Algemeen 1/8 brushless truggy topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Nard Cox, 6 nov 2009.

  1. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    gaatje maar ietsjes opboren en een dikker boutje in doen t.z.t. :)
     
  2. I Xyzyx I

    I Xyzyx I

    Lid geworden:
    30 sep 2006
    Berichten:
    687
    Locatie:
    Heerde
    Dikker boutje past niet door het chassi heen ;) Dus dat is helaas geen optie..

    Lipo's zijn overigens al in Nederland, alleen liggen helaas bij de douane. Motorsteun zou voor vrijdag op de post zijn, dus kan ik hopelijk in het weekeind weer lekker crossen...

    Overigens zou die 1717 van castle creations, of 1 van de nieuwe 15xx niet wat beter zijn voor je muggy? Zijn ook groter als de 2200 kv motor ;)
     
  3. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik heb nu een 48T spur op de Muggy zitten. met een 11T is toen de regelaar opgeblazen. (volgend CC zelf had dat al goed moeten werken, en op 4s werkte het ook perfect, maar blijkbaar niet goed genoeg) , dus nog iets lichter gaan vertanden.
    heb er nu een 10T pinion op zitten. kan evt nog naar een 9T pinion gaan mocht dit nodig zijn. deze hebben ze namelijk wel bij rc-monster.
    dus qua vertanding ga ik wel uitkomen. (het gewicht van de auto boeit ook nog neit zozeer dan, een zwaardere auto moet je gewoon iets lichter vertanden. )
     
  4. I Xyzyx I

    I Xyzyx I

    Lid geworden:
    30 sep 2006
    Berichten:
    687
    Locatie:
    Heerde
    Ja das waar, ag ik hoop maar dat 5s wel lekker werkt... anders verkoop ik gewoon al mijn 3s lipo's en koop er paar 2s lipo's bij.
     
  5. Lennart

    Lennart

    Lid geworden:
    27 jan 2009
    Berichten:
    543
    Locatie:
    Heerhugowaard
    die dx3s van MSUK is het nieuwe model hè, die ook de dsm2 ontvangers kan aansturen + 4 AA ipv 8. In europa is die niet veel te vinden.(ik wacht er ook op) SPM3140 ipv SPM3130
     
  6. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    DX3S oude model heeft ook 4AA, maar inderdaad alleen DSM (1).
     
  7. I Xyzyx I

    I Xyzyx I

    Lid geworden:
    30 sep 2006
    Berichten:
    687
    Locatie:
    Heerde
    Misschien dat het daarom zo lang duurt.. dat de oude gewoon niet meer gemaakt worden en dat de nieuwe nog niet genoeg op voorraad zijn. Zal het even navragen! Anders wacht ik wel op de nieuwe dx3s.
     
  8. Lennart

    Lennart

    Lid geworden:
    27 jan 2009
    Berichten:
    543
    Locatie:
    Heerhugowaard
    yup, mijn fout. :) Prijs is volgens mij gelijk dus nog even 2 weken wachten en bij MSUK bestellen. In de VS is hij wel al leverbaar.
     
  9. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Zojuist was het even droog dus ik dacht even lekker snel wat met mijn RC8Te te rijden op de weg. Om mijn minipins te sparen even de Mashers erop gezet (ziet er wel okee uit). Maar naar twee minuten begint de wagens ineens super te stotteren. Dus meteen naar binnen, even een filmpje gemaakt:

    MMS4qqP3DvQ[/media] - AE RC8Te motor defect?

    So, wat is / kan er aan de hand zijn ?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Per ongeluk de MMM met de laatste update?
     
  11. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Uhm, de laatste final versie, niet de Beta. Sowieso raar dat hij het pas na twee minuten krijgt.
     
  12. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    Kieper ook je traxxos connector eraf 1:8 met die connector gaat hem niet worden. Overigens lijkt me niet direct je probleem aangezien je het onbelast al hebt.

    Hoe staat je timing in je regelaar heb je die aangepast soms? Het is in ieder geval een cogging die je hebt oftewel de motor heeft probleem te "meten" welke richting het zaakje gaat veelal door te heftige timing veroorzaakt.

    Of door het water gereden ?
     
  13. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    De TRX houden het nog goed vol volgens mij, worden helemaal niet warm (dus geen grote weerstand?). Als ik alles moet gaan vervangen ben ik wel een tijdje bezig. Ik ga het pas doen als ik mijn neus heb gestoten (aka als er iets kapot gaat als direct gevolg van een connector).

