Zo. Begonnen aan de nieuwe 2.1 versie ammehoela(z) voor Huey dit keer. De versie 1 is nog heel en ik ben er nog niet op uitgekeken

Dus ik ga daar nu mee verder. Het zou leuk zijn als we deze 2.1 deze week ook af krijgen, en de twee versies naast elkaar kunnen vergelijken. We gaan 'em perfect bouwen, dwz geen geklodder en geknoei, alles precies zoals het moet moet zijn. Geïnspireerd door de perfectionistenbouwers op dit forum. Berrie, Meij, en dergelijken ;D
Met DLG en met de plank komen de afgelopen werpjes een aantal zwakke of aandachtspunten naar voren waar ik in de versie 2.1 rekening ga houden;
*Zuinig met tape, ik kan 8 gram (de helft) besparen op het plakken van tape op een kistje als dit.
*vleugeltips : die moeten steviger want bij een beetje gekke worp zit er gelijk een deuk in de tip...moet ik nog even over nadenken....
*rompje : iets meer glas erover, met een gekke worp/landing zit er een breuk in je romp
*staart : ik heb echt nog nooit een stuk staart van een kist gegooid ...MG !!

inmiddels wijzer weet ik dat er behoorlijk wat krachten op de staart komen met werpen.., zeker als je dit nog niet onder de knie hebt. Je hoort het overigens ook bij een (slechte) worp
*verhoudingen/aerodynamica; met dit soort zweverts is het pielen binnen zeer beperkte marge... met een motor op de neus poets je al deze subtiliteiten weg.... zonder motor gaat dat hier dus niet meer op....oog/aandacht voor detail loont. Like; netjes je ailerons 25% van de koorde, en ALLE speling uit je besturing. Double "0" op de roeren is echt onwenselijk met dit soort kistjes.
Ribbetjes. Het voordeel van een dun profiel als dit is dat de kromming behoorlijk minder is...wat betekent dat de vleugelhuid van 3mm veel minder moeite heeft met het volgen van het profiel. Mooi.
Rompje...maar even een voorbeeldservo genomen...wordt nu al krap

Ik heb nog wat 850mAh lipo cellen liggen, dus deze kan er mooi in....en ik heb met eenzelfde cel 4 uur gevlogen / gezwiebert in de 1.0....nog niet leeg. (80% vol)
Ik maak de servos niet in de vleugel, in de romp is toch makkelijker heb ik bedacht. Ik gebruik verenstaal inieminie als stuurstang met een veertje om de speling uit de constructie te halen.