Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Het kan ook zijn dat je een verkeerd plugje gebruikt. Een 4 of 5 kan je met deze temperaturen zonder problemen gebruiken.

Ook kan je met 20% nitro gaan rijden, nitro koelt ook je motor nl.

Burp zei:
Het kan ook zijn dat je een verkeerd plugje gebruikt. Een 4 of 5 kan je met deze temperaturen zonder problemen gebruiken.

Ook kan je met 20% nitro gaan rijden, nitro koelt ook je motor nl.
Ik ga eens voor dat plugje kijken en dat uitlaatbuisje ga ik er eens af doen, heb zo het geval dat het de motor doet inhouden.
Ik heb net 5l 16%+ gekocht dus zodra die op is eens naar 20% gaan of andere brandstof erin.

Wat ze me ook verteld hebben is dat het kan zijn dat m'n koppeling op is maar daar zie ik de link niet meteen naar het viertakten mee.

Gr.

koppeling op zou kunnen omdat de schoentjes versleten zijn zullen ze minder aangrijpen en krijg je meer slip en doordat hij dus gaat slippen word je motor anders belast wat er voor kan zorgen dat hij idd warmer word

Ok een vraag waarvan ik denk dat deze al een keer eerder gesteld is, maar ik kon niet 123 meteen iets vinden.
En ik vraag het nog maar een keertje omdat het vast een kort antwoord is ;)

Savage X 4.6 en Savage XSS 4.6 wat is het verschil en waarom is de X 4.6 duurder dan de X SS 4.6 ?

het grootste verschil is dat de x4.6 rtr is en dus gebouwd en met zender enz. en de x ss 4.6 is een kit die moet je dus zelf bouwen zit ook geen zender bij verder heeft de x4.6 een f4.6 motor wat eigenlijk een force motor is en de xss 4.6 heeft een k4.6 motor wat meer een axial motor is daarnaast zijn er nog wat kleine verschillen maar die weet ik zo niet uit mijn hoofd

Broadcaststorm zei:
Ferry zei:

Iemand die het gewoon met 1 zinnetje weet te vertellen wellicht? of zijn er teveel verschillen?

p.s. site kende ik natuurlijk al, en ik vind het ook nog eens een mooie website ;)
Een SS moet je zelf bouwen en is oznder zender/ontvanger/servo's. Zo goed? :wink: Als je de tekst op de website of in de catalogus (pagina 5) van HPI had gelezen, dan had je gezien dat de "normale versies" Ready to Run zijn (dus met zender/ontvanger/servo's) en de SS-versies (Super Sport Kits) bouwpakketten met veelal wat extra toeters en bellen (stevigere of luxere onderdelen die je voor de RtR versie apart erbij moet kopen).

thnx guyz....ik denk dat ik mezelf een beetje blind gestaard heb op de onderdelen zelf.
Waarin ik de X-SS beter uitgerust dacht te lezen en vandaar het prijsverschil niet goed kon plaatsen.

Maar een RTR kit word natuurlijk gebouwd met Zender/Rotorstart, etc, etc. geleverd.

Bedankt dat iig de moeite is genomen een stomme vraag te beantwoorden ;)

Broadcaststorm zei:
thnx guyz....ik denk dat ik mezelf een beetje blind gestaard heb op de onderdelen zelf.
Waarin ik de X-SS beter uitgerust dacht te lezen en vandaar het prijsverschil niet goed kon plaatsen.

Maar een RTR kit word natuurlijk gebouwd met Zender/Rotorstart, etc, etc. geleverd.

