Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
nielsVV zei:
Welke servo raden jullie aan als stuurservo? prijs is onbelangrijk, maar moet wel kwalitatief goed zijn en tegen een stoot en water kunnen. En dan komt men stuurservo in de plaats van men gasservo, zodat ik eindelijk eens deftig kan remmen.

Deze is vast ook wel in Belgie te vinden, daar heb ik er ruim een jaar terug ook ergens één (en er laatst nog 2 bij RCFun meegenomen voor m`n tweede Savage) besteld en die doet z`n werk nog steeds prima en is ruim voldoende sterk en voor 22 euro leg je er ook nog één op reserve.
Het hoeft absoluut niet duur te zijn om goed te zijn.
Hij trekt mijn XSS lachend door de bocht zelfs met enorme Goliath wielen eronder (anderhalf keer zo breed en 20% meer omtrek).
Laat je niet verwarren door de stelling "Duur is het beste" :?

Ben ik eens met Ferry. Er zijn veel geschikte servo's. Kijk ook eens naar Dymond (volgens mij de 9500), is niet zo duur of bijv de HS-5645MG van Hitec. Deze heb ik op mijn Sav zitten. Doet zijn werk uitstekend en kost de helft van de ACE (die ook stuk gaat hoor)

:banana: :banana: Yes Yes :D :D
Het is gelukt , gewoon hard aan de schroef trekken en los draaien , en hij was los :)

Lagers eruit gehaald op me nieuw clutch bell gezet er weer opgedaan toen gouden dingetje en schroef vast draaien en een zoot locktide op de schroef doen 8)

Sleurhutje en Burp ,, Bedankt :thumbsup:

Alleen 4 dagen geleden auto uit elkaar gehaald , en net weer in elkaar .. maar nu heb ik 1 schroef over
z282_01.jpg

Waar hoort deze schroef..

alvast bedankt

Het is een schroef om ofwel het scharniertje voor je gaslinkages vast te zetten, en het toch nog te laten scharnieren, zodat de carb opengetrokken kan worden.

Of het is een schroef om je wieldrager (weet hier het juiste word niet voor, het ding waar je de wiellagers insteekt) scharnierend vast te zetten op je draagarm, je moet eens kijken aan de boven en onderkant van elke wieldrager.

Deze is volgens mij om je C-hub vast te zetten op je fusee. Niet duidelijk? Ik zoek even een plaatje waar hij hoort.

/edit gevonden/gemaakt :mrgreen:

Het is onderdeelnummer Z288

en op pagina 14 bovenaan van dit manual zie je precies waar ze komen.

Hier een verkorte weergave.
hubsr5.jpg

/edit2
Of zoals hierboven terecht wordt opgemerkt, voor je gasheveltje
gashevella9.jpg

Ok, de thundertiger staat op men lijstje om besteld te worden. Heb nog nooit iets gekocht van dit (voor mij) onbekend merk, hopelijk steld het me niet teleur! Deze is toch spat-waterdicht he?

Ik zie op bijna iedere savage een alu tank bescherming, maar waarom is dit nodig? Ik kan me niet voorstellen dat deze door het rijden/springen/duiken kapot kan gaan?

nielsVV zei:
Ik zie op bijna iedere savage een alu tank bescherming, maar waarom is dit nodig? Ik kan me niet voorstellen dat deze door het rijden/springen/duiken kapot kan gaan?

Ik heb er nog nooit een Savage mee gezien, zelf ook nooit het gevoel dat ik er een miste op mijn Savage`s, leuk voor de Bling en extra gewicht, verder zinloos. (net als een overdreven dure servo :wink: )

Ferry, toch eens beter naar mijn Sav kijken dan hoor, maarja die gaat ook zo snel voorbij dat je de beschermer niet meer ziet :mrgreen:

Beschermer is inderdaad niet echt nodig, en die dure ACE al zeker niet :D Zoals Ferry al zei, koop 4 van die goedkopere servo's en je doet daar veel langer mee. Zeker als je na een jaar bemerkt dat je er nog steeds 3 in reserve hebt liggen :rolling:

die ACE is echt niet zonder problemen en het is erg sneu als hij defect raakt.

die ACE is echt niet zonder problemen en het is erg sneu als hij defect raakt.

