Dank jullie wel !
Nu het model zijn vormen aan begon te nemen, bleken de cylinders iets te klein te zijn, en kreeg ik het aanbod van Benjamin modelbouw om de oude in te ruilen tegen ietwat grotere in diameter, maar moest ze wel verder zelf monteren.
..hierboven zie je rechts de eerst geplande zuigerafdichtingen, helaas liep dit te stroef, en heb ik een nieuwe zuiger ontworpen en gemaakt,die beter loopt.
Je ziet 2 viton O-ringen voor de afdichting, en daarachter een PFTE ring die maar op 4 punten de cylinderwand raakt,en de zuiger dus geleid, zodat de olie nog wel naar de O-ring kan stromen om druk op te kunnen bouwen.
..hier is de opbouw van een cylinder te zien, de kop is demonteerbaar, zodat de zuiger altijd uit de cylinder te nemen is.
hier zie je de bus waar de keer ringen in zitten, deze bus komt in de kop te zitten, en moet demonteerbaar zijn, de olie aansluitingen op de kop worden vastgesoldeerd.
..dus in de bus een sleuf gemaakt, zodat de olie aansluiting net iets aan de binnenzijde van de kop door de wand komt, en de bus er met het sleufgat in valt, en zo dus niet kan gaan draaien.
..alle cylinders gereed...
..en gelek-test op 20 bar druk met de handpomp...
..bij de echte machine heeft de stick cylinder 3 aansluitingen; 2 voor uitgaande slag, 1 voor ingaand...
..dit dus ook nagebouwd...