"Amerigo vespucci"

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door pantani, 11 dec 2007.

  1. pantani

    pantani

    Lid geworden:
    11 dec 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Belgie-Gistel
    Heb nu men romp al voorzien van een 2de laag witte hoogglanslak, de verf is zo'n 2 uur geleden aangebracht.
    Het ziet er al prachtig uit, morgen nog een 3de en laatste laag denk ik.
    Na deze laatste laag, moet ik dan nog opschuren of laten jullie het zo en verder gaan met de volgende zwarte laag??

    Ik heb ook geen Tamiya tape maar gewone papier tape, kan ik dit proberen of denken jullie beter van niet?
    De winkel die het verkoopt is tot eind april in verlof

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. 16kwadraat

    16kwadraat Guest

    Tape

    Wat betreft de tape, ik zou voor de Tamiya tape gaan, deze geeft een veel strakkere lijn. Wat betreft het schuren, ik schuur zelf tussen elke laag, maar dan met heel fijn schuurpapier. Dit om weer een hechtlaag voor de volgende laag verf te hebben. Dit is wel mijn manier, weet niet hoe andere hier over denken.

    MvG
     
  3. BigBoat

    BigBoat Guest

    Ga naar de autoshop en koop stripingtape of bij de een hobbyzaak modeleertape.
     
  4. pantani

    pantani

    Lid geworden:
    11 dec 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Belgie-Gistel

    Ben bij de autoshop geweest en heb er mee, hij verzekerde me dat de lak niet zou meekomen, hopelijk is dit zo :D
     
  5. pantani

    pantani

    Lid geworden:
    11 dec 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Belgie-Gistel
    Update 20-03-08

    Heb nu een 3de laag wit aangebracht en ja hoor hier en daar zie ik een loper [​IMG]
    Dus morgen effe wegschuren en nog een finale laag geven.
    Heb ook tussen de lagen met p 800 schuurpapier effe opgeschuurd.
    Kan ik na de finale laag nog schuren zonder strepen te zien, om de puntjes of stofdeeltjes weg te schuren???
     
  6. pantani

    pantani

    Lid geworden:
    11 dec 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Belgie-Gistel
    Hier dan een foto van de 3de laag wit
    Heb er ook een foto bijgedaan van wat ze in de BB voorstellen qua lijnen.
    Dit zal geen makkelijke klus zijn om deze mooi af te tekenen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. BigBoat

    BigBoat Guest

    Ik geloof dat je zo langzamerhand toch wel eer van je werk begint te krijgen !?!
     
  8. pantani

    pantani

    Lid geworden:
    11 dec 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Belgie-Gistel
    Ja zeker BigBoat, ik begin er echt van te genieten nu, het is echt een juweeltje aan het worden :D

    Dank aan allen die me hier bijstaan en helpen waar ze kunnen, ik had nooit zover gekomen zonder de hulp van de mensen op de Forum's.
    Forum's zijn voor een modelbouwer een zegen denk ik, voor mij in ieder geval.
     
  9. Erikssson

    Erikssson

    Lid geworden:
    28 feb 2008
    Berichten:
    16
    Schitterend.
    Doe zo verder. Ik blijf volgen.

    Eriksson.
     
  10. pantani

    pantani

    Lid geworden:
    11 dec 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Belgie-Gistel
    Voila, de eerste zwarte streep staat er op, is wel wat werk geweest om af te tapen maar het redelijk gelukt.
    Ik ben wel geen schilder maar ben er toch redelijk tevreden van, weet niet wat jullie er van vinden, zeg aub de waarheid he.

    [​IMG]

    Als deze streep droog is ga ik verder met de volgende zwarte streep, zal dus nog een paar dagen duren voor deze romp is afgewerkt qua schilderen.
     
  11. BigBoat

    BigBoat Guest

    Hij ziet er goed uit, mooi strak.
    Persoonlijk zou ik, indien mogelijk, alle stripping in 1x erop zetten.
    De kans dat je straks iets beschadigd door veel plak- en trekwerk wordt steeds groter.
    Wel even heel voorzichtig schuren waar je de strepen erop zet anders trek je de verf eraf als je daar weer stripping op gaat zetten.
     
  12. pantani

    pantani

    Lid geworden:
    11 dec 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Belgie-Gistel
    bedankt

    Ik schuur idd iedere keer voor ik ga spuiten.

