Die ga ik waarschijnlijk ook kopen, ik hoop op berichten want ik vindt hem mooi 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Inrijden moet je met dezelfde brandstof doen als waarmee je uiteindelijk wilt gaan rijden. Bij het inrijden alles te rijk afstellen (WOT methode) en rustig aan rondjes rijden en de eerste 5 tankjes leegdraaien op een groot parkeerterrein. Na de eerste 3 à 4 tankjes zul je merken dat-ie al sneller oppakt als je gasgeeft (maar waarschijnlijk ook meteen afslaat en verzuipt). Je kunt vanaf dat punt langzaam de motor gaan tunen door het mengsel armer te zetten (telkens 1/6 tot 1/4 indraaien van de hoofdsproeier stelschroef = HSN). Na zo'n tankje of 6 à 8 kun je dan lekker scheuren gaan en de auto meer op z'n donder geven. Belangrijk is ALTIJD de temperatuur te blijven controleren. Schaf dus zo'n infrarood temperatuurmetertje aan voor 3 tientjes. Dat kan je een hoop ellende (en vraagtekens bij het afstellen) besparen.rc gaastra-leo zei:Ik ga hem van de week bestelle met alles erbijdus er zijn geen problemen met die auto
Ik heb al me eerste vraag :
Met hoeveel % brandstof moet ik hem inrijden ? en hoeveel liter ?
En als hij is ingereden waar moet ik op overstappen ?
Helemaal niets mis mee. Goed te verkrijgen en rijdt prima. Doen dus.rc gaastra-leo zei:Van mij hoeft het allemaal niet zo moeilijk , dus gewoon (Tornado Fuel Car Oil+, "MONSTER TRUCK" 20% nitro, 2.5L ) die bij pkracing te koop staat ?
alvast bedankt![]()
Gefeli met je aanwinst. Zoals eerder gezegd: je kunt niet zeggen zoveel slagen. Dat verschilt per motor/carburateur. Zelfs op hetzelfde model met dezelfde motor en carburateur. Neem nu van mij aan dat zo'n temperatuurmetertje een onmisbaar stukje gereedschap is om je motor goed af te stellen. Al vanaf het eerste tankje. Vertrouw niet op kreten als "hij moet goed blijven roken" (heb ik dus 238*C mee gehaald, rookte nog prima - ging bijna helemaal in rook op :?) of "de spuug die in 3 sec. verdampt" (een dikke fluim is goed voor 10 sec. dus de motor is nog lang niet warm genoeg? :?).Benjiman21 zei:Iemand nog tips ? Laat ze maar horen. Als de Savage is ingereden moet de hoofdsproeier 4 slagen openstaan als de motor warm is gelopen. Hoeveel slagen zijn het bij de monsters van jullie ?
Sleurhutje zei:Gefeli met je aanwinst. Zoals eerder gezegd: je kunt niet zeggen zoveel slagen. Dat verschilt per motor/carburateur. Zelfs op hetzelfde model met dezelfde motor en carburateur. Neem nu van mij aan dat zo'n temperatuurmetertje een onmisbaar stukje gereedschap is om je motor goed af te stellen. Al vanaf het eerste tankje. Vertrouw niet op kreten als "hij moet goed blijven roken" (heb ik dus 238*C mee gehaald, rookte nog prima - ging bijna helemaal in rook op :?) of "de spuug die in 3 sec. verdampt" (een dikke fluim is goed voor 10 sec. dus de motor is nog lang niet warm genoeg? :?).Benjiman21 zei:Iemand nog tips ? Laat ze maar horen. Als de Savage is ingereden moet de hoofdsproeier 4 slagen openstaan als de motor warm is gelopen. Hoeveel slagen zijn het bij de monsters van jullie ?
Lees de handleiding over het inrijden en bekijk de DVD. Als je de procedure uit je hoofd kent (wat doet indraaien/linksom of uitdraaien en andersom, wat is de HSN en LSN en wat doen ze, hoe stel je stationair af) dan kun je gaan rijden. Anders moeten we je elke keer verwijzen naar de vorige 189 pagina's in het Algemeen Savage Topic. :wink:
Alleen als je ook de FLM shock towers erbij neemt want de shock towers van de X zijn anders dan die van de eerdere Savages.psygho zei:Even een vraag, Passen de hybride bulkheads van Fastlane machine, op de Savage X ??
![]()
Eliminates stock bulkhead and diff case by combining into one unit
Eliminates chassis support at TVP mount
Eliminates bulkhead brace