Beech C-45

8O 8O 8O 8O 8O 8O

Jan,

Ik heb vandaag de plans aangekregen van je Beech!!! 8)
WOW dat zijn nog eens kanjers van plans...daar is mijn Spitty niets tegen.
Ze zien er zeer goed uit. :worship:
Ga ze straks thuis nog eens grondig inspecteren.

Ik stuur ze ASAP terug naar u.

Groetjes
Tom

Tom!

Nou, dat zijn gunstige berichten! :D

Doe maar kalm aan met dat terugsturen . . . :wink:

Ik ben zeeeeeer benieuwd naar je komende berichten! :D

Staat de CNC-machine :D er al?

jan

Hey Jan,

Man daar zitten grote ribben bij, vind het een prachtig toestel...kan er blijven naar kijken. :wink:

Deze week stond er niemand bij de scanner, normaal gezien zal het iets voor volgende week zijn.

De machine staat er nog niet, dat is wat ik de vorige keer bedoelde met afspraken naleven.
Ze gaan proberen deze te leveren op het einde van de maand, hoop het ook, want ik moet dan onderdelen voor de Spitfire gefreesd hebben.

Als ik u was zou ik de beech op deze grote maken, lijkt me zeer handig om aan te werken. :twisted:

Tom

Hoi Jacques,

Ja ze hebben hier een grote scanner sinds kort.
Ik heb er nog nooit mee gewerkt of dingen mee laten inscannen, maar er moet altijd een eerste keer zijn.

Hopelijk dat ik dit in de loop van volgende week eens proberen.

Tom

als je deze tekeningen inscant, komen deze tekeningen dan digitaal beschikbaar. Lijkt me enigszins illegaal, maar je weet maar nooit. :roll: en zo'n beechcraft is en blijft een blikvanger!! :D

:offtopic:

Hoi Peter,

Ik begrijp niet goed waarom iedereen steeds over illegaal zit te spreken, terwijl iedereen maar toestellen namaakt van ontwerpers zonder de plans te kopen, software op zijn PC heeft zonder waarschijnlijk de officiële versie te kopen enz....

De bedoeling is NOOIT om deze plans te verkopen, laat dit duidelijk zijn.
De bedoeling van ze in te scannen is gewoon dat ik ze kan omzetten naar een CAD formaat en ze kan frezen zonder enig probleem.

Trouwens ik heb de toestemming van Jerry Bates, Don Smith en Nick Zirolli om hun kisten te frezen, dus zeker niet illegaal daar ik met een Amerikaan samen werk heb ik ook de toestemming om van de eerste 2 personen GFK rompen te maken en te verkopen. :wink:

Als ik iets doe vraag ik steeds aan de ontwerper in kwestie of het mag of niet, dit blijft het langste duren.
Andere doen wat ze willen.

Hopelijk voldoet dit antwoord anders hoor ik het wel.

Groetjes
Tom

Buiten dat, je mag gewoon voor eigen gebruik een kopietje maken.

Het wordt pas een probleem als je een paar honderd kopietjes maakt en die gaat verkopen.

Hey Jacques,

Tuurlijk mag ik voor mezelf een kopie maken.
Meestal maak ik een 5 tal afdrukken voor mezelf waarin ik ga plakken en knippen.

Of ik spiegel in mijn software de vleugel helft zodat ik één vleugel heb, ipv 2 halve stukken.
Lekker handig. :)

Ik verkoop geen plans, dus kan het ook geen probleem vormen.

Groetjes
Tom

En voor de goede orde: niemand hoeft mij te benaderen of ik binnenkort nog tweedehands tekeningen van Ziroli voor een Beech in de aanbieding heb . . . :wink:

(Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik die van Fallwimmer voor de Beech wel te koop heb staan . . . :oops:
Maar, die bouw ik ook niet! Dat scheelt! :wink: )

:roll:

:?:

jan

Het door verkopen van originelen is geen probleem Jan. :lol:
Als je er met het bouwen geen gaatjes in geprikt hebt. :wink:

He Jan ik heb misschien intresse in een bootleg c-45 tekening. :roll:

Wat ga je er voor vragen Jan :?: :D

Poehe! 8O :o

Daar komen dan wel een paar hele vette electro motoren aan te pas. :lol:

2x 35cc benzine minimaal :? bestaat al in electro volgens mij is de grootste kobalt .40 ofzo. :idea: :?:

Is een 1,3M model niet wat handiger, 2x zo een Tornado 15 motortje.

Dan kom je op 0,729pk een .25fx lijkt me zelf al redelijk riant. :wink:

Of twee keer een Tornado 10 das dan 0,33pk beetje mager maar het zou moeten lukken toch ik lees hier over een C47 met twee E400 motoren en een spanwijdte van 1,5M. :roll:

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXFYW5&P=0

Aleen ARF :showass: das nix

waarom ik die vraag stel is om het volgende: voor mijn gevoel is bestellen in Amerika omslachtig en zou voor problemen kunnen zorgen. Maar ik heb daar geen ervaring mee. Zeker als je geld over moet maken naar buitenland, komt daar extra geld overheen. en om 10 euro extra te betalen op 20 euro, dat is misschien een beetje overdone.

Nee joh, dat bestellen in Amerika gaat helemaal top.
Nooit problemen.

Hallo,
Ik met mijn maat zijn ieder een Beech van Ziroli aan het bouwen vanaf tekening en ik moet zeggen het is wel een hele klus om deze te bouwen, die van mij ligt even terug maar van mijn maat is al in vergevorderd stadium.
Het bestellen van de onderdelen was in Amerika geen probleem alleen ik weet niet of het EBAN nummer van de bank daar ook werkt, ander met VISA betalen.
Ik heb de kist in 2003 zien vliegen, Ziroli geeft advies om 2x 45 cc te gebruiken maar die ik gezien heb had er 2 ZG 38 op staan hier kon hij nog meskant mee vliegen als je er 2x26 zg op zet moet voldoende zijn.

Maar verders het is een prachtige kist om te zien en ook om te zien vliegen.

@Vliegman!

Wat heb je besteld in Amerika?

Een 'kit' van een kit-cutter? :roll:

Vertel!

Misschien leuk om een draadje te beginnen? :?

(Misschien kun je wel slepen met zo'n Beech! :wink: )

jan

Ik heb alleen de tekening besteld met de motorkappen plus de ruitjes en de dummy motoren verders hebben we de robart retrac voor deze beech uit zwitersland laten komen was daar stukken goedkoper toen nog DM 675,- :P

Back