Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Nu ik er een dual disk brake heb opgezet, en de stuurservo op de throttle heb gezet, (voor het sturen een andere (HD servo Metal 995 TP DIGI via rc-fun 22 euro) staan de wielen direct stil

bij mij maakte hij gelijk een stoppie, ookal ging ik geneens zo hard :p

gelijk de schroeven wat losser gedraaid, heb er eigenlijk nooit echt mee gereden, hij was kapot gegaan en toen had ik hem verkocht nadat ik hem had gerepareerd (was bang dat er nog wat kapot zou gaan voordat ik hem zou verkopen dus had hem gelijk maar verkocht)

rc gaastra-leo zei:
Hey

Ik op marktplaats zag ik Dit setje staan , vetbeterde gas rem systeem en dual diks remmen
Hier iemand ervaring mee , want het lijkt me wel een verbetering .. maar ik hoor het wel van julie :wink:

Ik heb deze combinatie ook. De eerste keer dat ik remde vloog de auto over de kop heen, zoveel rem kracht heb ik.
Ben nu ook opzoek naar ABS :wink:

Op de orginele remstang van de savage zit een veer die de remdruk bepaald, de druk is dus nooit groter dan de veer druk. Op dit setje zit een stukje siliconen slang ipv de veer, de druk v/h slangetje is gewoon groter en dit verklaart het betere remmen.

ik had vorrige week dat setje erop gezet van geharde tandwielen en clutch bell,, maar hoe zien jullie dat hij goed op elkaar zit , of de los of te vast .
want je kan van beiden kanten niet echt kijken :? of moe dit puur op gevoel 8O

Als je de spur tegen houdt met je vinger en je met een andere vinger de clutch bell gaat bewegen moet je een miniscuul beetje speling voelen. Ze moeten dus niet strak tegen elkaar zitten. Dan is het goed. Een beetje gevoel dus ja.

Ik heb een 3 speed bakje (Bouwpakket) aangeschaft voor mijn Savage.
Hij is nog niet af, maar wat ik me nu al afvraag is hoe je straks bij stelschroef van de centrifugaal koppeling voor de 2e versnelling gaat komen ? Deze zit namelijk geheel weggewerkt in het tandwiel van de 2e versnelling.
De stelschroef voor de 3e is geen probleem. In de handleiding staat ook niks over het afstellen van de 2e versnelling, alleen maar van de 3e.

Kan iemand mij vertellen hoe je moet merken dat je Savage schakeld ? ik heb het idee dat hij dat nl niet doet. ik heb er de standaard 2 bak opzitten, maar als ik vol gas geef/houd dan hoor en zie ik niet echt dat hij schakeld

He zuighuisdiertje :D, als hij schakelt hoor je dat duidelijk. Ook merk je dat hij opeens veel harder gaat. Vaak staan de bakkies zo vroeg dat je met optrekken al meteen in de tweede versnelling zit. Je kan het schakelpunt verder naar achteren leggen door het betreffende schroefje (check je manual!) verder in te draaien. Zorg dat hij niet te vroeg schakelt en eerst lekker hoog in de toeren klimt. Dan heb je het meest profijt van je motor.

Thnx Burp, dat ga ik thuis direct checken, ik had nl al het gevoel dat hij niet schakelde, en vondt al dat hij na het inrijden wel wat tegenviel met de power onderin

Ik heb er even een snapshot van gemaakt, dit is wat ik bedoel

Let goed op dat je aan het goede schroeft draait...dus de onderste.
Savage.jpg

Evert:-) zei:
Ik heb een 3 speed bakje (Bouwpakket) aangeschaft voor mijn Savage.
Hij is nog niet af, maar wat ik me nu al afvraag is hoe je straks bij stelschroef van de centrifugaal koppeling voor de 2e versnelling gaat komen ? Deze zit namelijk geheel weggewerkt in het tandwiel van de 2e versnelling.
De stelschroef voor de 3e is geen probleem. In de handleiding staat ook niks over het afstellen van de 2e versnelling, alleen maar van de 3e.

Zijn alle kenners met vakantie ?

Evert:-) zei:
Ik heb ooit wel eens een tabel gezien met daarin welke spurgear bij welke clutchbell paste.
Wie weet zo'n tabel?

Bedoel je deze toevallig.
(de link werkt niet helemaal goed maar bij de de tandwielen staat een andere link naar de tabel)

basbas zei:
Dit is de directe link.
En bestaat er ook nog zoiets waarin ook je Pinion, idler gear (Oftewel je versnellingsbak) etc is in opgenomen.
Kortom een tabel met alle tandwielen vanaf je krukas tot aan je aandrijfas? Zodat je de gehele overbrenging is 1 verhouding kan bekijken.

Back