    Timings heb ik allemaal standaard gelaten. Heb met deze setup vorige week 2 packs leeg gereden en was er niets aan de hand.

    Ben wel door wat water gereden, maar er is niets nat dus denk niet dat dat het probleem is.

    Zal dadelijk eens de software er opnieuw op zetten en kijken wat hij doet.
     
  14. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Ik heb 2 weken terug ook zoiets gehad, met versie 1.22 (beta). Ik ga morgen weer kijken of het al aan de software ligt, of aan een storing op de zender.
     
  15. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Zojuist software even gereset. Heb versie 1.21 erop staan. Daarna LiPo cutoff weer op 3.4 gezet en dat was het. Maar nog steeds hetzelfde :( .
     
  16. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Ik heb pas problemen gekregen nadat ik de nieuwe versie van casttle link (3.220) heb geinstalleerd. De volgende dag op de baan gezet, en alleen maar stotteren. Daarna nog een keertje thuis gereden, en ging het (gelukkig) weer goed. Heb nu voor de zekerheid ook maar weer de software versie 1.21 geinstalleerd. Lipo cut off heb ik op 3.1 staan. Morgen middag, met laptop, naar de baan. Kijken of het probleem er dan nog steeds is.
    Geloof nog niet dat het aan de connectors ligt, want daar is niks aan veranderd, en ook bij halfgas, dus beperkt vermogen, stotterde hij al.
     
  17. marinj

    marinj

    Lid geworden:
    4 dec 2008
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Sneek
    Met v3.18 ik geen problemen dus ik ga voorlopig niet upgraden.
    heb je de Motor al eens onbelast laten draaien ? misschien heeft toch je ESC kuren. Je zou eens een andere moeten proberen, probleem is die dingen heb je niet zomaar op de plank liggen.

    ps Voor dit soort ongein heb ik in plaats van een nieuwe wagen, een MMonster ESC "refurbished" puur voor reserve aangeschaft, en sinds kort ook een 2e (Flux Tork) motor erbij.....kan ik iedereen aanraden, kost je wel extra geld maar je investeerd wel in stukje zorg minder en je kan snel weer rijden als de boel kapot is.
     
  18. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    Als je de wagen op de grond zet en tegen houdt en dan rustig gas geeft wat gebeurt er dan het lijkt er namelijk op dat je een probleem in de fets hebt. Probeer ook achteruit eens heb je het probleem dan niet zou ik toch het probleem zoeken dat de 1e trap (fets) niet goed werken. Haal eventueel de regelaar open en droog alles even goed met een fohn.

    Er zijn veel factoren waar je probleem in kan zitten zo was er ook een rijder die enorme problemen had bijna gelijk als wat jij had alleen bij hem betrof het een gesensorde Tekin set en bleek een kabelbreuk in de sensor kabel maar goed kwam hij ook pas na 4 weken achter :).
     
  19. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Even een update hier:

    Heb de Flux esc er op aangesloten en exact hetzelfde probleem. Wilde toen voor de lol ook meteen even de Flux motor er op zetten maar dat kan niet, ruimte gebrek de Flux motor is te dik. Aan de esc lag het dus waarschijnlijk niet. Als roller rolde hij ook goed dus diffs en centerdiff zijn waarschijnlijk ook nog in orde. De ontvanger werkte ook gewoon goed, heb nog een andere geprobeerd maar zelfde probleem. Zender heb ik ook getest op de Flux waar hij geen problemen gaf. In het kort : het is dus bijna zeker de motor zelf!

    Hoe dan ook op RCM kreeg ik al hits dat het mijn motor was dus heb die zojuist uit elkaar gehaald. Hierbij ook wat foto's ervan :

    Neu 1515 1Y F 2200kv

    Iemand enig idee hoe of wat?
     
  20. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    Kijk even of de lak op de windingen ergens beschadigd is ik hoop dat de kleuren van de foto niet echt kloppen aangezien het koper een vreemde kleur heeft alla corrosie maar niet helemaal duidelijk te zien.

    Hoe is de magneet zelf nog erg sterk?

    Verder nog iets maar ik denk eigenlijk niet dat het er iets mee te maken kan hebben: Pak eens een griptang zet deze op je shaft (op het deel van de pinion) hou de magneet goed vast en probeer voorzichtig de shaft iets te draaien. Als dit lukt is de rotor van de magneten gekomen en zou een verklaring kunnen zijn.
     

Deel Deze Pagina