Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Evben een verplaatste vraag uit het bigscale gedeelte:

Rienk Jan zei:
Nouw, mijn auto zit weer inmekaar. Moet hem nog wel 'even' inrijden, met Emil. Zit nog wel met een dilemaatje.
Met rolkooi of zonder, met is niet zo mooi (met body misschien wel, weet neit echt). Maar met dan zit hij wel heel dicht op mijn (nieuwe motor die 160 graden mag worden 8O . Ja en zonder, ik ben wel benieuwd hoe de body het dan houd als ik op mijn dak terecht kom :lol: :cry:

Mod edit psygho:
Plaatjes klikbaar gemaakt, deze vernaggelden de layout, graag niet groter dan 640x480 pixels.

http://img140.imageshack.us/img140/9678/dsc06539wl9.jpg
http://img517.imageshack.us/img517/1628/dsc06537th2.jpg

Ik zeg gewoon monteren die rolkooi!
Je hebt de gaten toch al in de kap...

Ja, ik heb hem er nu op, die body steekt 4cm boven de bumper uti :lol: , omdat ik anders denk dat mijn rolkooi aan de koelkop vastzit strakts (als je de rolkooi omhoog plaatst gaan de bodyposten mee). Zie je nog wat, wat niet goed zit Emil?

ik heb op pkracing.nl gelzen dat de savage X wordt vervangen, of hij gaat alleszins anders zijn.
weet iemand daar iets meer over?

Hoi,

Heeft iemand een idee hoe lang een big block motor meegaat? Bij de 4.6 heeft men het graag over "improved reliability', maar hoe uit zich dit in de praktijk?
Hoeveel liter kan zo'n motortje rijden als je er goed zorg voor draagt?

Mees zei:
Hallo,

Ik heb een vraagje en zoekacties hier en Google hebben me helaas niets opgeleverd...

Mijn Savage 3.5 beschikt niet over een separate laad aansluiting. Nu kan ik natuurlijk voor € 9,10 een nieuwe Switch kopen bij PKRacing maar eigenlijk wil ik 'm zelf solderen. Ik heb dit schakelaartje :

Heeft iemand een aansluitschema dat ik voor dit doel kan gebruiken? Ik neem aan dat er ook een diode nodig zal zijn om +/- verwisseling te voorkomen?

Alvast erg bedankt voor jullie reacties.

Jan M.

Ik heb inmiddels wat geknutseld en heb het voor elkaar! Toen ik eenmaal doorhad hoe de switch werkt viel het eigenlijk wel mee.
  1. schakeldoosje uit elkaar;
  2. draden losgesoldeerd;
  3. zwarte draad doorgeknipt en in de schakeling meegenomen;
  4. draden teruggezet en aan het andere eind van de switch de laaddraad gesoldeerd;
  5. op de plus draad richting batterij een diode geplaatst om verkeerd laden te voorkomen als - per ongeluk op + wordt aangesloten;
  6. Diode geisoleerd met een stukje brandstofslang
Het eindresultaat ziet er als volgt uit:

Volgens m'n multimeter doet ie 't. Nu nog even in de Savage proberen. :D

Jan

@Arakus: Blokje kan best 20 liter mee, 30 is zo'n beetje max zou ik zeggen. Sommige krijgen hem binnen 5 liter defect.

Mijne draait al 20 liter zijn rondjes en is nog op en top.

Rienk Jan zei:
Heb je daar een linkje van, naar het desbetreffende stuk :?:

een link gaat niet , maar ik heb het tekstje

NOG MAAR ENKELE LEVERBAAR. DE VOLGENDE SERIE DIE BINNENKORT KOMT HEEFT GEEN GEHARDE TANDWIELEN SET MEER ALS EXTRA (WEL DE ALU DIFF HUIZEN), MAAR GAAT 549.00 KOSTEN!
VOLLEDIG GEBOUWD, met 4.1cc ELECTRISCH STARTENDE motor en zender set.
NU INCLUSIEF BONUS SET BESTAANDE UIT EEN STALEN SPURGEAR SET MET GEHARDE KOPPELINGSTROMMEL EN ALUMINIUM DIFF HUIZEN MET SPIDER DIFF TANDWIELEN. DEZE SET WORDT LOS MEEGELEVERD, EN MOET JE ZELF MONTEREN.

de volgende serie heeft geen geharde tandwielen meer , maar hijgaat meerkosten?!?

idd zijn tanwielen vaak niet mooi rond en vlak maar met een beetje uitshimmen en paar keer los halen en vast zetten krijg je een deel van die slingering er wel uit (niet alles maar wel een deel)

Is er een specifieke methode voor om die tandwielen ronder te krijgen met uitshimmen en loshalen? Hoe kan ik trouwens een spur uitshimmen zodat hij ronder wordt? Ik kan hem uiteraard wel beter laten aansluiten op het kleinere tandwiel van de motor, maar daar wordt hij toch niet ronder van?

Rond maken gaat je niet lukken. Sommige tandwielen zijn net eieren. Die gaan dus ook snel stuk. Op een punt een goede passing, kwart slag verder te los. Of een goede passingn en een kwart slag later geen speling meer. Helaas zijn er een hoop van die tandwielen in omloop. Als je in een winkel bent, vraag of je het mag controleren.

Slingeren heb ik nooit veel problemen mee gehad, zolang ze maar rond zijn. Bij het slingeren gaat het tandwiel wat heen en weer maar de speling met je clutch bell blijft goed.

Back