Algemeen Kyosho FW05S/T/T+/R/RR topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door snoebel, 16 aug 2006.

  1. belaey

    belaey

    Lid geworden:
    10 nov 2005
    Berichten:
    322
    Locatie:
    bellem ( belgie )
    Dit is waarschijnlijk zelfbouw want die man schrijft dat hij er 4maand aan heeft gewerkt dus...
    Zou wel leuk zijn om dit in de productie te gooien,
     
  2. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Ik heb een vraagje...

    Hoe kan je'r voor zorgen dat je tandwielen niet te strak op elkaar zitten bij een motor die door 3 schroeven gewoon 'vastgezet' wordt...

    Afbeelding:
    [​IMG]

    Na een middagje rijden in Rumst ging hij bij het laatste tankje op het rechte stuk niet meer in z'n tweede versnelling...
    Direct aan de kant gegaan, en wat bleek, de tandwielen zaten te dicht op elkaar wat zorgde voor wat weerstand.
    Ik snap er niks van... :?

    Groeten,
    JaZz.
     
  3. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Je moet de motor eerst goedzetten en dan de schroeven aandraaien. Als de motor dan nog steeds goed staat zet je de bouten met locktite vast. Zo doe ik het meestal en dat gaat aardig goed.

    M.v.g. Mark
     
  4. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Ok, dat begrijp ik... Maar dat KAN gewoon niet bij deze opstelling...
    Ik kan de motor enkel 'VAST' op het chassis zetten, er is geen mogelijkheid om deze 'goed te zetten'.
    Zie je? Op de tekening zijn er gewoon 3 vaste gaten in chassis waar je de motor gewoon moet plaatsen...

    Help :| :lol: maar blijven lachen he :D

    JaZz.

    Nog een foto om het te verduidelijken:

    [​IMG]
     
  5. belaey

    belaey

    Lid geworden:
    10 nov 2005
    Berichten:
    322
    Locatie:
    bellem ( belgie )
    Maak de drie gaatjes een beetje ruimer met een dremel of zo!
    Dan kan je de motor van links naar rechts verschuiven.
    Proberen die handel :)
    En rumst was cool he
     
  6. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Rumst was idd een leuke ervaring!
    Ik heb de motor er helemaal afgehad, alles wat schoongemaakt, er gewoon 'hup' terug op...
    En bij wonder... Alles terug in orde...

    The lord works in mysterious ways...

    Terug racen dan maar!

    Groeten,
    JaZz.
     
  7. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik zei het je al!!!. Mooi dat het weer goed is

    M.v.g Mark
     
  8. tommie

    tommie

    Lid geworden:
    3 sep 2006
    Berichten:
    148
    Locatie:
    Limburg (NL)
    mjah in handleiding staat idd vastzetten met een papiertje, maar dat lukt mij toch niet...of je moet een erg dun papiertje hebben.

    zodoende heb ik het vorige keer op ongeveer gedaan en nu is mn 2e versnelling doorgesleten :S

    iemand tips hiervoor?
     
  9. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Ja, ik heb nu ook een kleine speling op één van de tandwielen (het kleinste tandwiel op de motor) maar niet op het andere...
    Kheb de motor nog wat proberen verschuiven, maar het bleef eigenlijk altijd hetzelfde...
    De speling op dat ene tandwiel is wel identiek als ervoor. Ik heb m'n motor al eens terug gestart, en eens een ritje gedaan...
    Als de tandwielen nu echt verkeerd zouden staan, had ik dat al snel ondervonden wrs.

    Dus, probleem opgelost!

    Groeten,
    JaZz.

    PS: Ik hoop dat ik hier binnen een aantal dagen niet loop te zagen dat m'n tandwielen gestript zijn :lol:
     
  10. alfaracer

    alfaracer Guest

    Het papier van een schrijfblok, of een A4 type/kopie-vel. strookje afsnijden. dit tussen de tandwielen en de motor leggen. motor ertegen duwen, en opletten of deze wel recht staat. motor vastdraaien. papier ervan tussen trekken. moet nu een heel klein beetje speling hebben, dan is het goed. Ook de koppelingsklok moet wat speling hebben, dus je moet deze wat naar voor/achter kunnen bewegen. dit werkt dmv shimmetjes onder de borgmoer.
     
