Algemeen Kyosho FW05S/T/T+/R/RR topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door snoebel, 16 aug 2006.

  1. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Kheb de reputatie om altijd alles te rijk te zetten, maar ik ga het zeker eens proberen.
    Er is altijd veel rook, maar de onderin kan ik nog wel eens wat rijker proberen zetten.

    JaZz.
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Meestal is het de onderin naald die te arm kan staan ondanks dat je denkt dat die op de hoofdsproeier rijkjes staat.

    Andere optie is eventueel de oneway van de 1e versnelling dat die even doorslaat.
     
  3. manuel315

    manuel315

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Sittard
    Wie kan mij bevestigen of ontkrachtigen, of de chassisplaat van een FW05T+ een kromme of een rechte punt heeft?? Anders gezegd: het stukje waar de bumper op zit, loopt die in één rechte lijn gelijk met het chassis, of loopt deze íets naar boven toe gericht??

    Ik heb nl. een crashje gehad, en zou graag willen weten hoe het er origineel uitzat..aangezien het alu is, wil ik nog evt. proberen dit recht te buigen..mits dit ook origineel zo heeft gezeten, vandaar de vraag natuurlijk..
     
  4. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Helemaal vlak !
     
  5. manuel315

    manuel315

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Sittard
    Ok, dankje..dan ga ik proberen deze recht te buigen in de hoop dat het niet afbreekt!
     
  6. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Tis mij ookal een paar keer gebeurt, een grote engelse sleutel werkt prima.
     
  7. manuel315

    manuel315

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Sittard
    Uhh..aangezien we in deze gemeente wonen (officiëel dan..ik ben nogal chauvinistisch) weet jij misschien ook wel waar ik het tankje voor een FW05 kan uithalen?? Welke winkel heeft dit op voorraad?? Shamrock?? W&W?? Waar ik normaal ga, zal deze moeten bestellen en ik wilde met de "vastelòavend" toch graag even gaan rijden! Neeee..niet in de optocht..ik houd niet van "vastelòavend" ! :wink:
     
  8. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Hmm.. Die van de T heeft plastic "tuitjes", en wordt vastgeschroeft op de bodemplaat.

    Die van de RR heeft metalen tuitjes en zit beter vast, tevens heeft die filter in de tank ingebouwd, en is een stuk steviger. (Betere deksel etc).
    Past prima op de T.

    Prijs is zo goed als gelijk !!

    Snel.. denk dat www.the-border.nl het snelste is voor je.. Maar voor vrijdag lukt je nooit ...

    Nee sham heeft erg weinig Kyosho, en als ie het heeft betaal je de hoofdprijs.. Je zou geluk kunnen hebben bij Vleugels... maar ja die is NOG duurder !
    (Ze hebben wel wat Kyosho op voorraad)

    www.kyosho.de heeft het zeker, maar reken op 5 tot 10 dagen voordat je het in huis hebt.
     
  9. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    ps... Waar ga je meestal rijden ?

    Wij rijden met een groepje van 5 man.. allemaal Kyosho 1:10..
     
  10. manuel315

    manuel315

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Sittard
    Regelmatig bij Fortuna bij de parkplatz. Waar rijden jullie dan??

    Dat T-stukje van het tankje ken ik..bij elke crash breekt die tank gewoon, dat scheurt in en gaat lekken. Ik begrijp niet dat ze daar niets iets stevigers op hebben gemaakt!!! Ik heb er al een stukje "tapijt" onder gemaakt en draai de schroefjes niet al te strak aan opdat deze mee kan geven, maar het baat niet. Als alléén dat T-stukje van metaal is, weet ik ook niet precies of dat een oplossing is..?
     
  11. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Nee, de tank van de RR is anders, die heeft dat probleem met die schroefjes niet, het losschieten van slang niet, een beter deksel en filter ingebouwd.

    http://www.kyosho.de/?page=shop/fly...85f9121a4d0c91581f1c11c8aa&mod_title=product#

    Die past er gewoon op !

    Kijk maar eens bij de manuals van de RR, je zult zien dat er veel meer dingen veel beter zijn aan die auto.. maar alles past gewoon op de T !


