Hallo allemaal,
Het is me de afgelopen tijd opgevallen dat er steeds meer Top-Flite kits op het forum besproken/verslagen worden zoals de Cessna, Focke-Wulf, P40, P51D, corsair, P47, Dacota (nog één vergeten?)
De TF Spitfire heb ik echter nog niet gezien.
Ruim een jaar geleden ben ik met de Spit begonnen en is nu voor 90% ruwbouw klaar.
Volgens een eerder gelezen regel ben je dan ongeveer op de helft. Planning voor de maiden is dan ook 2008.
Het model heeft reeds retracts van Robart en flaps (zit er aan te denken om inner-flaps erbij te maken).
Misschien komen er ook nog robostruts op (zelfbouw?).
Reeds ook bedrading naar de tippen aangebracht, vond de Leds op de Cessna van Hezik heel inspirerend.
Een schuivend cockpitkap is natuurlijk ook heel mooi, maar we moeten natuurlijk het gewicht in de gaten houden.
Op dit moment met de inbouw bezig van de retracts.
De afwerking van de kist zal glas en epoxy worden. Maar zover zijn we nog niet.
Zal nu eerst de precieze uitvoering van de Spit moeten bepalen voor de details, zoals bv. het aantal bobbels op de vleugel en bewapening.
Die van de MH434 lijk mij een makkelijke keuze omdat daar veel foto's van te vinden zij op het internet, het kleurenschema spreekt me ook wel aan.
Het moet in ieder geval een MK IX uitvoering worden.
l
Het is me de afgelopen tijd opgevallen dat er steeds meer Top-Flite kits op het forum besproken/verslagen worden zoals de Cessna, Focke-Wulf, P40, P51D, corsair, P47, Dacota (nog één vergeten?)
De TF Spitfire heb ik echter nog niet gezien.
Ruim een jaar geleden ben ik met de Spit begonnen en is nu voor 90% ruwbouw klaar.
Volgens een eerder gelezen regel ben je dan ongeveer op de helft. Planning voor de maiden is dan ook 2008.

Het model heeft reeds retracts van Robart en flaps (zit er aan te denken om inner-flaps erbij te maken).
Misschien komen er ook nog robostruts op (zelfbouw?).
Reeds ook bedrading naar de tippen aangebracht, vond de Leds op de Cessna van Hezik heel inspirerend.
Een schuivend cockpitkap is natuurlijk ook heel mooi, maar we moeten natuurlijk het gewicht in de gaten houden.
Op dit moment met de inbouw bezig van de retracts.


De afwerking van de kist zal glas en epoxy worden. Maar zover zijn we nog niet.
Zal nu eerst de precieze uitvoering van de Spit moeten bepalen voor de details, zoals bv. het aantal bobbels op de vleugel en bewapening.
Die van de MH434 lijk mij een makkelijke keuze omdat daar veel foto's van te vinden zij op het internet, het kleurenschema spreekt me ook wel aan.
Het moet in ieder geval een MK IX uitvoering worden.
l