Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Na een winterslaap van circa 8 maanden, mijn xss weer eens ff uit de kast gehaal en hem weer zijn 1ste start van dit jaar te geven.........

FF de fohn er een paar minuten op om voor te warmen en werkelijk waar het 2e trekje ging hij aan, heerlijk weer dat geluid en die geur, alhoewel mijn geluid anders is ( door mijn custom gemaakte pijp, deze loopt nu net als een normale auto via achter
960201882_5_8M-a.jpeg
) toch weer lekker even rustig cruisend door de straat, was weliswaar van korte duur omdat ik mijn auto accu pack slechts 2 uurtje had geladen, hij stuurde niet meer......kon nog net op tijd remmen .......gelukkig.

Maandag ga ik denk ik echt ff op pad.......
960201671_5_oJEE.jpeg

960201641_5_-Pjg.jpeg

Savage X slaat voor over bij remmen ?

Ik heb vanmiddag mijn x voorzien van de dubbele glasfiber rem schijven,
maar nu remt hij zo goed dat als ik rem de auto voor over slaat door de enorme remkracT :(

Hoe kan ik dit veranderen, zodat hij goed blijft remmen, en toch niet voor over kiept ?

minder hard remmen >.< :wink:
Maar nu serieus: je kan aan het remheveltje aan zo'n plastic moertje draaien. Daarmee kan je bepalen hoe hard je remt.

Had ik inderdaad ook! Ik heb wel een andere opbouw van mijn savage, maar heb een stukje langere benzineslang gepakt, mijn zender ingesteld dat deze minder ver uitslaat en de snelheid van de reactie van het remmen op mijn zender lager gezet. Nu heb ik veel remkracht en komen de achterwielen een beetje los bij het remmen wanneer ik met de phaltine`s rij.

Hmm ben ik eigenlijk ook wel naar op zoek. Dat hoeven daarom niet persé de goedkoopste te zijn natuurlijk :D
Heeft er hier iemand z'n savage op 'slicks' staan eigenlijk?

De phaltline`s bevalen mij erg goed! Ik heb deze op e-bay gekocht.
De 1e X met velgen was ik 75 euro kwijt voor de banden met velg
de 2e X voor twee banden 25 euro

Op Conrad.nl kwam ik de volgende banden+velgen tegen
bestelnummer: 237304 - 89
zou dit wat zijn?
zelf ben ik een beetje huiverig, ik heb al vaker bij conrad banden besteld (onroad 1:10) en die bandjes waren na een middagje gewoon compleet af en die kon ik weggooien.

237304_BB_00_FB.EPS.jpg

Deze?

Velgen zien er in iedergeval mooi uit. Of het wat is???

Deze inderdaad ja. De review is ook vrij aardig en het ontwerp van de velgen is voor mij van ondergeschikt belang; ik vind de kwaliteit van het rubber belangrijker.Bovendien scheelt het ook de helft in prijs vergeleken met de Phaltline's.

Laatst bewerkt:
Deze inderdaad ja. De review is ook vrij aardig en het ontwerp van de velgen is voor mij van ondergeschikt belang; ik vind de kwaliteit van het rubber belangrijker.Bovendien scheelt het ook de helft in prijs vergeleken met de Phaltline's.

Deze zijn alleen niet echt heel breed als ik het zo zie. Waar worden ze eigenlijk meest voor gebruikt?

Deze zijn alleen niet echt heel breed als ik het zo zie. Waar worden ze eigenlijk meest voor gebruikt?

Als je bedoelt waar ik ze voor gebruik is het voor het rijden in de straat en stunten op een skate-baantje. Deze wielen wil ik daarvoor gebruiken omdat anders mijn tractor banden en mijn dirt bonz onnodig slijten.

Hoelang duurt het voordat je humpack vol is, en hoelang kan je ermee rijden.........?

Die van mij heeft even een paar maanden stil gestaan, en ik heb het denk 3 uurtjes geladen, en net aan 1 tankje mee gereden en toen ging hij wat trager sturen.....

Ik laad het op met z'n multilader van PK, en die humpack komt ook van PK.

Als je bedoelt waar ik ze voor gebruik is het voor het rijden in de straat en stunten op een skate-baantje. Deze wielen wil ik daarvoor gebruiken omdat anders mijn tractor banden en mijn dirt bonz onnodig slijten.

Zou deze toch even moeten zien in het echt. Bij jumpen weet ik niet of ze ook wat dempen zoals de tractor banden dat doen...

Hoelang duurt het voordat je humpack vol is, en hoelang kan je ermee rijden.........?

Die van mij heeft even een paar maanden stil gestaan, en ik heb het denk 3 uurtjes geladen, en net aan 1 tankje mee gereden en toen ging hij wat trager sturen.....

Ik laad het op met z'n multilader van PK, en die humpack komt ook van PK.

Mijn ervaring met zo`n multilader is dat het wel 24 uur duurt voordat deze weer leven gaat krijgen na een lange periode leeg staan. Ik gebruikte eerst ook zo`n multilader en merkte (zeker wanneer deze leeg was) echt een 12 uur moest laden voordat de accu weer vol was. Nu laad ik de hump na iedere rit 3 uur door.

Back