Welke problemen zijn er bekend misschien bij deze van Ace.

Dan zou ik voor die van Hitec gaan, deze heeft wel maar :wink: 12kg stelkracht.

Burp zei:
Ferry, toch eens beter naar mijn Sav kijken dan hoor, maarja die gaat ook zo snel voorbij dat je de beschermer niet meer ziet :mrgreen:

Heb jij een Savage dan, jij hebt toch een Marder :wink:

Ik heb de BlueBird 630MG als stuurservo. Is iets van 14kg voor amper 30 euro. Deze servo schijnt op sommige failsafes problemen te geven maar op mijn Spektrum nooit problemen gehad. Wel moet je de aluminium servo-arm erbij aanschaffen (3Racing of GPM) want de standaard hevel gaat na een paar keer springen slippen.

12 kg stelkracht is voor de Savage ruim voldoende hoor. Meer is echt overkill.

Problemen zijn er bij alle servo's wat ik bedoelde is dat de ACE niets beter is dan andere. wel wordt de ACE een beetje ge-hyped de laatste tijd. Iedereen roept dat je een ACE moet nemen......een schaap enzo :D

Rond de 30,- kan je echt servo's kopen die het zeker zo goed doen.

Over Hitec en water, heb ik niet zulke goeie dingen gehoord. Maar ik heb nu ook de DS 1015 op het stuur. Kheb hem alleen nog niet goed kunnen testen :evil:

Rienk Jan,

Over water en elektronica heb ik niet zulke goeie dingen gehoord :D

Serieus, wat ik bedoelde is dat alles stuk kan. Ook een Hitec, ACE, Multiplex, Bluebird, Dymond of welke andere servo dan ook. Je moet soms ook een beetje geluk hebben. Als je een dure servo aan stukken rijdt is je portemonee iets ongelukkiger dan een wat goedkopere die voor een savage ruim voldoende zijn. Daarvan leg je er ook makkelijker een op voorraad zodat je in geval van panne ter plekke de servo kan wisselen en verder rijden.

Zo, dit is mijn laatste bijdrage aan de servo discussie denk ik zomaar :mrgreen:

@Leo, al gevonden waar je de schroef was vergeten in te draaien?

Ja , het was van het tweede plaatje wat je me leid zien :wink:
Ik weet echt niet eat ik zonder dot forum moet .. en nu kan ik weer gaan rijden,,ik wilde eigenlijk vandaag gaan maar dat was niet zo een slim plan
er hangt een klein buitje boven mij hoofd met een beetje onweer

Terhoogte van scheveningen ,, tenzij julie het gele vierkanje zien dara woon ik
Morgen maar eens proberen dan , ik kan zelfs amper mij toetsesnbord goed zien zo donker zelf met een lichtje :lol:

Nogmaald bedankt

Mijn gas schuif komt tegen mijn tankje aan, hierdoor kan hij niet geheel voluit. Het scheelt maar een 1/2 millimeter maar ik vind dat toch raar.
Naar mijn idee is dit alleen te veranderen door de motor wat verder weg te zetten van de tank, maar dan gaat mijn spur tandwiel stuk.
Iemand een oplossing?

Trek even het luchtfilter eraf, en kijk even in het gat, want meestal kan hij verder dan noodzakelijk....

Als hij geheel open is, en je dus de schuif niet ziet,(enkel e3en mooi rond gat van de carb) zal hij al volgas staan, hem verder opentrekken heeft geen, tot nauwelijk meer gas(respons) tot gevolg.

Back