Hallo Gert jan.
Ja ,dat is de trilling die ik bedoel.
Het grote voordeel van lucht aanblazen is geen valse trilling in je drijfwerk.
het klopt inderdaad dat ,als je hoger in toeren gaat ,de cinus weer kleiner word,maar dat wil niet zeggen dat je onbalans weg is.
De frequentie word alleen hoger , das alles.
Je moet je drukregelaar van de compressor op1.5 bar zetten ,en op die druk het turbine wiel aanjagen , en dan kijken of je onbalans hebt.
Je hoeft helemaal nog niets weg te slijpen , je kunt ook oefenen , doe ik ook altijd voor dat ik met het echte uitbalanceren begin.
Luister : je doet dit op de volgende manier.
Zet alles in het bankje ,en zet je lucht pistool op 3 bar.
Nu geef je het turbine wiel een flinke zwieper tot dat de trigger piek bijna uit je beeld verdwijnt.
Haal nu de lucht weg ,en wacht tot de trigger piek terug is op het midden van je scherm.
Kijk direct naar de onbalans ,dus negatieve cinus of positief, dat leer je allemaal wel ,of je moet een keer een cursusje komen volgen hiero , maar goed ,dat doe je dus , en als je dan met het verdraaibare oog het punt van onbalans gevonden hebt ,dmv streep op je as , dan kun je zo bepalen waar je een klein stukje plakband moet plakken , doe je het fout , niets aan het handje , zet je het plakbandje gewoon aan de tegenoverstelde kant , nog niet goed ,dan ga je het turbine wiel in vieren delen , en zet je elke keer het plakbandje ergens anders.
Tot dat je ziet dat de cinus minder word, als je ziet dat de cinus verloopt tov het trigger punt , dan moet je gewoon het plakbandje iets verschuiven .
Het is allemaal niet zo moeilijk , als je problemen hebt hoor ik het wel , en als je er echt niet uitkomt , dan kom je maar en keer hoor ,altijd welkom ,en ik weet zeker dat je het voor 110 procent begrijpt als je weer naar huis gaat.
Ik zou zeggen , lekker oefenen , en ik hoor het wel .
Groetjes,
Martin.