BlowFish shocky dubbeldekker + tekeningen

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door sietse, 26 jan 2006.

  1. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Tof Menno!
    Post ook ff foto's als je die heb. altijd leuk!

    18 gram moet nog gaan. wel de elektronica licht houden dan! Dat moet trouwens zowieso met de little BlowFish. Echt alles zo licht mogelijk houden, anders word hij veel te zwaar en is het amper te vliegen (als shockflyer).

    De gewone is een stuk minder kritisch. groot vleugeloppervlak, en die kan ook wel wat dragen.
    Wat ga je aan rc erin zetten?
     
  2. Pino999

    Pino999

    Lid geworden:
    17 nov 2007
    Berichten:
    209
    Locatie:
    Middelstum
    Hallo,

    Dit ga ik er op zetten:

    3x 5g tower pro servo`s
    Futaba R606FS 2,4 GHz ontvanger, weegt 9 gram
    2208/14 Brushless Outrunner 1450KV (2208/14)
    LiPo 7.4V 460MAH (15C)
    12A FLY Brushless ESC

    Totaal zit ik dan op 100 gram aan electronica, dus totaal zit ik tegen de 150 gram aan.
    Ik had al gelezen dat die van jou 130 gram was maar ik probeer het wel en anders pak ik wel gewoon depron 3 mm dat scheelt dan net weer die 20 gram.

    De foto`s volgen mischien straks nog, moet nog even uitzoeken hoe dat moet.

    De groeten Menno
     
  3. Manuel

    Manuel Guest

    Waar ligt het zwaartepunt van de litle blowfish?
    Ik kan alleen vinden dat het van de normale op 7 cm licht is dat ook voor de kleine?
    Het staat iig niet op de tekeningen die ik heb uitgeprint en de online versie is down duss...
     
  4. Pino999

    Pino999

    Lid geworden:
    17 nov 2007
    Berichten:
    209
    Locatie:
    Middelstum
    Naar mijn idee had ik ergens 6 cm gelezen, maar weet het niet zeker:)

    Groeten Menno
     
  5. Manuel

    Manuel Guest

    Probeer ik dat gewoon °op hoop van zegen°:p
     
  6. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Motortje is wat aan de zware kant en de accu kan ook kleine trouwens. voor de mini is het raadzaam om wel grammetjes te jagen zegmaar, maar verder leuke setup. Moet lukken lijkt me.

    Zwaartepunt weet ik niet meer precies. de laatste keer dat ik met de mijne heb gevlogen zat ie nog iets te ver naar achter. Uiteindelijk schoor mijn accu los en hing achterin de romp los te bungelen! Was lekker makkelijk hoveren :D hahaha
    Gewoon proberen dus!
     
  7. Manuel

    Manuel Guest

    Dan neem ik als uitgangspunt 6cm van de onderste vleugel
    liever hoveren dan direct ter aarde storten;)
    Hopelijk morgen maiden...
    Hmm maandag bijna windstil...
    Wat vinden jullie?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jan 2008
  8. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Morgen windkracht 5, maandag windkracht 3; vliegtuigje van 150 gram. Wat denk je dat ik vind??? Ik denk dat maandag al moeilijk genoeg is.
     
  9. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    maandag ziet er redelijk uit idd. zoek alsnog wel een beschut plekje, OF juist helemaal open . (of indoor)
    En vergeet de cameraman/vrouw niet! :D
     
  10. Pino999

    Pino999

    Lid geworden:
    17 nov 2007
    Berichten:
    209
    Locatie:
    Middelstum
    hallo

    ik heb nou alles inelkaar, en je hebt gelijk, veel te zwaar, ik zit nou op 170 gram
    Hij wil wel vliegen denk ik maar dan moet ik het gas er wel ophouden:) mischien toch even een lichter setup proberen, kleinere accu scheelt 7 gram, depron 3 mm scheelt 20 gram en een lichter motortje scheelt ongeveer 18 gram.
    Maar ik ga eerst es wachten op windstil weer, es kijken wat ie doet.

