Bouw depron stuka

Vaak wordt voor een maiden een (meestal) clublid met veel ervaring gevraagd om deze uit te voeren.
Die heeft dan veel eerder in de gaten óf en waar er eventueel problemen zijn, en kan deze dan meestal wel opvangen.
Heb je niemand in de buurt die dat voor je kan doen?
In ieder geval veel succes! :yes:
(zorg voor een flink veld met veel ruimte zodat je ruimte hebt te corrigeren) :)
Kun jij het niet voor mij doen met al jouw ervaring dan komt het vast wel goed

grt richard

Nou... Steenwijk is wel wat ver. ;) En, ik kan aardig vliegen (zou het op zich wel aandurven), maar er zijn er bij ons op de club toch een aantal met meer ervaring die het béter kunnen en waar ik ook graag naar toe stap bij twijffel :).

Nou... Steenwijk is wel wat ver. ;) En, ik kan aardig vliegen (zou het op zich wel aandurven), maar er zijn er bij ons op de club toch een aantal met meer ervaring die het béter kunnen en waar ik ook graag naar toe stap bij twijffel :).
komt wel goed jo weet hier ook wel iemand denk ik
grt richard

12717809_187937844905894_5187488586285642358_n.jpg

maar jij hebt een mooi vliegtuigje gemaakt arnold petje af hoor ik wou eigenlijk de stuka wel van balsahout maken maar kan hij dan ook op battery vliegen

Bijlagen

• 20160312_172403[1].jpg
    20160312_172403[1].jpg
    137 KB · Weergaven: 257
Mooi! Top afgewerkt! Als ik een pet ophad zou ik em afzetten [emoji3]

Tegenwoordig vliegt alles op een batterij, ik zat een keer voor de grap te kijken bij een webwinkel, de grootste motor is iets van 7000 watt[emoji15]

Ik heb zelf nog niet de moed gevat om met depron iod te gaan werken, hout voelt voor mij veel vertrouwder aan, teveel timmerman denk ik.

Groeten, Arnold

Mooi! Top afgewerkt! Als ik een pet ophad zou ik em afzetten [emoji3]

Tegenwoordig vliegt alles op een batterij, ik zat een keer voor de grap te kijken bij een webwinkel, de grootste motor is iets van 7000 watt[emoji15]

Ik heb zelf nog niet de moed gevat om met depron iod te gaan werken, hout voelt voor mij veel vertrouwder aan, teveel timmerman denk ik.

Groeten, Arnold
Ik neem mijn pet ook voor jouw af hoor wat ik van je gezien heb echt toppie en ja hout zal mij ook wel beter liggen denk ik daarom vraag ik het

Hè bah, wat een geslijm allemaal weer[emoji23] [emoji23] [emoji23]

Het is echt een aanrader om te leren met hout te bouwen, lekker simpel, recht toe recht aan een het bouwt aardig vlot

Hè bah, wat een geslijm allemaal weer[emoji23] [emoji23] [emoji23]

Het is echt een aanrader om te leren met hout te bouwen, lekker simpel, recht toe recht aan een het bouwt aardig vlot
Maar hoeveel materiaal heb je daarbij nodig ik bedoel balsahout kan het niet met vuren latjes en triplex b.v. balsa hout is wel erg duur toch en waar lijm je het mee dan ook met hete lijm of gewoon hout lijm watervast.

Grt Richard

Ik zou het niet van vuren en triplex doen, met uitzondering van de spantjes in de romp(triplex 3mm) is alles van balsa, het moet wel gaan vliegen en ook nog zweven!

De folie is in verhouding het duurst, voor een leuk resultaat hen je al snel 3 kleuren nodig, 12 euro de meter komt op 36 euro.
2 meter gaat ook wel denk ik, als je niet teveel afval maakt....

De vleugel bestaat uit 2mm ribben en 5×5 latjes en een voor een achterlijst.
Deze wordt deels ingedekt met 1 of 1.5 mm balsa.
De romp bestaat verder uit 3mm balsa.

Nodig: minimaal 2 mtr folie 24 euro
Balsa hout, gokje: 20 euro

De staart is koolstof staaf 8mm, binnenkern 6mm. 12.95 euro
Stabilo en vin 3mm latten constructie.

Dan nog een accu, motor, servo's en een regelaar, kom je een heel eind....

Het is een licht klein kistje, goedkope servo's volstaan, ik heb er nu van 3.25 euro/st in zitten.....

Ik denk dat je met 2 acuutjes rond de 150 euro uitkomt......

Lees nog maar eens dat draadje door wat ik eerder doorgaf, weet je een beetje hoe en wat.

http://www.modelbouwforum.nl/index.php?threads/59216/

Tekening kun je van die man krijgen als je hem een pbtje stuur...lijkt me niet erg netjes om andermans ideeën rond te strooien.

Groeten, Arnold

Laatst bewerkt:
Bouw nou s gewoon een charter....leer je aan de hand van de beschrijving precies wat je waarmee lijmt, zie en voel je hoe zo'n constructie werkt, en je kan m best elektrisch maken. Leer je ook nog s echt mee vliegen...

Mee eens, femmo

De charter is al jaren de koningin der leskisten heb ik mij laten vertellen.

Echter: omdat Richard wil weten of balsa wat is lijkt het mij prettiger om iets lager op de trap te beginnen.
Dit kistje is zeer eenvoudig, heeft een korte bouwtijd en als er iets aan mankeert is het redelijk simpel op te lossen.

Door de koolstofstaaf als staart, om een voorbeeld te noemen, is het zwaartepunt eenvoudig af te stellen.
Alle zaken komen ook aan bod zoals: instelhoek, zwaartepunt e.d.

Ik zou het zonde vinden als hij aan een charter begint en door onervarenheid met bouwen het project mislukt of niet vliegen wil en, corrigeer mij als het niet zo is Richard, ik meen te bespeuren dat je graag niet te moeilijk wilt beginnen.

Zie het als een tussendoortje voor het Betere Balsa Bouwen [emoji23]

Als het klaar is een het smaakt naar meer, zien wij Vliegende Richard misschien wel tussen de vliegende schaalmodellen!![emoji23] [emoji23]

Ik probeer niks aan te smeren ofzo, maar dit was mijn eerste ervaring met balsa, door de eenvoudigheid en grote slaagkans ben ik gauw verder gegaan met andere balsawerkzaamheden, en dat bevalt prima!

Groeten, Arnold

Ik bedoelde t niet als commentaar op jouw voorstel Arnold. Meer als reactie op de vuren latjes en triplex...

Voordeel van bouwdoos is wel dat alles in principe past en er een duidelijle bouwbeschrijving bij zit. Bij een zelfbouw project kunnen er vragen komen en dan heb je geen handleiding. Als je net begint is er nog niks logisch.

Back