    De reden dat ik niet alle banden in 1 keer doe, is omdat de strepen 15 mm breedt zijn en die tape van mij is dikker, ook een strook van 10mm zit er tussen, daarom doe ik streep per streep en kan ik dan goed aftapen met speciaal papier tape die geen lak lostrekt.
    Het is een groot karwei, maar er zit niemand achter me, ik heb tijd :p
    Zal toch nog hier en daar een beetje moeten bijwerken denk ik met witte verf.
    Zodra de banen er op zitten en droog zijn ga ik haar onmiddelijk in de blancke lack zetten, ter bescherming.
     
  13. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Ik ben er wel een beetje laat mee, maar om te vermijden dat de mooie witte kleur van de romp in de toekomst gaat vergelen, kon je bij de witte verf enkele druppeltjes blauw bijvoegen.

    Verder niks dan lof voor je 'verfwerk'.

    Keep up the good work! :cool:



    Droop
     
  14. ronny de zeeman

    ronny de zeeman

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    245
    Locatie:
    oostende
    jup moatje
    zeer strak werk,zie je wel dat ge geen schrik moet hebben.
    je neemt de info door de mensen op het forum ge geven ter harte.
    dus komt het zeker in orde.
    neen dirk,zonder ge zever,het is mooi,ik ben kontent
    groetjes,ronny
     
  15. Erikssson

    Erikssson

    Lid geworden:
    28 feb 2008
    Berichten:
    16
    Inderdaad zeer goed bezig.
    Neem je tijd en dan komt alles dik in orde.
    Als ik een ding heb geleerd bij modelbouwen, rustig aan, het gaat niet lopen.

    Erikssson.
     
  16. pantani

    pantani

    Lid geworden:
    11 dec 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Belgie-Gistel
    Heb de 3de zwarte band er ook op zitten.
    Je kunt zien dat ik dus nog wat aanpassingen zal moeten doen, beetje bijwerken hier en daar met witte of zwarte lak.
    [​IMG]

    Zeker hier ben ik niet echt tevreden over, ik ga nog proberen de strepen wat rechter te krijgen achteraan en de rondingen verbeteren, het is zeker geen makkelijke klus om die banen er goed op te krijgen.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Straks of morgen nog het onderwaterstekende deel in het donkergroen spuiten.
     
  17. pantani

    pantani

    Lid geworden:
    11 dec 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Belgie-Gistel
    Update 24-03-08

    Voila
    Heb nu de onderwaterlijn op de romp ook in het groen gespoten, ik moet deze nog 1 laagje geven, hier en daar zie je nog een lichtere kleur erdoor komen.
    Dan nog een beetje de foutjes bijwerken, ook zie je nu de bovenste witte band die vanaf dek start, deze moet ook nog in een oker kleurige verf komen, dit is voor morgen ofzo denk ik.

    [​IMG]
    Hier zie je aan de boeg dat er nog een laagje op moet.
    Ook de overgang tussen groen en zwart moet nog een bewerking hebben.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. pantani

    pantani

    Lid geworden:
    11 dec 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Belgie-Gistel
    Update 27-03-08
    Heb zoals gezegd men laatste verfkleur oker aangebracht op mijn schip.
    Hier een paar foto's vanb het resultaat, morgen zou ik graag een Vernis laag aanbrengen om het geheel te beschermen, graag jullie mening hier over.

    [​IMG]

    In het echt ziet hij er mooier uit dan op deze foto.
    [​IMG]

    Ook zal ik hem eens mooi opkuisen omdat ik nogal wat vette plekken zie van mijn vingers
    [​IMG]
     
  19. BigBoat

    BigBoat Guest

    Je kan een vernislaag aanbrengen, vallen de spuitlijntjes ook weg, maar vergeet dan niet eerst te schuren !
    Jawel, je moet je spuitwerk eerst schuren voordat je de vernis gaat aanbrengen.
    Wanneer je met zeer fijn schuurpapier schuurt, dan zie daar niets meer van na de vernislaag en glimt je bootje tegen de klippen op.
     
  20. pantani

    pantani

    Lid geworden:
    11 dec 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Belgie-Gistel
    Ach ok, toch nog schuren
    En met welke korrel zou ik dit het beste doen?Domme vraag eigenlijk, het antwoord op deze vraag is zo "klein mogelijk", denk ik zo. :(:hammer:
     

Deel Deze Pagina