BadBert gaat FPV

Ik heb het bestand geupload, en een link in het fpv video topic gezet, er zijn een aantal mensen die er eens naar wilden kijken... hopen dat ze het bestand gefixt krijgen!

ik heb er ook naar gekeken gister, het eerste wat me opviel was de enorm hoge download snelheid. 500 mb in 2 minuten, dat haal ik normaal nooit hier op deze computer. Dus denk ik dat het bestand veel kleiner is dan dat het aangeeft te zijn. op vlc zie je alleen ruis op 17sec beeld, maar vlc geeft aan dat het 727 uur aan film is :P . Ook als je het bestand in hamster converter stopt, normaal gaat dat toch redelijk langzaam 700mb film in 2 uur. maar hier was hij in 15 seconden mee klaar. Ben benieuwd of de andere het nog lukt het bestand terug te vinden. Maar met mijn film ervaring lukt het niet. Al doe ik al een jaar of 5 veel film en foto bewerking. (fotografie is nog me andere hobby naast modelbouw).
Zal nog even kijken of ik een rescue programma erover heen kan laten gaan.

mvg.
Andreas

Hmm, dan zal het wel niet meer zijn als die 17 seconden, erg raar, ach... jammer dan :(

zal van de week nog wel het een en ander testen en proberen om zeker te zijn dat zondag er WEL opnames gemaakt kunnen worden.

Het viel me wel op, dat die upload site het bestand ook ziet als 15 seconden....denk dat er al wat verwerking is gedaan op die site, krijg binnenkort weer toegang tot een FTP server, zal ik het originele bestand daar nog eens naartoe fietsen.

EDIT: het bestand is naar een ftp server aan het uppen. Ook flashfxp ziet het bestand als daadwerkelijk groter als 500mb.... dus ben benieuwd, want die site waarmee ik geupload had, die deed al wat met het bestand...
Link naar het bestand post ik hier.

Laatst bewerkt:
krijg een melding van

The page cannot be found

The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.

als ik op de link druk

pfff, ik zie het... wordt aan gewerkt!

EDIT: laat maar, onbruikbaar bestand :(

Laatst bewerkt:
leuk he, die blokker recorder

heb meteen eieren voor m'n geld gekozen en het ding dezelfde dag terug gebracht

vol bugs, belachelijk slechte kwaliteit, corrupte bestanden

dan is dat ding wat sven heeft van sunsky nog stukken beter

Ik heb hem een aantal keren getest en gebruikt, en dat ging prima, dus daarom niet terug gebracht.
Dit is de eerste keer dat het fout gaat.

Edit: via iemand anders zojuist vernomen dat de recorders een probleem hebben met: meer dan een aantal seconden volledige ruis, waarna het beeld volledig hersteld wordt, daar gaan ze blijkbaar van flippen. (even sneeuw, of geen signaal, is niet erg trouwens)

En laat ik nou net de recorder al gestart hebben zonder mijn video zender aan gehad te hebben.... en bij 15 sec mijn video zender aangezet hebben.....

ik ga nog es wat dingen proberen thuis ;)

Laatst bewerkt:
Ik verwacht snel het filmpje van vandaag hier BadBert :-)

Wil het gezicht van je nog wel eens zien als je de bril afzet.... GEWELDIG !

Ik hoop dat filmpje hier ook snel te zien, want JAAAAAAAAA mijn eerste EIGEN fpv vlucht was een feit :D

Frank, thnx dat ik met jouw twinstar eerst mocht proberen!!! Had toch een BEEETJE drempelvrees, maar dat was achteraf NERRUGUNS voor nodig!

Heb dus met de nemo zelf fpv gevlogen, en onder aanmoedigingen en tips ZELFS gelijk mijn eerste FPV landing!!!!

Het was echt ge-wel-dig, heerlijk om zo rond te vliegen zeg!

De nemo presteerd boven verwachtingen, en op nog geen half gas cruised hij rond met ongeveer 50km/h, wat prima is.
Het beeld was ook prima, en er was zeer goed mee te vliegen!

Thnx remy voor de tips nog gisteren, en de aanmoedigingen! En de rest ook uiteraard bedankt voor het rustig toespreken tijdens mijn eerste eigen fpv vlucht.

1 probleem:........

ik ben verslaafd nu... nu al? ja.... nu al :P LOL!!!!!

Recorder filmpje was weer ruk... gekke was, alleen de eerste opname is mislukt (de rest waren opnames dat ik met mijn aparatuur bij anderen mee zat te kijken).
Ik verdenk mijn sd kaart. Deze week ga ik nog wat (ook langdurige) tests doen.