    De groeten Menno
     
  11. RC-mike

    RC-mike

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Ljouwert
    heeft iemand hem al eenx uit balsa gemaakt?... en dan als ``buiten shocky``???
     
  12. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    nope, heb nog geen balsa hierbij langs zien komen. maar waarom zou je ook? is duurder en kwetsbaarder...

    De kleine kon ik nog met best wat wind buiten vliegen gek genoeg :).
    170 gram.... pff. das wel echt zwaar ja. fotootje?
    naja, het vliegt eigenlijk altijd wel, hoveren word alleen lastiger en je moet idd vaart erin houden.
     
  13. Pino999

    Pino999

    Lid geworden:
    17 nov 2007
    Berichten:
    209
    Locatie:
    Middelstum
    Nou hier wat foto`s van mijn mini blowfish
    [​IMG]
    iets te zwaar dus
    [​IMG]

    [​IMG]
    en de motor

    ben alweer bezig met een nieuwe en deze keer wat lichter hoop ik :)

    Groeten Menno
     
  14. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    eeuh menno, als ik naar de 3e foto kijk, zit de propellor dan niet verkeerd om..?
     
  15. Pino999

    Pino999

    Lid geworden:
    17 nov 2007
    Berichten:
    209
    Locatie:
    Middelstum
    Mischien wel maar als ik gas geef gaat ie wel vooruit, maar als je hem omdraait houd hij de zelfde slag. het maakt ook niet veel meer uit trouwens ik heb hem net even in de tuin omhoog gegooit en hij was niet echt bestuurbaar, begon te spinnen en kwam (hoe kan het ook anders) met een smak op de grond. Dus die is weer afgeschreven. Maar ben alweer druk met een nieuwe bezig en deze keer wat lichter.
    Groeten Menno
     
  16. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    dan is er denk ik wat fout gegaan met solderen naar je esc, je moet dan 2 kabeltjes omwisselen, en je prop omdraaien, Want dan is de gebolde kant de "voorkant".

    De motor moet van voren af gezien naar links draaien(als ik het goed heb, bij mijn modellen teminste wel)
     
  17. Pino999

    Pino999

    Lid geworden:
    17 nov 2007
    Berichten:
    209
    Locatie:
    Middelstum
    Je hebt gelijk hij zit inderdaad verkeert om.
    Maar welk motortje kan je het beste gebruiken dan? ik ben nou van plan om deze te kopen RCtechnics Internet Store dat scheelt weer 17 gram.

    Groeten Menno
     
  18. Manuel

    Manuel Guest

    Mijn fotos komen er zo aan.. gaat waarschijnlijk 133 gram wegen :)
    Met Brushless Outrunner 1540KV, dit motortje trekt vliegtuigen tot 200 gram zo verticaal weg... genoeg power dus :)
     
  19. Manuel

    Manuel Guest

  20. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Dat motortje is idd een goede keuze. Heb hem bij meerdere mensen op shockflyers goed werk zien verrichten. met een gws 8x4 op 2S of een 7x3.5 op 3S.

    Ik heb ook al gekeken om hem bij Himodel zelf te bestellen, maar incl verz scheelt dat niet heel veel met rctechnics. Daarbij heb ik van RCtechnics altijd goede service gehad. (en je heb het in een dag in huis).
    Ik shop wel vaak ook bij Hobbycity.com (voorheen United hobbies). die zijn ook goed en erg goedkoop. probleem is alleen wel dat je vaak een beetje moet puzzelen om een goede setup bij elkaar te vinden :)

    Het idee van 200gr stuwkracht bij een vliegtuig van 170 gram kan wel trouwens. vliegt prima misschien ook, maar niet als shockflyer. Die zijn bedoelt om een extreem lage vleugelbelasting te hebben. Dus moet het totaalgewicht ten opzichte van het vleugeloppervlak zo klein mogelijk zijn.
    Voordeel van de Little Blowfish vind ik dat hij best wat oppervlak heeft nog, maar ook kleine buitenmaten (makkelijk vervoerbaar). Resultaat van de kleine buitenmaten is wel weer dat het een venijnig dingetje kan zijn!
     

Deel Deze Pagina