Blowfish = OUT
Afgelopen zaterdag avond in Westerhaar was een demo avond voor indoor vliegen waar ondermeer de Nederlands kampioen vloog, er was aeromusical, en synchroonvliegen.
Ongeloofelijk indrukwekkend, wat een deskundigheid.
IK heb zelf geprobeerd met de Blowfish te vliegen maar het was geen success. Ben begonnen met rondjes rijden, en af en toe een sprongetje maken. Af en to de trim (aileron) bijstellen tot hij recht los kwam.
Maar al doende gingen mijn depron wielen stuk, en ben ik begonnen zonder wielen (op de assen) proberen los te komen. Dat ging heel ongecontroleerd. Heb een enkele bocht het idee gehad dat ik hem onder controle had, maar mijn controle was niet voldoende om de muren te ontwijken. Die dingen gaan niet aan de kant als ik eraan kom ???
Uiteindelijk vloog ik boven de pits tegen een muur, en toen was het voor mij voldoende. Te gevaarlijk als je geen controle genoeg hebt. Kans op schade aan andermans (12 gram) toestel is gewoon te groot.
Misschien had ik beter eerst buiten kunnen proberen de vis getrimd te krijgen en dan eens binnen proberen.
De vis is gesloopt en de onderdelen gaan naar een volgend indoor model.
Ik geef het niet op, maar ga zeker niet meer "maidenen" in een zaal vol met vliegers, zeker niet als ze zo deskundig zijn.....
gewoon Volhouden...
Volhout.