"Amerigo vespucci"

Update met de beloofde foto's

Heb dus terug een vernis laag er op gezet en straks ga ik de volgende spuiten.
Als alles goed gaat kan ik vanavond nog een laatste laag aanbrengen en dan verder werken aan de opbouw en alle andere onderdelen.

Je kan dus al zien dat het inderdaad al veel beter is met een laagje vernis, is ook al wat wazig, en dit is beter dan een extra blinkend effect.
IMG_1460.JPG

En voor Rik dan de beloofde foto van het achtersteven
Ik ga er niet meer aankomen hoor nu.
IMG_1461.JPG

Effe een update

Ik ben bezig met het aanbrengen van de boorden langs het dek.
Het ziet er op de foto uit alsof de planken van het dek zo onverschillig liggen en omhoog steken maar dat is niet zo hoor , komt door de potloodlijntjes die ik nog aan het verbeteren ben.
IMG_1467.JPG

De ankerplaten heb ik ook op hun plaats gelijmd met secondelijm.
IMG_1465.JPG

IMG_1468.JPG

Ook de patrijspoorten en de andere delen voor de opbouw heb ik al in een grondlaag gespoten, het schroef ook eerst in een grondlaag later of deze middag in een bronzen kleur steken.
IMG_1466.JPG

Ben begonnen met het plaatsen van de patrijspoorten aan een kant, je kan ze zien op de foto's.
Ook kun je zien dat ik vooraan een beetje slordig ben geweest en je kunt mooi de witte streep zien die de secondelijm heeft aangebracht na dat ik er eentje uit men handen liet vallen, dat zal ik dus nog moeten bijwerken maar hoe ik deze lijm kan verwijderen zonder de verf te beschadigen weet ik ook niet.
IMG_1479.JPG

Hier achteraan ook al bezig geweest, ziet er goed uit.
IMG_1481.JPG

Hier zie je dus dat ik de boorden mooi heb afgewerkt,en ook de ankerplaten heb bevestigd.
IMG_1482.JPG

IMG_1483.JPG

Tot zover deze update
Volgende zal begin junni zijn daar ik morgen terug voor 6 weekjes.

Goeie reis en de groetjes aan Jan de Bruyker , een van mijn ex-collegas , als jij hem ooit tegenkomt

de groetjes ,

Laurent

Niet proberen met oplosmiddelen de secondelijm te verwijderen, dat gaat je je lak kosten !!!
Dat wit wordt veroorzaakt door vocht en kan je zoveel mogelijk met een droog doekje proberen te verwijderen.
Daarna is het beste gewoon met een klein penseeltje lak over de overgebleven witte uitslag te gaan, meer niet.
Deze boot begint er echt als een plaatje uit te zien.

Voila ik ben weer terug van weg geweest
Ik zal een update maken van de laatste week, ik heb al het een en ander gedaan intussen, de foto's zeggen meer dan woorden, daarom een reeks foto's van de vorderingen.
IMG_1498(2).jpg

IMG_1499(2).jpg

IMG_1500(2).jpg

Hier dan al een beetje klein materiaal in de primer gespoten, om nadien te zien dat ik de gietranden nog moest wegschuren :x .
IMG_1501(2).jpg

IMG_1502(2).jpg

IMG_1506(2).jpg

Dan heb ik ook de stalen reling geplaats op de achtervleugel en dan ook de houten reling er op gemonteerd.De gaatjes die moet ik nog met een naald uitprikken, iets teveel verf gebruikt, ook heeft modelengeneer me kleinere nageltjes opgestuurd om deze die ik gebruikte op de stalen reling mee vast te maken te vervangen daar deze veel te groot zijn biijgeleverd van de fabrikant uit.
03-06-2008_004(2).jpg

03-06-2008_005(2).jpg

03-06-2008_001.jpg

03-06-2008_002.jpg

Ook het dekhuisje heb ik al wat gespoten, en nadien terug wat bijgewerkt met plamuur om de spleetjes weg te stoppen.
03-06-2008_003(2).jpg

03-06-2008_003.jpg

03-06-2008(2).jpg

Zo, tot zover deze update

echt wel een super mooi project ben jij aan het bouwen zeg, hou deze in de gaten en ben benieuwd hou het er uit gaat zien.

Update 06-06-2008

Ben begonnen met het maken van het dekhuis achtersteven.
Eerst alle mooi uigesneden en beetje opgeschuurd.
03-06-2008_01.jpg

En vervolgens in elkaar gelijmd zoals je op de volgende foto's kunt zien.

