Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
[img=http://img442.imageshack.us/img442/6765/wacht.th.jpg]

Is een scheur in je buitenste luchtfilter hoes erg? (het zijn inmiddels al 3 en hoe het komt weet ik niet)

Nou, er kan dan zand door het filter komen en aan je binnenste filter gaan plakken. Je kan er ook een anti-statische hoes omheen doen.

Ik ben op zoek naar een 45T hard stalen spur gear. Ik heb nu een 47T hard stalen spur gear met 18T clutch bell op een Ofna Force .28 maar nog amper half gas trekt de Savage al wheelies. Een 19T past er niet op omdat de motorsteun dan niet verder kan omdat de gaten niet zo ver komen en de steun tegen de TVP's aan zit. Ik wil dus 45T/19T (of misschien wel 45T/20T).

Iemand een linkje/product code???

Nu we toch over Spur gears bezig zijn heb ik een vraag over de spur 49T voor de Savage X partnr. #77094
Past deze alleen op de Savage X of ook op de andere modellen? Op de SS in mijn geval....
Als ik kijk naar de spare parts van de Savage SS is de partnr. van de Spur 49T #76939 8O
Kan iemand me zeggen of die van de X op de SS zou kunnen passen?

Greetz

@ basbas

Bedoel je dan van SLIPPER CLUTCH HUB # 86130 (SS) naar SLIPPER CLUTCH HUB # 86800 (X)?
nog iets? en wat is het verschil als ik vragen mag??

Het verschil is dat de X en X SS een dubbele slipperclutch hebben. Voor en achter de spur gear dus. En dus zal dat tandwiel een andere vorm hebben.

Volgens mij past die niet hoor. Omdat het chassis van de X lager ligt dan dat van de "normale" savage, ligt ook de versnellingsbak lager. Als je dus een skidplate wilt monteren heb je een skid nodig waarbij er in het midden van de plaat ruimte is gemaakt voor die lager liggende versnellingsbak.
Op ebay.de heb ik er al vele voorbij zien komen.

Mvg
Sander

In de eerste link zit de juiste skidplate niet neen. Dat onderdeel van in de tweede link kun je wel gewoon gebruiken, maar niet met een skidplate voor een normale savage. Neem eens een kijke op www.ebay.de

Sander

Een center skid plate die op een ''normale" savage past past ook op een savage X hoor!

Ik heb ook een Savage X met een skid plate.
Ik heb gewoon een ''rechte'' gemonteerd en past prima.
Zou ook niet weten waarom hij niet zou passen trouwens, de versnellingsbak komt toch niet onder het chassis uit?

Ik heb al behoorlijk wat gelezen over de mesh afstellingen (pagina 20-30)

Maar wat zijn nu de punten waar je op moet letten bij verwijderen/plaatsen motor.

En moet je de clutchbell nu ook los zetten. Of geld de regel vast en dan halve slag los alleen voor de spurgear.

Back