bouw adrenalin

dat de motor scheef staat is voor 2 dingen
de koeling en ik heb een schurft hekel aan een motor die op zijn kop hangt

in de motor kap is het gat van voorkant erg groot voornamelijk de achterste hoek

dat motorschot gat is nog aan de kleine kant durf er niet meer uit te halen het schijnt wel te kunnen
 
ik ben nu bezig met het rudder
nu wil het niet echt lukken om het recht en licht tekrijgen
voor al aan de achterlijst krijg ik de ribben niet recht
ik heb er al 2 vernietigt

het lastige is dat het rudder van 3 kanten schuin af loopt
van boven 74mm naar beneden 179mm lengte van rudder
de breedte van 18mm naar 22mm bij de schanierlijst
en de achterlijst moet 3mm worden

hoe doen jullie dat?
 
toch weer een poging gedaan.
deze keer is het redelijk gelukt. :roll:
rudder%20recht.jpg

rudder.jpg

is alleen niet zo stijf, er zit nog behoorlijk veel torsie in. :(
nu is er nog wel 1 kant open.
het zal dan nog wel wat verbeteren als de ander kant ook dicht zit.
ik moet eerst nog een versteviging maken voor de hoorn.
 
Als je de andere kant ook dicht hebt, is de torsie echt weg.. ziet er toch goed uit?

Ik heb het heel anders opgelost; gewoon een kist gekocht waarvan de bouwer dit al gedaan had ;)
 
Ja ken het, heb het ook.. moeilijk om dan ook nog maar iets goed te vinden.. je wil het gewoon perfect hebben..
 
rudder is nu geschuurd en op de juiste maat gebracht
de afschuining moet er nog wel af

en niet onbelanrijk even gewogen, zit ik op 36 gram

het wordt echte krap die 5000 grammen
 
bert de eerste zei:
het lastige is dat het rudder van 3 kanten schuin af loopt
van boven 74mm naar beneden 179mm lengte van rudder
de breedte van 18mm naar 22mm bij de schanierlijst
en de achterlijst moet 3mm worden
hoe doen jullie dat?

Eerst de spanten op een beplankingsstuk lijmen

De voorlijst van het rudder ondersteunen met een latje dat verloopt van 2 naar 0 mm
en de achterkant met een lat van: 22/2 - 3/2 = 9,5 mm

En dan de andere kant van de beplanking er op.

(Ik ga uit van jouw maten, echter de achterkant ziet er veel dikker uit dan 3mm. Als al jouw maten ex de beplanking van 1,5mm is dan moet je bij de 22 en de 3 in de formule 1,5 optellen)
 
Nog een kleine gewichtstip.. ik zag dat je bij Dennis keek naar de Multiplex lipo's.. weet niet hoeveel mAh die waren, maar ze wogen geloof ik 56 gram, als ik goed afgeluisterd heb.

Ik heb nu de FlightPower Evolite 800mAh 2s1p gekocht, die wegen 48 gram, zowel volgens de specs als in het echt. Weet niet of je voor 1 of 2 accu's gaat, maar als je voor 2 gaat, scheelt dat toch weer 16 gram in totaal..
 
de roeren zijn nu uit gezaagd moet nog wat schuur werk aan gebeuren.
ik heb geprobeerd om al wat foto's te plaatsen maar dat wil nog niet erg lukken
zal het later nog eens probeeren.
 
Ah kijk, vooruitgang, mooi.. vond het al stil worden en dat kan natuurlijk niet, je moet wel klaar zijn voor de 1e wedstrijd van het volgende seizoen he :)
 
of ik het haal weet ik niet hoor. (hij zal dan wel afzijn maar moet er dan toch veel mee trainen/uit trimmen)

maar ik kan altijd mee doen met de eerste wedstrijd.
ik heb een x-tra 60 gekocht voor een mooi prijsje.
die gebruik ik mooi als back up.
kan ik toch mee doen als er iets voor valt met de adrenalin.
in januari ga ik weer in training
 
gisteren voor het eerst met de x-tra gevlogen.
wat een openbaring, ik ben nu blij dat de extra gesneuveld is(R.I.P.) wat was dat een dweil
er moeten nog wel een paar aanpassingen gebeuren, vooral de aanstuuring van het gas is niet naar mijn zin.
ik moet toch zeggen dat een arf geen garantie is voor een recht vliegtuig!!!
wat heb ik genoten zeg, een vliegtuig die doet wat je wildt wat hij doet.

ps ik ga nu al in training moet toch weer een hoop net even wat anders sturen
 
Of mocht de X-tra 60 sneuvelen, dan heb ik nog een mooie X-tra 2000 te koop:)Grt.
 
Back
Top