Ook hier een kort verhaaltje van mijn eerste EIGEN vlucht:

Bij aansluiten alles, gingen mijn pan en tilt servos een beetje flippen,.... wat raar was, want mijn headtracker zit niet aangesloten, en dan centreert de assan de kanalen bij geen signaal.
Gelukkig stelde remy mij snel gerust, want het kwam door mijn video zender, en het feit dat ik met mijn handen daar in de buurt zat.
Toen natuurlijk de vraag: is het slim om ZELF te starten met de bril op, bij je "eerste" fpv vlucht... iedereen zei "nee", en remy kwam met het idee om sven met mijn nemo te laten vliegen, zodat ik de bril op kon zetten, en daarna de zender over te geven.
Nu weet ik dat sven een zeer goede piloot is... maar toch was dat raar... maar ja, ik vertrouw hem, dus HOP, ik gooi de kist in de lucht, geef sven de zender (die gelijk zegt: jezus, dat ding vliegt lekker!) en ga mijn bril op zetten.
Onder toeziend oog van alle fpv-ers die dag, en met remy en sven aan mij zijde, heb ik toen HEERLIJK rondgevlogen! Man man wat vliegt die nemo HEERLIJK fpv zeg! Stabiel, wendbaar, snel genoeg, heerlijk gewoon.
Ik ben toch wat verder weggevlogen als afgesproken (sorry daarvoor) want ik zou in het zicht blijven.... Ben tot bijna 300 meter hoog, en bijna 400 meter ver weg gevlogen, waarmee ik een zeer leuk rondje had, en heel erg leuk uitzicht!
omdat ik niet precies wist hoe lang ik kon vliegen, wilde ik op tijd landen (want mijn voltmeter klopt ook nog niet in mijn OSD). Dus ik vloog binnen het zicht van de anderen, en wilde de zender aan sven overgeven. MAARRRRRR toen riep iedereen: joh, maak een overshoot, zoals je zou denken te landen.
Dus ok, doen we dat :P
Dat ging niet helemaal lekker (op zich niet slecht hoor) en ik dacht dus: mooi, kan sven landen!.
maar frank en remy stonden gelijk: nee joh! nog een keer proberen!
en ik werd al pratende door een aantal heren richting het veld gestuurd, en ja hoor... ZELF de kist aan de grond gelegd!!!!!!
WAT EEN GEVOEL!!!! kippevel had ik er van, echt waar, heerlijk gewoon :D

Ik hoop snel weer te kunnen vliegen (het is weer langer licht nu 's avonds, aankomend weekend heb ik waarschijnlijk geen tijd + ze voorspellen nattigheid) en dan ook wat opnames te kunnen maken!

Eerst van de week mijn OSD eventjes nalopen.
De info mag wat handiger in beeld (zit op het randje van het scherm) en mijn voltmeter moet ik even opnieuw instellen.

Overigens had ik na mijn vlucht van die dag nog 11.2 v in mijn lipo zitten, wat nog 30% is ongeveer, dus op half gas moet ik ZEKER 20 minuten kunnen vliegen op 1 accu :)

Ik heb nog wel wat plannen natuurlijk, maar eerst nog voorlopig lekker zo rond vliegen.

wat zijn de plannen:

- antenne tracker met 1.3ghz fpv patch, en 2.4ghz rc patch (en evt booster geloof ik)
- dipool antenne op de video zender (waar robert mee bezig is)

Er is iemand samen met remzibi bezig aan een tracker systeem wat je op de remzibi moet klikken of solderen, dus daar wacht ik voorlopig nog even op :)

Laatst bewerkt:
Kodak momentje:
Pieterblij.jpg

Een glunderende Pieter die enkele seconden terug voor het eerst zijn nemo keurig op een vreemd veld heeft neergelegd. Met tientallen toeschouwers overigens.

Gaat lekker zo, Pieter!

Dank je wel!!!! Was echt HEEL erg gaaf, en ook wel fijn om je eerste echte solo vlucht te doen met andere fpv-vliegers erbij :D

Haha Pieter, wat een lovende woorden allemaal:)! Het was inderdaad super, gefeliciteerd met je eerste FPV vlcuht, ikw eet zeker dat er nog veel meer zullen volgen!

En hou hem heel he;)!

bedankt remy! ik weet zeker dat er nog veel gaan volgen!
en hopelijk nog veel meetings!

frank, geeft niet, we wachten rustig af ;)

Back