Algemeen 1/8 brushless truggy topic

tipje, ik had laatst ook iets met een neu motor. ik heb toen gewoon rechtstreeks met neu contact opgenomen en ben erg goed geholpen.

Ja klopt dat de service erg goed is. Denk dat wanneer het geen los contactje oid is ik hem ook ga opsturen.

Ik heb het via de email opgelost en zij hebben mij nieuwe onderdelen verstuurd. Probleem is dat opsturen van de motor en terugsturen erg veel tijd kost en daar had ik geen zin in. Zij boden mij zelfs in eerste instantie, zonder verdere vragen, een nieuwe motor aan voor de helft van de prijs...

De nieuwe motor voor de helft van de prijs is inderdaad een veel voorkomend 'garantie' ja. Nja, het probleem bij mij is dat is zo'n vierkante 9v accu nodig heb, we hebben er drie maar natuurlijk allemaal leeg. Zal eens een oplader voor dat ding gaan zoeken.

Laatst bewerkt:
Ow, lol heb hier niet meer gepost zie ik. Heb de motor uit elkaar gehaald, fases doorgemeten (waren allemaal 0.03 op 200 ohm). Toen besloten de motor maar eens in elkaar te zetten en aan te sluiten. Warempel, hij deed het weer gewoon. Wat nu precies het probleem is geweest weet ik niet, maar hij werkt weer.

Vandaag even met de RC8Te door de 'tiefsnee' gereden (je weet wel die losse pak sneeuw), niet zo'n slim idee, had het op deze foto al verwijderd, maar er lag ook sneeuw OP de esc zelf. Achja, niets aan de hand gelukkig (even afkloppen).

Oja, mijn vorige motor probleem was een slecht contact (van de motordraad naar de draad richting de ESC, vind dat echt heel rot solderen).

P1040288.JPG

Laatst bewerkt:
Mooie foto hoor!!!

Alleen of je electronica hier ook zo blij van word?

Als je soldeert, vertin je dan wel beide kanten?

Ik had al reeds een keer met de [URL="
door de sneeuw[/URL] gereden, maar toen was er nagenoeg geen sneeuw ingekomen.

Deze keer dus wel, als ik dit van te voren had geweten had ik het ook niet gedaan. Nja, gelukkig werkt alles nog 100%.

M.b.t. het solderen, ik kon de motordraden niet vertinnen, het viel er gewoon af.

Laatst bewerkt door een moderator:
had je de lak wel van de motor kabels afgehaald? als dat het niet was, had je gewoon een te kleine soldeerbout. :) (mja, boeit ook niet, als het nu maar goed werkt. :D )

Ik had al reeds een keer met de [URL="
door de sneeuw[/URL] gereden, maar toen was er nagenoeg geen sneeuw ingekomen.

Deze keer dus wel, als ik dit van te voren had geweten had ik het ook niet gedaan. Nja, gelukkig werkt alles nog 100%.

M.b.t. het solderen, ik kon de motordraden niet vertinnen, het viel er gewoon af.

Leuk filmpje, erugg gaaf..

Maar daar lag waarschijnlijk niet zoveel 'tiefsnee' sneeuw als vandaag ;)

Nog even over dat solderen, nu blijft het wel goed zitten?

Laatst bewerkt door een moderator:
ja.. denk een te kleine soldeerbout. je moet het zo zien, dikke kabels gaan werken als een koelblok. als je dus een te kleine soldeerbout hebt, zal het hele kabel langzaam warm worden. met een grote soldeerbout stook je 1 kant(die je wilt solderen) erg snel op temperatuur. (de warmte word nog steeds vrij snel door het kabel opgenomen, maar je stookt er gewoon veel meer in. :) )

@ hobby, ligt inderdaad aan die tiefsnee, solderen zit nu goed ja.

@ Klamath, ja het is echt zo'n standaard ding, ik dacht 60 of 100Watt. Wil voor mijn verjaardag (25 jan) wellicht een soldeerstation vragen.

60 of 100W is al vrij groot hoor. :) zo'n standaard heeft maar iets van 25W of zo geloof ik. maar gewoon een standaard grote doet al wonderen. heb hier een 60W sandvik soldeerbout liggen (15 euro geloof ik)
Soldeer ik moeiteloos 6mm goudcontacten mee.

Nu moet ik het ook weten ook, ik ren even naar boven. brb.

EDIT : 60Watt ... Ik kan die 8 AWG kabels ook wel redelijk solderen op de Traxxas connectors. Maar die draad kan ik hem 30 seconden tegen aan houden en er gebeurd gewoon niets. De draad is ook heel erg stijf, niet te verwarren met een standaard MMM draad.

Laatst bewerkt:
klopt, dat zijn in het principe de windingen. (de windingen in de motor en die harde draden zijn gewoon 1 stuk.)

wat voor tin gebruik je?

Uhm ** (rent weer even naar boven) ...

EDIT : Griffon S-39 Universal soldeervloeistof

Soms zeggen ze loodvrij .. ik heb zo'n loodvrij spult maar dat verdwijnt volgens mij gewoon op mijn soldeerbout.

Laatst bewerkt:
Je gebruikt dus geen soldeertin met harskern neem ik aan?

edit: S39 word normaal gebruikt om koper buizen ietsjes te etsen voor dee gesoldeerd worden. (verwarmingsbuisen) dit is niet geschikt voor kabels solderen voor zover ik weet.

Laatst bewerkt:
Back