buiten verplaatst, het is natuurlijk geen gezicht een kanon voor een wielkast als je het toestel ziet vliegen.
Voor de Hispano's de boormachine opgebouwd naar een draaibankje.
(Klauwplaat is een inslagmoer met boutje en contramoer, werkt prima met een schuurklosje als beitel).
De Kanonnen, kappen en het balsa plamuur weer bedekt met glas en PU.
Als testje een gedeelte van de vleugel in de grijze primer gezet.
Hierdoor zijn, met wat strijklicht, de oneffenheden die nog geplamuurd moeten worden duidelijker te zien.
Bijna geen krasje te zien met 1 laagje primer.
Deze week de wielkappen nog glassen en daarna weer verder met de romp en het cockpit kapje

.