03-06-2008_02.jpg

03-06-2008_03.jpg

Eens de lijm droog is kan ik beginnen met het opschuren van het dekhuisje.Plamuur zal hier niet aan te pas komen daar ik het huisje in een Magonie houtkleuren vernis zal zetten.

03-06-2008_04.jpg

Nadat alles is opgeschuurd zal ik dan het volledige huisje bewerken met een plankje van 2x2 mm, dus rondomrond dit huisje zul je dan deze plankjes zien, ook verticaal zal ik deze plankjes plaatsen maar dit is voor een volgende update.

03-06-2008_05.jpg

Voila, ben al begonnen met het plaatsen van de lijsten op het dekhuisje.
Het gaat wel traag maar ik probeer men best te doen om het mooi en goed te doen.

06-06-2008_1_001.jpg

Zo ziet het er nu al uit, ik zal het nu laten drogen en morgen verder doen.

06-06-2008_1_002.jpg

Een foto van de zijkant genomen.

je schreef dat je het naturel wil houden, zeg maar blank gelakt mahonie.
hoe ga je de ruimte tussen de panelen opvullen?
zaagsel met lijm, of met mahonie repen.
veel succes, Loek

je schreef dat je het naturel wil houden, zeg maar blank gelakt mahonie.
hoe ga je de ruimte tussen de panelen opvullen?
zaagsel met lijm, of met mahonie repen.
veel succes, Loek

Hallo

Ik zal dus ook van die latjes 2x2 mm verticaal plaatsen op de openingen, dat zul je in de komende dagen zien aan de volgende update's :D

Update 09-06-2008

Klein beetje verder gedaan vandaag, in het weekend niets kunnen doen daar ik naar "De grote prijs Snelheid te oostende" ben geweest, dit is een race wedstrijd tussen snelle motoren zoals de mijne
smile.gif

Nu on topic.
Heb al en paar plankjes meer kunnen leggen, heb er ook al een stuk of 4 verticaal gezet zo kunnen jullie een beetje zien hoe het in zen werk zit, en hoe het zal worden.

09-06-2008_001.jpg

09-06-2008_002.jpg

Tussen ieder raampje komt er dus ook zo'n verticale staander te staan.
Boven op het dakje komen nog planjes te liggen van 1 mm dik x 3 mm breedt.
Het geheel moet dan nog opgeschuurd worden

Laatst bewerkt:
Update 10-06-2008

Voila, heb het huisje bijgewerkt en al de eerste keer in de vernis geschildert, het resultaat mag gezien worden ( volgens mij dan he )

10-06-2008_001.jpg

10-06-2008_002.jpg

10-06-2008_003.jpg

10-06-2008_004.jpg

Zo, dit was dan de update met de foto's van het verticale plaatsen van de staanders + het bijwerken spleetjes en eerste vernislaag.
Nu nog een beetje verder werken aan de kleine bankjes en alle andere kleine objecten
rolleyes.gif

Ik had het zelf waarschijnlijk in een andere volgorde gedaan, eerst alles lakken - schuren en dan pas plakken, maar het ziet er weer netjes uit.

Eventjes een foto genomen van de dryfit van het dekhuisje op het schip zelf, om aan te tonen waar het dan in een latere fase zal gelijmd worden.

10-06-2008_005.jpg

10-06-2008_006.jpg

10-06-2008_007.jpg

Update 12-06-2008 Dekhuisje

Hallo, ik heb nog een klein beetje verder gedaan met het dekhuisje, ik heb het nog 2 laagjes vernis gegeven en ben nu bezig met het plaatsen van de reling op het dakje van het huis.Dit is wel zeer fijn werk, is allemaal niet te groot en sterk, maar ik krijg het wel voor elkaar denk ik, juist de draadjes die er dan later door moeten zullen wel wat problemen met zich meebrengen denk ik.

IMG_1626.JPG

Zoals je kunt zien heb ik al de kleine gaatjes voor zitten boren met boor 0.8mm om dan de steunders er in te lijmen.
IMG_1627.JPG

Hallo Pantani,

Je schip wordt erg fraai. Een klein vraagje de witte banen op de romp lopen bij het achterschip in knikken, hoort dit zo?

Nog een kleine tip; als je een dekhuis in een houtkleur wilt maken kan je beter een plaatje berken triplex halen dan het bijgeleverde hout van de kit. Berkenhout heeft een fijnere nerf en wordt veel mooier als je het aflakt en ook het verwerken ervan is strakker. Het beste is dat je een (waterdunne) waterdragende kleurbeits neemt van het merk Cepe antiekbeits. Daarna meerdere lagen blanke zijdeglans lak. Het resultaat is een diepe warme houtnerf.

groeten Paul

Back