BlowFish shocky dubbeldekker + tekeningen

Aan het begin van de vakantie heb ik maar besloten om mijn blowfish een kleur te geven. Dit is het resultaat :

overzicht.jpg

onderkant.jpg

detail%20vleugel.JPG

richtingsroer.jpg

Bij de eerste foto hing de B van de sticker nog niet goed vast :D

Hier en daar zitten wel nog wat kleine spuitfoutjes, maar het was dan ook de eerste keer dat ik depron spoot.

Vooraleer ik hem heb geverfd, heb ik wel nog de neus gecorrigeerd die ik verkeerd gelijmd had.

Ook de setup is gewijzigd, ik heb nu gekozen voor een 1150kv buitenloper. Het scheelt 20g qua gewicht in vergelijking met de vorige.

Mvg,

Dennis

Kikkkkuuuuuh, vooral die stickertjes!!! Vet man!

Ik moet snel weer een nieuwe maken, misschien dan ook maar eens wat verven. Nu volledig zwart is een beetje gokken hoe hij staat na een snelle rol :D.

Hij is nu echt een beetje \"op\". Vleugels doorgeknikt, dus nu kan ik als parkflyertje op het richtingsroer vliegen :D

op?? iets te veel noodlandingen van degene die jouw blowfish had geleend sietse? :lol:

nope, dat was de grote Blowfish, die heeft ie idd ook aan gort gevlogen. maarja, daar zijn ze voor hè :).

Mijn little Blowfish heeft al een keer een nieuwe neus gehad alleen laten de roeren nu ook elke keer los en alles laat eigenlijk los....
Je gaat dan ook steeds meer proberen. Lekker met de staart door het gras sleuren enzo :D
Of heel laag hoveren terwijl je het eigenlijk nog niet zo goed kan....
maarja, daar zijn ze voor hè :).

Ey maar Dennis, hoe kom je aan die stickertjes??? Supervet!!!

De stickers zijn afbeeldingen die ik via google gevonden heb. De kleinste heb ik op wat overschot van stickerpapier afgedrukt. De grotere gewoon op fotopapier en dan de middenste letter vastgeplakt met lijm en de andere letters met dubbelzijdige plakband.

Kgeloof gewoon blowfish ingetypt in google.

Moest je ze niet meer vinden email ik je ze wel.

Mvg,

Dennis

ah, gevonden :D.

http://www.openbsd.org/art2.html

Er staat dat ze het leuk vinden als iedereen die plaatjes gebruikt. Nou, doen dan maar hè :D
Leuk, ik ken wel iemand die vast wel op stickers kan printen :D
blowfish_final.jpg
puf300X258.gif

ramblo.jpg
sublow.jpg

Net uitgevonden :D, Het lettertype dat jij heb gebruikt vind ik ook wel mooi.
Is \"Harlow Solid Italic\" toch?

Ey Sietse,

Dat zijn ze inderdaad.

Ook het lettertype klopt.

Die grijze gepanserde is blijkbaar al een nieuwe, khad hem hiervoor nog niet gezien.

Als er nog mensen zijn die deze afbeeldingen gaan gebruiken op hun blowfish, misschien eens een mailtje sturen naar die Theo de Raadt met foto's van de eindresultaten?

Mvg,

Dennis

sietse zei:
2x 4mm carbon liggers

Voor het versterken van mijn foamen jet fighter wing van een meter breed heb ik nu 1 meter lang bij 2 mm doorsnede carbonrods in huis.
Hoe maak je die op maat, hoe doen jullie dat?
Knippen, slijpen? breken? hete draad en dan snijden, iets anders....?

En de kuil-sleuf maken, is daar nog wat speciaals voor kwa messen, of gewoon stanley op de juiste diepte instellen, 1 snee maken, lijm er in en proppen maar ?

Bij voorbaat dank!

Carbon stangetjes slijp ik meestal door met het slijpschijfje van de dremel. De dunne (1,2 mm) kan je ook knippen met een zijsnijtang, probleem is dan alleen dat je de vezels splijt.
Een gewoon ijzerzaagje werkt ook prima trouwens. Daarbij is het wel handig om eerst plakband om het staafje te wikkelen, dat gaat het splijten tegen.

kuil-sleuf?
Uuuh, ik snijd alles gewoon uit met een breekmesje/stanleymes idd. Supermakkelijk.

aviador zei:
updatetje:
(dit ziet er wel veel mooier uit moet ik zeggen :wink: )

17905051192.jpg

ga zo kijken hoe dit vliegt met 10cellen :P

Ik ben nu zon zelfde aant maken maar hoe heb jij dat gedaan met je elektronica? ik bedoel je accu moet je ook weer laden en mijn ontvanger wil ik ook bij kunnen...

Dit kan ik oplossen met een stuk depron dat er makkelijk uit te halen is... maarja hoe zet je dat dan ook goed vast?

iemand tips...?

Ey Mark, ff geen reactie geweest, heb hem gemist denk ik...