Stomme vragen bestaan niet (alhoewel, sommige vrouwen :? ), stomme antwoorden wel :D , maar je vroeg een kort antwoord en de mijne was kort (door de bocht :D )

Succes met je keuze en als je die gemaakt hebt kom dan eens rijden op de Hoogtij. (zie link in onderschrift)

ik heb een vraagje heb zoekfunctie al gebruikt maare kom er nie echt uit ik heb een spuitbus luchtfiler olie gekocht maare mijn vraag is hoe maak ik precies mijn luchtfilter schoon heb binnenste eruit halen en dan onder de kraan uitspoelen en dan inspuite of hoe bij voorbaad dank voor jullie hulp :?: :wink:

Binnenste eruit inderdaad, en dan met nitro (ja, gewoon je brandstof) vanaf 1 kant uitspoelen. Tmaakt bij de savge volgens mij niet zoveel uit want het luchtfilter zuigt overal lucht. Sommige luchtfilters zitten met 1 kant in de cab en dan moet je vanaf die kant de nitro erdoor gooien, hoop dat ierdereen mij begrijpt :oops: .
En dan laten drogen, en dan inolieen. Bij is 7 ml wel genoeg, khaal het met een spuitje uit de bus (gewoon motorcross luchtfilterolie ist goedkoopst) en dan in een bakkie, en het luchtfilter zuigt het zo op. Het buitenste filter kun je trouwens gewoon afzuigen heb ik gelezen, zelf nog nooit gedaan.

Ik gebruik waspoeder, even een dikke eetlepel in een kommetje,heet water erop, even roeren, en dan een half uur laten weken..
Dan uitknijpen, even afspoelen onder de warme kraan, goed laten drogen!!

Dan wat olie eop, en kneden maar, net zolang tot dat het draden trekt, en het geheel egaal is, niet te veel olie gebruiken!

Wat ook kan is RN filter olie gebruiken, onderdompelen, en dan goed uitknijpen, en laten drogen, is wel heel makkelijk...

Ferry zei:
Broadcaststorm zei:

Stomme vragen bestaan niet (alhoewel, sommige vrouwen :? ), stomme antwoorden wel :D , maar je vroeg een kort antwoord en de mijne was kort (door de bocht :D )

Succes met je keuze en als je die gemaakt hebt kom dan eens rijden op de Hoogtij. (zie link in onderschrift)

Ja, de Savage nu veel gezien/gevoeld ;) en dat is gewoon een te gekke kar.
Momenteel heb ik de Tamiya Nitro thunder (1/10) en die heb ik nog niet al te lang...maar mijn gedachten worden langzamerhand helemaal naar de savage getrokken. Thunder is leuk voor op asfalt en ietwat harder en egaler offroad maar ik denk dat ik toch meer neig naar een echte grote offroad bak met veel bash potentie :D

p.s. Zaanstad is wel lekker dichtbij ;) ook iemand ervaring met de baan bij de Ikea Haarlem ?

Nog even over die filter schoonmaken.
Ik heb het al met alles gedaan, nitro, benzine, white spirit, remmenreiniger maar beste vind ik echte filter ontvetter/cleaner van Denicol, het is een super ontvetter en alles gaat eruit erna even de filterolie van Denicol erop en klaar.

Gr.

Psygho (Emil) zei:
net zolang tot dat het draden trekt,

Wat ook kan is RN filter olie gebruiken, onderdompelen, en dan goed uitknijpen, en laten drogen, is wel heel makkelijk...

Wat bedoel je prefies met dat het draden trekt.
En is RN filter olie, gewoon een merk?
En hoelang laat je het luchtfilter drogen? Nadat die is ingeolied. Ik liet hem alleen maar na uitspoelen drogen.

ik heb vanmiddag zitten sleutelen maare ik heb een probleem dat eenrichtingslager wat ofer dat asje zit achter de rotostart dat draaid alleen maar rond die grijpt niet meer aan is da normaal als da zo snel kapot gaat of moet ik die eerst nog goed schoonmake met iets of een nieuwe kope of waar kan het aan ligge 8O :?:

Er zit ook zo'n buisje die de boel met elkaar verbindt, misschien is ie eruit gevallen. Is ongeveer 4-5mm. Kant het alleen niet zo goed uitleggen.

Back