S
swkarel
Guest
ik gebruik tornado brandstof 16% en is half jaar oud. Ik heb ongeveer 10 liter gereden met auto. versnellingsbak draait soepel. Slipperpad dat is nieuw voor me. Eeerlijk te zijn nog nooit van gehoord. waar zit dat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De SFL-2 stuurservo als gas/remservo gebruiken (8kg in plaats van 6kg) en voor de stuurservo een nieuwe kopen van 13kg of meer zodat je beter kunt sturen. Dan kun je de rem op het asfalt zelfs nog blokkeren en voorover duikelen met een standaard remschijfje. Voor 30 euro heb je al een BlueBird 630MG (is een feestmerk maar bij mij en anderen houdt de servo het prima vol, en dat voor maar gemiddeld 27 euro).bvand zei:Na een stuk of 20 tankjes te hebben gereden op 16% vond ik het wel eens leuk om voorzichtig over te gaan naar 25% hij vliegt nu bijna over de weg.. 1 probleem de rem is lang niet sterk genoeg om hem te stoppen kan ik hier iets aan doen? Hij rijd ongeveer 5 meter door als ik vol op de rem trap
Burp zei:Een R4 of R5 hoop ik?
En een antwoord op mijn andere vragen? (zie boven)
Burp zei:Oke. Ik neem aan dat "zoals altijd" niet is zoals hij nu is (aannames zijn niet goed hier hoor)
Heb je je plugje al nagekeken? Doe er anders even een nieuwe in en probeer dan weer even.
Maakt hij nog een bijzonder geluid bij het wegrijden en blijft hij wel gewoon stationair lopen als je het gas weer los laat?
Welke brandstof merk en nitro percentage (en hoe oud is die brandstof??)
Hoeveel brandstof heb je met het motortje gereden?
Is er nog voldoende compressie?
Draait je versnellingsbak nog soepel? Test dit door je auto met de motor uit gewoon even naar voren en achteren te duwen. Rolt hij soepel of zwaar?
Maakt de motor wel veel toeren als je gas geeft? Zo ja, check je slipper. Slipperpad kan helemaal versleten zijn.
Maakt de motor wel veel toeren als je gas geeft? Zo ja, check je slipper. Slipperpad kan helemaal versleten zijn.
ward.walks.on.nitro zei:Ik had ook ergens iets gelezen over een spuugtest, kan iemand mij dat hier uitleggen?
Zjeraar zei:als je een druppeltje spuug op de bovenste ring van je koelkop legt, moet het binnen 3-5 seconden verdampt zijn. Sneller? dan staat je motor te arm.
Een temp metertje is natuurlijk wel handiger. Kost een beetje geld, maar afstellen wordt er makkelijker door, en je bent geruster. Ik heb een robbe metertje. Werkt gewoon met een NTC weerstandje, en meet continu, ook terwijl je rijdt. En onthoudt de max en min temperatuur gemeten per cyclus, dat vind ik echt handig. En tkost nog minder dan zo'n IR ding(heb €20 betaald, en €3 voor een knopcel batterijtje)
En hoeveel spuug is dat? Als ik een dikke fluim erop knal, duurt het wel 10 seconden voordat deze weg is. En verdamping in 3 of 5 seconden is nogal een temperatuurverschil voor dezelfde hoeveelheid vloeistof.Zjeraar zei:als je een druppeltje spuug op de bovenste ring van je koelkop legt, moet het binnen 3-5 seconden verdampt zijn. Sneller? dan staat je motor te arm.
Een temp metertje is natuurlijk wel handiger. Kost een beetje geld, maar afstellen wordt er makkelijker door, en je bent geruster. Ik heb een robbe metertje. Werkt gewoon met een NTC weerstandje, en meet continu, ook terwijl je rijdt. En onthoudt de max en min temperatuur gemeten per cyclus, dat vind ik echt handig. En tkost nog minder dan zo'n IR ding(heb €20 betaald, en €3 voor een knopcel batterijtje)
MT rookt enorm en laat ook nog een gele smurrie achter. Ik ben ermee gestopt en ga weer terug op Morgan Fuel Sidewinder 25%. Ik heb veel afstelproblemen met MT gehad en die gele olie-achtige troep hoef ik ook niet meer. Alles zit onder, waar de Sidewinder altijd mooi schoon opbrandde (en waar mijn S-25 motortje van mijn Savage ATV ruim 30 liter op heeft gelopen en het nog steeds doet hoewel hij valse lucht trekt via de carburateur omdat meneer de chauffeur met z'n dikke reet erop plofte en de carburateur uit het huis brak).ward.walks.on.nitro zei:Tja, daar zeg je me wat..![]()
Maar het is voor mij vooral om te kijken of hij niet véel te warm is..
Zolang hij niet veel te warm word, kan ik gewoon afstellen door te kijken of de prestatie's verbeteren, hoeveel rook eruit komt en hoe hij klinkt.. :roll:
Maar kan het kloppen dat bij deze brandstof (16% Modeltechnics) veel meer rookt dan 25% Gammalube, zelfs bij een veel armere afstelling?