Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt, veel rotostart gebruikers houden de uitlaat dicht en laten de roto draaien om de brandstof naar de carb te krijgen en draaien zo lekker ongesmeerd flink door. Probeer jij maar eens met een trekstarter tegelijk te trekken en je uitlaat dicht te houden :rolleyes:
Dan gebruik je dus een pompje in je leiding of je blaast in het slangetje van de uitlaat naar de tank tot er net wat brandstof in je carb zit. Veel roto gebruikers doen dat dus niet.

@Ferro, die one way had je zowiezo nodig, de trekstarter kan je apart bestellen, zit geen one-way bij.

Dan zitten we op de zelfde golf lengte, ik heb daarom ook een filter met pompballetje, om het drooglopen te voorkomen.

Hoeveel zijn er niet met trekstarter die net zolang trekken totdat er brandstof in de carp zit en de motor aanslaat. Dat bedoel ik met dat het zelfde geld voor trekstarters.
Dan bespoedig je de aanvoer van brandstof nog beter met rotorstart als zonder, immers je houd even de uitlaat dicht zodat er druk in de tank komt en de brandstof naar de carp gaat. (indien je geen pompje hebt dus)

Of er zit nog olie in van na de vorige keer rijden er afterrun in te doen... dan moet de motor er toch wel tegenkunnen om even met maar lichte smering te draaien?

Is een leuke discussie.:)

Je hoeft ook niet die rotostart 5 sec te gebruiken. Denk dat ik een paar keer een kort tikje geef tot hij aanslaat.
Ik heb er altijd voldoende afterrun inzitten zodat ik gewoon met de roto de slang laat vollopen. Ze zeggen het smeerd niet maar het is beter als niets.:rolleyes:

Yep,dan draait het net even wat soepeler, en is de boel niet "droog", wat voor krassen kan gaan zorgen, beter is eerst de motor intern bekijken of alles goed is, een verdwaalde snipper kan behoorlijk desastreus zijn...

Oke
ja ik heb rotostart. dus ik heb geen ervaring met trekstarter

maar waarschijlijk ligt het ook aan de cilinderinhoud?
2,5 cc of 4,6 Bijv. das nogal een verschil. of merk je ddaaar niks van?

Daniel er is ook nog een edit knop zodat je niet 2 berichten achter elkaar hoeft te posten ;)

Verschil merk je nauwelijks.... Als je hem langzaam rondtrekt dan merk je wel enig verschil , zodra je hem echter op "startsnelheid" rondtrekt merk je het bijna niet meer ..

Metertje is wel handig om te zien of er nog een beetje pit in je accu zit.
Daarin tegen kun je met 8000mah erg vaak starten.:D

Ikzelf heb een 3800mAh met metertje en ben er tevreden over.:D

ligt aan je afstelling, rijker is meer brandstof, dus minder lange rijtijd
armer zorgt voor een langere rijtijd.
!!Ga nooit aan je de brandstof\lucht sproeier draaien, om alleen het verbruik te veranderen!!

Ik weet niet wat je dan doet maar 5 minuten is wel heeeeel weinig. Ik zal dit weekend eens meten hoe lang ik precies met een tankje doe. Ik gok een minuut of 10.

Back