ARK X400 microheli bouwverslag

belair zei:
Mijn X400 is nu volledig klaar.

klaar zal de mijne nooit zijn, ik bedoel, ik blijf altijd wel bezig denk ik. Jij kan je bling bling level ook nog verhogen. bij rchelistore, en rcheliparts hebben ze (naar mijn wete) de onderdelen het goedkoopst. Maar hij ziet er wel erg tof uit man 8) .
gr. Rik

edit: heeft iemand een idee waar ik een graupner kristal 40Mhz voor mijn zender, en een Mzk kristal 40Mhz voor mijn ontvanger kan krijgen?

Ik bedoel om te vliegen Rick, ja upgrades kunnen er nog bij, maar ik moet eerst mijn geldbeugel upgraden!!!!
lachen%20op%20rug.gif

Hai Rik
dus niet geschikt de specificaties wijzen er ook niet op.
Is alleen voor NI-CD's of Nimh geschikt, staat er ook nog bij ook
succes met verder zoeken jan

oke dan wordt het dus de x peak 3 plus, want die is wel voor lipo's. Enige verschil is dat deze een gestab. voeding nodig heeft. Weet iemand hoeveel amps deze moet zijn. Zelf denk ik 5, omdat je met de lader max. 5 amps kunt laden. heb ik gelijk??? :?

gr. Rik

Waarom overweeg je geen Graupner Ultramat 10 lader, laad alles, zelf lipos en via netstroom, kost ongeveer 70€.

Gebruik hem ongeveer een jaar en nog steeds geen seconde spijt van gehad.

Lainke zei:
Waarom overweeg je geen Graupner Ultramat 10 lader, laad alles, zelf lipos en via netstroom, kost ongeveer 70€.

Gebruik hem ongeveer een jaar en nog steeds geen seconde spijt van gehad.

bij bichler 59€ dus die word het :), want bij de rest moet nog een voeding bij van min. 20€

Thans ook verkrijgbaar de ultramat 14 met een max laad van 5 Amp
voor 79 euro bij Q te pijnacker
jan

mijn nieuwe boodschappenlijstje:

boodschappen.JPG

Ik heb gekozen voor de ultramat 10 omdat ik toch nooit meer laad dan 2.2 A, want dat is het max voor mijn lipo.

gr. Rik

hier legt JD trouwens uit hoeveel C ik nodig heb voor mijn motor (450 TH)
net precies gevonden
De nieuwste generatie MFIS 3 cells zijn prima en de kracht is meer dan een thunderpower. Ze hebben meer de "punch" als de nieuwste flightpower cells (evo 20c). Dit heb je nodig voor de 450TH of 450F. Hij is heel "power hungry" en gebruikt veel amps. De enige ding is de kosten voor de MFIS packs zijn minder omdat ze zijn special gemaakt voor ons in China. je hebt geen kosten van de "middle men". Ze zijn direct van het fabriek naar ons.

Maar je vraag was ook hoeveel "C" je hebt nodig voor de 450TH en ik moet zeggen dat je moet niet minder dan 15C 1800 of meer MAH packs gebruiken als je wil je Lipos gebruiken voor een langere tijd. Mindere "C" rating zullen ook werken maar niet met hetzelfde kracht en zeker niet voor heel lang.

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=38627

hoi..even iets anders ...
wie heeft er ervaring met de Futaba S3107 servo op de heck met de gy-401..

Hallo Frank,
Ik heb een 3108 op de heck met een GY401, dit is dezelfde als de 3107 maar iets lichter in gewicht, een zeer goeie servo, maar de GY401 niet in DS mode zetten. De staart staat stok vast, wel niet te lange servo horn gebruiken. De 3107 gebruik ik voor de rest van mijn heli.

He Belair,

Machtig mooi gespoten kap zeg!
Wat weegt jou x400 nu?
De mijne weegt alles standaart al 620 gram.

Groet Steven.

Dag Steven, mijn x400 weegt 716gr met een 3S1P lipo batterij van 1700mAh. De kap heb ik niet gespoten, die is zo aangekocht voor €18,57 in China via ebay. Het is een CF kap.

Bij rchelistore.com onder heliparts - X400 - upgrades daar kun je hem vinden. Daar staat hij aan €23. Ik heb de mijne op ebay gekocht. Maar er zijn een paar kleine kraakjes in en daarom dat die zo goedkoop was denk ik, voor de rest was hij ok.

belair zei:
Bij rchelistore.com onder heliparts - X400 - upgrades daar kun je hem vinden. Daar staat hij aan €23. Ik heb de mijne op ebay gekocht. Maar er zijn een paar kleine kraakjes in en daarom dat die zo goedkoop was denk ik, voor de rest was hij ok.

ik zie daar tog echt deze staan:
tn_e18_27.jpg

kan geen andere vinden. welke heb jij gezien dan, want ik bedoelde de decals...

gr. Rik

Nu snap ik wat je bedoeld, geen idee, sorry. Anders eens mailen naar de mensen die de kappen verkopen.

Back