    Fortuna heb ik wel eens gereden, maar vind er veel teveel vuil en met name steentjes liggen, wij rijden alweer een 2 jaar op Houthalen circuit.
    Voor 5 tientjes per jaar rij je op een echte baan, erg gezellig en veeeeeel minder brokken !
    15 min rijden vanuit Geleen/Sittard
     
  12. manuel315

    manuel315

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Sittard
    Ik vind die nérgens! Bij de RR niet in Ersatzteile en niet bij Tuningsteile..dus ik vind ook de andere verbeterde delen niet wat de RR wel heeft en de T/S niet..
     
  13. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Tja, duitse site is niet echt geweldig... maar ze hebben wel alles. Alleen staat niet altijd alles correct vermeld bij de types.
    Typenummers hebben ze ook vaak aangepast.. vraag me niet waarom.. een vz001 in de manual is vz-01 in duitsland bv

    Wat ik meestal doe is simpelweg de manual pakken en daar kijken naar de partnummers.

    Manuals moet je kopen in duitsland.. maar zijn gewoon te downloaden op global site.. de sukkels..
    http://www.kyosho.com/eng/support/instructionmanual/pureten_fw05/pureten_fw05_index.html

    De RR heeft een leuk aantal extra's, die je 1 op 1 kunt gebruiken op de T versies. Let wel op, uiteraard moet de T origineel blijven als je wedstrijden zou willen rijden in de KWC. Voor de standaard 1:10 klasse bij Limac of HRT maakt het niets uit.

    Voor de T is met name de tank een echte aanrader, maar ook alu asjes bij je gearbox, betere schoks, carbon bovenplaat, stabs zijn aanraders..
    Let wel op... als je veel wilt upgraden kun je ook overwegen om een RR te kopen uiteraard..
     
  14. manuel315

    manuel315

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Sittard
    Ik ben al eens bij die baan geweest. Althans: ligt dat op een industrieterrein ergens in een bocht naar rechts, verstopt aan de linkerkant?? Het is niet zo een heel groot circuit hè? Gaat iemand wel eens naar dat circuit in Duitsland bij Remunj de grens over??

    €50,- is niet veel..ware het niet, dat overal een klein beetje geld, nog steeds leidt tot één grote hoop geld (als je het bij elkaar telt).

    Fortuna ligt idd best veel vuil wat gewoon jammer is..waarom geen circuit bouwen ergens hier in de buurt? Rijders genoeg lijkt mij!
     
  15. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Circuit is idd niet heel groot, maar een perfecte maat voor 1:10. Voor 1:8 gaat het ook prima.. 1:5 is ie idd te klein voor.

    Maar neem van mij aan dat een groot circuit, zoals Rumst niet leuk is met je 1:10 auto !

    Circuit in de buurt.. tja, dat probeert Limac al jaren voor elkaar te krijgen.

    50 euro per jaar is toch niks.. je mag dan iedere dag van 8 tot 8 rijden op een onderhouden baan, met alle faciliteiten ! (Tafels onder afdak, rijdersplaats en op drukkere dagen een kantine ;-))

    Dat bedrag heb je zo terugverdiend omdat je geen schade oploopt aan je tandwielen ! Bij Fortuna ben ik al eens twee sets tandwielen kwijt geraakt door de steentjes op 1 middag.

    Gelukt met manuals etc ?
     
  16. Hallo iedereen.

    Had een vraagje, ben een v-one rrr wc edition aan het bouwen, nu staat er in de
    manual dat ik rubber cement moet hebben, maar wat is dat (toch geen rubber lijm)?
    Als iemand het antwoord weet hoor ik het graag.

    Gr Gerard
     
  17. rs4evo3

    rs4evo3 Guest

    ik hoor net dat je daar gewoon dunnen seconde lijm voor moet gebruiken.
     
  18. rs4evo3 bedankt
     
  19. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Neem wel de "langzame" versie... met die echte 2sec lijm is het geen doen om de band mooi op zijn plaats te krijgen !

    Sham heeft speciaal 30 en 60 sec versies op voorraad.... (maakte ik daar nu echt reclame voor Sham ? pfff.. zal het nooit meer doen..)
     
  20. rs4evo3

    rs4evo3 Guest

    ik denk niet dat het voor de band is maar voor de remschoentjes
     

Deel Deze Pagina