Ik hoop dat filmpje hier ook snel te zien, want JAAAAAAAAA mijn eerste EIGEN fpv vlucht was een feit
Frank, thnx dat ik met jouw twinstar eerst mocht proberen!!! Had toch een BEEETJE drempelvrees, maar dat was achteraf NERRUGUNS voor nodig!
Heb dus met de nemo zelf fpv gevlogen, en onder aanmoedigingen en tips ZELFS gelijk mijn eerste FPV landing!!!!
Het was echt ge-wel-dig, heerlijk om zo rond te vliegen zeg!
De nemo presteerd boven verwachtingen, en op nog geen half gas cruised hij rond met ongeveer 50km/h, wat prima is.
Het beeld was ook prima, en er was zeer goed mee te vliegen!
Thnx remy voor de tips nog gisteren, en de aanmoedigingen! En de rest ook uiteraard bedankt voor het rustig toespreken tijdens mijn eerste eigen fpv vlucht.
1 probleem:........
ik ben verslaafd nu... nu al? ja.... nu al

LOL!!!!!
Recorder filmpje was weer ruk... gekke was, alleen de eerste opname is mislukt (de rest waren opnames dat ik met mijn aparatuur bij anderen mee zat te kijken).
Ik verdenk mijn sd kaart. Deze week ga ik nog wat (ook langdurige) tests doen.
Ook hier een kort verhaaltje van mijn eerste EIGEN vlucht:
Bij aansluiten alles, gingen mijn pan en tilt servos een beetje flippen,.... wat raar was, want mijn headtracker zit niet aangesloten, en dan centreert de assan de kanalen bij geen signaal.
Gelukkig stelde remy mij snel gerust, want het kwam door mijn video zender, en het feit dat ik met mijn handen daar in de buurt zat.
Toen natuurlijk de vraag: is het slim om ZELF te starten met de bril op, bij je "eerste" fpv vlucht... iedereen zei "nee", en remy kwam met het idee om sven met mijn nemo te laten vliegen, zodat ik de bril op kon zetten, en daarna de zender over te geven.
Nu weet ik dat sven een zeer goede piloot is... maar toch was dat raar... maar ja, ik vertrouw hem, dus HOP, ik gooi de kist in de lucht, geef sven de zender (die gelijk zegt: jezus, dat ding vliegt lekker!) en ga mijn bril op zetten.
Onder toeziend oog van alle fpv-ers die dag, en met remy en sven aan mij zijde, heb ik toen HEERLIJK rondgevlogen! Man man wat vliegt die nemo HEERLIJK fpv zeg! Stabiel, wendbaar, snel genoeg, heerlijk gewoon.
Ik ben toch wat verder weggevlogen als afgesproken (sorry daarvoor) want ik zou in het zicht blijven.... Ben tot bijna 300 meter hoog, en bijna 400 meter ver weg gevlogen, waarmee ik een zeer leuk rondje had, en heel erg leuk uitzicht!
omdat ik niet precies wist hoe lang ik kon vliegen, wilde ik op tijd landen (want mijn voltmeter klopt ook nog niet in mijn OSD). Dus ik vloog binnen het zicht van de anderen, en wilde de zender aan sven overgeven. MAARRRRRR toen riep iedereen: joh, maak een overshoot, zoals je zou denken te landen.
Dus ok, doen we dat

Dat ging niet helemaal lekker (op zich niet slecht hoor) en ik dacht dus: mooi, kan sven landen!.
maar frank en remy stonden gelijk: nee joh! nog een keer proberen!
en ik werd al pratende door een aantal heren richting het veld gestuurd, en ja hoor... ZELF de kist aan de grond gelegd!!!!!!
WAT EEN GEVOEL!!!! kippevel had ik er van, echt waar, heerlijk gewoon
Ik hoop snel weer te kunnen vliegen (het is weer langer licht nu 's avonds, aankomend weekend heb ik waarschijnlijk geen tijd + ze voorspellen nattigheid) en dan ook wat opnames te kunnen maken!
Eerst van de week mijn OSD eventjes nalopen.
De info mag wat handiger in beeld (zit op het randje van het scherm) en mijn voltmeter moet ik even opnieuw instellen.
Overigens had ik na mijn vlucht van die dag nog 11.2 v in mijn lipo zitten, wat nog 30% is ongeveer, dus op half gas moet ik ZEKER 20 minuten kunnen vliegen op 1 accu
Ik heb nog wel wat plannen natuurlijk, maar eerst nog voorlopig lekker zo rond vliegen.
wat zijn de plannen:
- antenne tracker met 1.3ghz fpv patch, en 2.4ghz rc patch (en evt booster geloof ik)
- dipool antenne op de video zender (waar robert mee bezig is)
Er is iemand samen met remzibi bezig aan een tracker systeem wat je op de remzibi moet klikken of solderen, dus daar wacht ik voorlopig nog even op