We gaan weer verder met de
aandrijving stempelcilinders 2.0
De tandwielkast behuizing met zilversoldeer in elkaar gezet.
De meenemer voor bediening van de eindschakelaar voor afschakeling op het hoogste punt van de cilinder.
Werking van de eindafslag.
De rode pijl: meenemer in laagste stand
Blauwe pijl: De inbusbout die zorgt dat spindelmoer niet meedraait gaat omhoog tot het de meenemer omhoog drukt.
Groene pijl: De onderzijde van de meenemer die de microschakelaar bedient. De veer die zorgt dat de meenemer weer naar beneden
wordt gedrukt. bij neergaande cilinder
Dit wordt de positie van de aandrijving in de uitzetter, bij de uitsparing had ik nog een steuntje bedacht maar die is komen te vervallen.
De ruimte wordt te krap om de tandwielen in- en uit te bouwen.
De hele aandrijfunit heeft zijdelings aan beide zijde maar een halve millimeter speling in de stempelarm.
Alle vier aandrijvingen gereed en afgesteld om te monteren in de stempelarmen.
Een stempelcilinder bestaat uit 34 onderdelen
Ja en dan wil je ook weten wat de cilinders omhoog kunnen drukken, bijna 30 kg per cilinder dus voorlopig zeer tevreden met het resultaat.
Wordt vervolgd
groet Leo.