  11. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Als je wel speling hebt op het ene, maar niet op het andere tandwiel heb je of verschillend versleten tandwielen (komt veel voor, 1ste versnelling gaat veel harder) of je hebt motor scheef staan !

    Truuk met papiertje is de beste methode die ik ken, werkt super.

    De GXR15 met de drie gaten heeft wel degelijk genoeg speling, als ie dit niet heeft heb je de motor, chassisplaat of schroefjes goed scheef. Link/recht gaat ie zo'n 1 mm op en neer, in lengterichting zo'n 1.5mm. Wat best veel te noemen is !

    Beetje voorzichtig met adviesen over koppelingsklok... S/T/T+ hebben "normale" koppeling... de R en RR hebben een centax.
     
  12. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Khad mij graag eens een setje foam bandjes gekocht voor m'n FW-05S. Ik heb hier echter geen ervaring mee en wou even informeren wat jullie me aanraden...

    Groeten,
    JaZz.
     
  13. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Aanraden.. tja, da's een kwestie van smaak, ik zweer bij Enetti... maar velen vinden GRP net zo goed of beter.

    Wel opletten.. RR heeft 30mm achter, 26mm voor.
    Op de FW-05S (of T, T+) past achter standaard geen 30mm, daar moet je offset velgen, speciale joints of andere steekassen gebruiken. Gewoon met 26mm rondom gaat natuurlijk ook prima !

    Dit zijn die 30mm joints : VZ-81 of VZ081
    [​IMG]
     
  14. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Zou het veel uitmaken die 4 mm extra achter?
    Welke shore zou ik kiezen? Heeft natuurlijk veel te maken met het asfalt waarop je rijdt, maar ik heb er nog geen enkele ervaring mee, daarom wou ik wat richtlijnen vfragen...

    Op zich is die aanpassing niet zo'n grote investering, maar het moet natuurlijk de moeite zijn...

    Groeten,
    JaZz.
     
  15. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    ja, dat maakt wel wat uit.. maar om te proberen is het overdreven om hem om te bouwen lijkt me.

    shore.. ik rij met 40 rondom.. kwestie van asfalt waar je rijdt... maar 40 of 42 is prima om eens te proberen.
     
  16. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Nog een vraagje: Ik heb een startbox voor mijn GS Storm EVO maar ik kan mijn Kyosho er niet mee starten. De motor zit te hoog...

    Iemand tips hoe ik dit eventueel kan fixen?

    JaZz.
     
  17. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Niemand een idee?
    Ik heb Roelof hier al een bandendraaier zien maken van een oude printer, dus dit moet toch ook te fixen zijn?

    Groeten,
    JaZz.
     
  18. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Probleem is dat je motor te hoog is en je motorsteunen vast aan motor zitten. Die driepunts bevestiging.
    Je motor moet eigenlijk een stuk zakken om goed met de startwiel van de startbox bij het vliegwiel te komen, dit is bijna niet mogelijk met de Kyosho motor.

    Wat je kunt proberen is een kleiner startwiel op startbox te plaatsen om verder je auto in te komen tot bij het vliegwiel of om je bodemplaat van de auto uit te dremelen zodat je toch bij het vliegwiel komt met je huidige startwiel. Dit zal niet meevallen.

    Andere motors (zonder trekstart) worden gemonteerd op veel lagere motorsteunen, vliegwiel zit dan bijna gelijk met onderkant bodemplaat.
    Hieraan kun je afleiden hoe hoog je huidige motor zit, best wel erg hoog dus !

    Prettige kerst trouwens !
     
  19. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Nog een klein 'probleempje'...

    Als ik vanuit stilstand ineens volgas geef, dan lijkt het of de auto schakelt bij het optrekken steeds tussen 1e en 2e (meermaals)...
    Als ik op een normale manier vertrek trekt hij normaal op en schakelt hij goed.

    Iemand een idee?

    JaZz.
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Misschien staat de motor iets te arm, gaat die hikken....
     

Deel Deze Pagina