Algemeen 1/8 brushless truggy topic

Als je body kleurt, neem dan in elk geval niet het fluo geel van Tamiya. Deze brokkelt dus idd heel snel af. Volgende keer dat ik naar duitsland ga nog een kapje meebrengen en deze spuit ik in 1 kleur :rolleyes:.

Nu, ben zondag dus gaan rijden/vliegen/crashen met mijn (snelle) truggy.
Ik heb echter nog steeds problemen met het stuur.

Heb de tip van SSI toegepast om de EPA in te stellen en verder heb ik de savox servo vervangen door een ACE DS1015.
Sturen gaat echter nog steeds in een wijde boog en een bocht verkeerd aansnijden is zogoed als niet meer te corrigeren.
Het is wel al sterk verbeterd.

Wat bepaalt nog het stuurgedrag, want ik heb echt teveel last van onderstuur :(.

Als je body kleurt, neem dan in elk geval niet het fluo geel van Tamiya. Deze brokkelt dus idd heel snel af. Volgende keer dat ik naar duitsland ga nog een kapje meebrengen en deze spuit ik in 1 kleur :rolleyes:.

Nu, ben zondag dus gaan rijden/vliegen/crashen met mijn (snelle) truggy.
Ik heb echter nog steeds problemen met het stuur.

Heb de tip van SSI toegepast om de EPA in te stellen en verder heb ik de savox servo vervangen door een ACE DS1015.
Sturen gaat echter nog steeds in een wijde boog en een bocht verkeerd aansnijden is zogoed als niet meer te corrigeren.
Het is wel al sterk verbeterd.

Wat bepaalt nog het stuurgedrag, want ik heb echt teveel last van onderstuur :(.

Servosaver strak genoeg? Diffs dik genoeg?

Servosaver strak genoeg? Diffs dik genoeg?

Dat ga ik nu (= in de week) wel eens nakijken, maar hij leek niet snel open te gaan.
Kurt zei al dat de servosaver mss wat strakker moest, hij moest zoiezo al strakker dan in de manual volgens hem.

Diffs zijn gevuld 15-15-10, volgens mij dik genoeg.

Laatst bewerkt:
Inderdaad, ik dacht dat hij in de handleiding op 4mm staat, je mag deze met goede servo's gerust naar 6 a 7 mm halen...

Na het werk heb ik mijn afgerukte motorkabel gemaakt en daarna aan de stuurinrichting begonnen.

Deze stond vrij los, door gebrek van locktite op enkele plaatsen.
Verder stond de servosaver vrij zwak, de schroef was maar 3,5mm ingedraaid. Heb deze nu op 7 mm gedraaid en krijg die met mijn half lamme arm nietmeer open (wel in de auto met wat moeite).
Na het terug monteren heb ik de truggy wat lager gelegd, hierdoor kan de EPA ook weer iets verder.

Daarna ben ik op een parkeerterrein gaan rijden, en kan de truggy nu draaien op de breedite van iets meer dan een half parkeervak. Dit zolang tot ik grip verlies uiteraard.
Dit lijkt mij correct, uiteindelijk resultaat zullen we op de track zien.

dit staat er in mijn handleiding van mijn esc:

Output: Continuous current 150A, burst current 1080A.

zoveel A kan een accu toch nooit leveren?

hoe zit dit dan ?

Dat is de stroom, die de ESC aankan. Zo'n grote Castle/Neu 2200kv motor, trekt op 4s, als piek (echt gemeten) 105A aan stroom. Continu zal een heel stuk minder zijn.

Of minder want hij is minder krachtig en minder kv?
Of meer want hij is minder efficiënt en gebruikt daardoor meer stroom?
Of balanceren bovenstaande elkaar uit?
Met andere woorden, je antwoord is niet echt behulpzaam.

Mijn vraag: Waarom wil je dit weten? Als je het vraagt omdat je wilt weten hoeveel S / A / C je LiPo moet zijn dan raad ik je aan om 4S 5A 30C(+) te kopen. Hobbyking bied veel LiPo's aan tegen een erg scherpe prijs; zeer goede prijs/prestatie verhouding.

Tijdens het racen trek je gemiddeld een goeie 20A op 4S.

Dan zou ik 15 minuten moeten kunnen rijden met mijn 5000 mA lipo's.
Dat haal ik echt niet, denk dat het feest na een 10 minuten toch echt bijna over is, zal het zondag eens timen.
Mss ligt dat wel aan de iets te zware vertanding... :p

Dan zou ik 15 minuten moeten kunnen rijden met mijn 5000 mA lipo's.
Dat haal ik echt niet, denk dat het feest na een 10 minuten toch echt bijna over is, zal het zondag eens timen.
Mss ligt dat wel aan de iets te zware vertanding... :p

Ohja, ik had het over m'n buggy Stewie. Jouw truggy zal wel iets meer verbruiken dan m'n lichtere buggy met dunnere bandjes.

Ik heb een keer 23:30min gereden met 1 lipo in Mol. Ik geloof dat je er bij was met Kurtje. Dit was wel practice met mss 2 min op m'n dak ofzo. EPA stond wel 15% minder dan max. want kwas die vergeten terug zetten na het rijden op een klein baantje.
Heb nu 1 tand groter op de buggy gedaan en 10% minder EPA op m'n buggy en ik heb de indruk dat ik langer rij en het verschil tussen een lege en volle batterij is kleiner precies. En natuurlijk wat minder bottom end, maar dat vind ik eigenlijk toffer/rustiger rijden. Kga nog is expirimenteren met pinions als ik nog is kan komen trainen, maar heb die nu toevallig ontdekt omdat ik de vorige te traag ging met 15T, maar kwas natuurlijk m'n EPA vergeten op max zetten dus had ik er maar een 16T op gegooid :x

Haal je zeker. Met de 2250kv truggy combo van tekin haal ik 14 min met die turnigy 4500mah lipos. Dat was zo bij de laatste blackjack.

Of minder want hij is minder krachtig en minder kv?
Of meer want hij is minder efficiënt en gebruikt daardoor meer stroom?
Of balanceren bovenstaande elkaar uit?
Met andere woorden, je antwoord is niet echt behulpzaam.

Mijn vraag: Waarom wil je dit weten? Als je het vraagt omdat je wilt weten hoeveel S / A / C je LiPo moet zijn dan raad ik je aan om 4S 5A 30C(+) te kopen. Hobbyking bied veel LiPo's aan tegen een erg scherpe prijs; zeer goede prijs/prestatie verhouding.

min of meer ja omdat er in mn handleiding stond dat hij 150 a continu aan kan wilde ik weten hoeveel mn motor dan trok en dus of een gemiddelde accu dit aan kon, maar ik heb zo goed als mn antwoord, hij haalt dus nooooit die 150 a continu dus zon beetje gemmidelde accu 4500mah 30c zal het makkelijk redden

Back