Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Heb de rotostart accu weer opnieuw opgeladen.
Terwijl ik de dag ervoor dat al gedaan had en maar eventjes heb gebruikt. Maar had de rotorstart snachts in de garage laten liggen dus hij was koud.

Jongens,

Nog vraagje:
Ik heb nu al veel gelezen hoe je een demper van de vering vult,maar heb nog nergens gevonden met wat!!
Kan je er gewone motorolie voor gebruiken? Welke dan?
Zijn hier ook belgen trouwens? Waar halen jullie je onderdelen?

@elektroflyer: Je kunt het beste speciale (siliconen) schokbreker olie nodig. De dikte van de olie is afhankelijk van de toepassing. Als je een stuggere vering wilt omdat je op vlakke grond (asfalt/beton) rijdt, kies dan dikkere olie, bijv. 30-80WT. Moeten de schokbrekers harder werken dan is dunnere olie wenselijker, bijv. 5-30WT. In combinatie met de stugheid van de schroefveren bepaalt dit allemaal het rijgedrag en wegligging. Wat de beste keuze is, hangt erg van je persoonlijke voorkeur af. Ik heb 15WT in de schokbrekers en sterke (firm) schroefveren. Voor stuiteren en flink springen in het zand bevalt mij dat prima.

Mijn nieuwe TVP's binnengekomen: Innovative-RC 4mm Silver LCG TVP's. Tsjonge, die zijn echt dik man. Een normale TVP is 2,5mm dik en van zacht aluminium. Deze zijn 4mm dik en van harder aluminium dus ze buigen veel minder. Ze zijn ook met een laag zwaartepunt zodat de Ravage minder om rolt in de bochten (hoop ik, maar betwijfel het). En alle zelftappende schroefjes zijn vervangen door inbusboutjes die echt superstrak zitten.

Plaatje 1:
Linksboven de ingesleten standaard TVP's. Hier is bijna 1mm weggesleten door inwerking van zand en steeds weer loslopende schroeven. Rechtsboven en onder de verschillen in dikte en zwaartepunt tussen de nieuwe Innovative-RC en originele TVP's.
ravage_tvp_differences.jpg

Plaatje 2:
Radiobox en versnellingsbak gemonteerd.
ravage_tvp_new1.jpg

Plaatje 3:
Bevestigingsboutjes en bodemplaat (volledig vlak tussen voor en achterwielophanging).
ravage_tvp_new3.jpg

Sleurdinges,

Ja, is inderdaad beetje nadeel van de savage,het kantelen in de bochten.Ik heb de mijne op het laagste gezet (standaard natuurlijk) dan valt het al wat beter mee. Ik heb nu een gebroken demperhuls door een frontale botsing met een andere savage.
Blijkbaar moet je die per twee kopen en zijn ze niet goedkoop. Heeft er niemand toevallig zo eentje liggen voor mij??

elektroflyer zei:
Ik heb nu een gebroken demperhuls door een frontale botsing met een andere savage.
Blijkbaar moet je die per twee kopen en zijn ze niet goedkoop. Heeft er niemand toevallig zo eentje liggen voor mij??
Niet goedkoop? 8O Hier de X SS (4 stuks) voor $10,99, de originele HPI Sport Shocks (4stuks) voor $24,99 (die zo'n € 43,00 kosten) of anders via biedingen op eBay. Op eBay alleen even opletten hoe hoog de verzendkosten zijn (eerst even contact met de verkoper als er niets vermeld staat).

Heey

ik vraag me af kent er eimand el leuke plekje om te racen met of-road.in utrecht..ik woon zelf in woerden michien kent er eimand en leuk plekje.

??

In [s:b8c14b40bf]platland[/s:b8c14b40bf] Houten wordt er veel gereden, wellicht kan je daar eens kijken. PB de forumgebruiker PeeWee eens (Mario) waar ze rijden.

Sleurhutje,
Er staan inderdaad vele onderdelen op ebay,uit amerika,hongkong...Heeft er iemand hier ervaring mee?Is dit te vertrouwen? Hoe zit het dan met de betaling? Zijn de savages in amerika anders dan europa? Het leek net of er bepaalde onderdelen wat anders waren dan de orginele terwijl ze zo wel zijn aangeboden.

elektroflyer zei:
Sleurhutje,
Er staan inderdaad vele onderdelen op ebay,uit amerika,hongkong...Heeft er iemand hier ervaring mee?Is dit te vertrouwen? Hoe zit het dan met de betaling? Zijn de savages in amerika anders dan europa? Het leek net of er bepaalde onderdelen wat anders waren dan de orginele terwijl ze zo wel zijn aangeboden.
Handel op eBay en betalen met PayPal is meer te vertrouwen dan rechtstreeks zaken doen met Microsoft of Xerox (wacht nu al 3 maanden op mijn spullen van die lui). Zelf haal ik veel bij de stores van rc_mart, dinball, rcmaxpower, hopmeup, blinktrading en rcxshop. Maar er zijn nog veel meer winkeltjes te vinden, controleer het aantal positieve reacties en aantal transacties: veel transacties en een positieve beoordeling boven de 98,5% en het zit wel goed. Een PayPal account is onmisbaar, hiervoor heb je bij voorkeur wel een creditcard nodig. Maar met gemiddeld zo'n 5 aankopen per maand (niet alleen voor de modelbouw) al jaren geen problemen gehad.
En als de onderdeelnummers van HPI gelijk zijn, dan klopt het. Soms zit er wel eens een verkeerd plaatje tussen. Als je spullen van merken als 3Racing, Yeah Racing, GPM, Robinson of dergelijke wilt kopen, wees er dan zeker van dat je het goede nummer/onderdeel hebt. Ruilen is wat lastiger als het uit Hong Kong komt. Gemiddelde levertijd zo'n 4 tot 8 dagen.

Heey ik woon in houten!
Vlak langs het kaneel, ligt een weg daarnaast een open stuk land(meeting 26 september) kan je prima rijden, vlak bij een spoorbrug, zat vroeger een zwembad, als ik het adres weet zal ik het even geven!

philliams zei:
Koop dan ook 's goeie lijm :wink: en niet zo'n pritt-stift
Deze had ik op jouw aanraden. 8O :rolling: Geintje... :wink: Ik had Corally bandelijm gebruikt, was tot nu toe prima bevallen. Alleen bleek bij deze velgen ook over het blank plastic nog een dunne coating te zitten. Die liet natuurlijk braaf los. Nu de velgen opgeschuurd en de banden opnieuw gelijmd. Nu zitten ze echt vast. 8)

De banden wilden gewoon graag op hun oorspronkelijke positie zitten, niet met 2 cm offset naar buiten. :?

Hoi

heb even een probleempje,

was aan het rijden en wiel hing los, effe kijke niks kapot.

De linker voor ophanging zat los en dat kwam door zo'n metalen 'schroefje' (stokje) dat er uit geschoten was toen alles weer inmekaar gedrukt en weer rijden , maar toen hetzelfde verhaal.

Dus hoe krijd je dat ding goed vast?

Rienk Jan zei:
Dus hoe krijd je dat ding goed vast?

Hoi,

Je kan met een ty-wrap de 2 stangetjes die aan je skid plate (bumper) en aan je shock tower zitten bij elkaar houden.
Zo kan het asje die er bij jou uit komt geen kant op.

Back