Is wel lastig te besturen voor een vliegtuig, omdat het een shocky is. Grote uitslagen en stunten dus! Niet voor beginners, maar voor eentje in de shockyklasse vind ik hem erg leuk vliegen. De grote is nog erg gemoedelijk en goed langzaam te vliegen. Met een beetje V-Stelling kan je zelfs alleen met een richtingsroer vliegen :) (heb ik gedaan toen de versterking in de vleugel een keer gebroken was :D).

Nu de echte reden van deze post:
Ik heb eindelijk ook een Echte romp!! haha
Mijn vorige versie van de kleine was zooo ver stuk. rompje al tig keer versterkt. neus bestond al uit 4 lagen depron volgens mij... Ook veel teveel met 5 min epoxy gewerkt. Dit moet je NIET doen. dan gaat ie alleen maar sneller kapot! Gewoon UHU por dus :D.

FF snel mijn oude onderdelen grofweg overgetrokken en aan elkaar gefrutseld. Er komt dit keer zeker wel weer eens een landingsgestelletje op, want dat mis ik toch wel. rondrijden is zooo leuk :). En ik vlieg nu zowieso op 3S, dus power zat. 3S met eigen CDrommetje en 7x3.5 propje. Vliegt echt alles eruit. Qua snelheid haalde ik ook makkelijk een vliegend vleugeltje met feigao op 3S in... Maarja, toen was hij zonder veeeeeeeel EXPO niet meer onder controle te houden :D.

zie hier:

HPIM2241.JPG

HPIM2243.JPG

Heeey sietse

mooie romp !

ik ben ook iets van depron aant bouwen alleen hoe kan je het ut bestelijmen met 5 min epoxy ?

MVG MARK

Neeeee, geen 5 min epoxy gebruiken. Heb ik iets teveel gedaan bij de vorige.. Gaat alleen maar sneller stuk!

Gewoon UHU Por nemen, of eventueel Foam Safe CA (depron vriendelijke secondenlijm).
UHU por blijft flexibel. Hierdoor worden de kracht mooi over het hele lijmoppervlak verdeelt. 5 min epoxy word nog verdomd hard. Hierdoor komen alle spanningen op het randje waar de eopxy ophoud. Daar scheur je dus direct bij een relatief klein tikkie al het bovenste laagje depron eraf.
UHU Por geeft ook lekker eerst wat mee. Het bouwd ook sneller. 1 kant goed dik insmeren, dan op het andere deel drukken, ff goed verspreiden, en dan weer loshalen. paar minuutjes laten drogen tot het amper meer lijkt te plakken. Daarna kan je het op elkaar drukken en zit het muurvast! Wel in 1 keer goed doen dan.
Bij lastigere stukkies kan je het ook gelijk op elkaar gooien en dan een tijd vasthouden/vast tapen..

Het rompje ziet er wel wat volumeus uit, maar wel grappig. Nu zonder accu, regelaar en ontvanger weegt ie 92 gram...
Oh ja, moet ook nog landingsgestel

Hoogteroer heb ik trouwens van 6mm depron gemaakt en daarna ageschuurd..
De vleugel was nog redelijk en heb ik gestript en overgezet :D.

Wieltjes en alles erop en eraan. alles leuk ingebouwd (behalve de servo's, maar dit was lekker makkelijk :).

Weegt nu 160 gram met 3S460mah, cd-rommetje en 2 5grams en 1 9 grams servo's.
voelt wel lekker "indistructeble aan :D.

HPIM2246.JPG

HPIM2247.JPG

hallo,

ik heb alleen nog maar een knuffel gevlogen maar ben van plan om deze te maken,(met echte romp)
kan ik dan beter de grote versie nemen of de kleine? ik ga hem voor zowel binnen als buiten gebruiken als dat kan. zal ik hem dan van 3 mm depron maken of dikker ook inverbant met m`n setup kan het misschien niet dikker dan 3mm?
ik gebruik deze setup (kan ik met die servo wel de rolroeren aansturen?)
deze motor:
http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=1403
3 x deze servo:
http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=46_48&products_id=177
en een 8x4.5 prop
een 2 cels lipo van 45 gram (trekt de knuffel met gemak verticaal)
een tsunamie 10 regelaar
en een gws ontvangetrje

Dat is een PRACHTIGE setup voor de Little BlowFish zoals ik hem nu heb gemaakt.
Het is een behoorlijk lichte setup hoor! Voor buiten alleen met windstil weer! Verder puur voor indoor en zeker NIET dikker dan 3 mm gebruiken. zeker ook niet bij het gebruik van een 3D romp.
Let op het gewicht!

oke bedankt, :D

ik ga vandaag denk ik even depron halen(aht modelbouw almelo)
en weet iemand misschien waar ik uhu por kan halen?
of andere goede lijm dat niet zo lang duurt ,voordat bijvoorbeeld je vleuegels eindelijk een keer blijven zitten :evil:
ik heb nu speciale lijm voor depron (geen styro maar iets dunner).
maar dit duurt echt lang voordat het eindelijk eens blijft zitten,
en laten drogen en dan plakken werkt helemaal niet met dat spul.
dus uhupor lijkt mij het best?
maar waar haal ik dat?

Back