Hoogste punt bereikt
Nu we de feestdagen achter ons hebben gelaten, * Allemaal nog een gelukkig nieuwjaar *
Nu we de feestdagen achter ons hebben gelaten, * Allemaal nog een gelukkig nieuwjaar *
ben ik met verder gegaan met het 21cm kanon op het voorschip. Ze is geplaatst, en tevens heb ik het schip hier en daar wat verouderd.
Daarna ben ik vervder gegaan met de voorste mast. Het schip heeft in deze mast een volle zeil bezetting gehad, maar vaarverslagen laten weten dat "tijdens de platvoet er bij bramzeilkoelte met langscheepse zeilen het varen sturen en het zeilen werd beproefd, doch deze proef mislukte. Het schip liep nauwelijks één mijl, en maakte 5 streken en was niet te sturen".
Enfin het schip heeft tijdens haar gehele loopbaan wel een volledig tuigage behouden, de zeilen werden in de daarvoor aangebrachte rekken aan stuur- en bakboord opgeborgen.
De mast heeft haar hoogste punt bereikt, en staat in de grondverf.
Enfin het schip heeft tijdens haar gehele loopbaan wel een volledig tuigage behouden, de zeilen werden in de daarvoor aangebrachte rekken aan stuur- en bakboord opgeborgen.
De mast heeft haar hoogste punt bereikt, en staat in de grondverf.
Tot zover deze update.
Laatst bewerkt door een moderator: