Hallo Forum,
Hierbij weer even een up-date van Alice L Moran:
Ten eerste even een plaatje van het hele schip:
Ik heb een gedeelte gespoten in de spuitplamuur , kan ik mooi zien waar nog kleine oneffenheden zitten.
Zoals de accomodatie:
Ook zijn al delen in de definitieve kleur gespoten, zoals de dekken van de accomodatie en het dek van de verhoogde kap op A-dek (HazeGrey). En de zijkanten van deze verhoogde kap (rood)
Ook zijn veel onderdelen al gespoten in de definitieve kleur , zoals ontluchters , liertjes (zwart) en veiligheids middelen
kasten (wit) en reling (wit) , hand relings (zwart).
Op het sleepdek zijn de luiken van de store benedendeks al ,Haze Grey , gespoten.
Onder deze luiken komen later de diverse schakelaars en de laad aansluiting voor de accu's.
Achterste gedeelte dek , boven de stuurmachine , is ook al Oxide Red gespoten. Zo wordt dit hele dek.
De beting , mandeksels , kaapsander , verhaalrol en bolders zijn zwart geschilderd. Evenals de sleepdraad rollers , achterop.
Ook de sleepbogen worden zwart.
Op het voordek zijn intussen de store luiken voor de accomodatie , Haze Grey , gespoten.
Het hele dek wordt Haze Grey gespoten , behalve de binnenkant van de verschansing , deze wordt groen
Ook zijn de ankerlier , kluisgat rondingen en de kettingstoppers gemaakt en zwart geverfd.
De ketting buizen voor de ankerketting zijn van dikwandige rood koperen remleiding gemaakt . De uiteinden heb ik uitgeboord , zodat ketting er precies in past.
De SB verschansing , voor , is ook velaagd. Deze stond te stijl t.o.v. de PS verschansing.
Hierdoor leek het schip niet echt , van voren gezien. (Zie foto vorig verslag)
Het lijkt nu een stuk beter.
Wat er nog moet gebeuren:
* Kompas repeater op topdek.
* Liertjes voor davits van MOB en werkboot.
* Deel huid van wale gangen nog op de romp lijmen en plamuren en schuren.
* Daarna hele huid glad schuren en verven.
* Verstaging van masten etc.
* Gehele inbouw voortstuwing enz.
* Etc. etc . etc.
Dus nog lang niet klaar .
Gr. Menne