Bouw Liebherr telescoopkraan LTM 11200-9.1 schaal 1:16

Rolf dank je voor het compliment, of staan de letters voor LieBherr
Johannes
ook bedankt voor het compliment.
Bertus ook bedankt voor het compliment.

Voor degene die naar Houten gaan 10 december, ik heb me opgegeven om daar ook met de kraan te gaan staan, dan kan je de kraan real life bekijken.

Groet Leo
 
Laatst bewerkt:
Wauw... elke update verbaas ik mij weer over de details en ook nog is het tempo wat je er in weet te houden!
Ik neem aan dat we in ede wel een flink deel van de bovenwagen kunnen verwachten. Ziet er in ieder geval keurig uit.

Mvg. Mitchell
 
Deze viel steil acherover van de mooie details van zijn kleine broertje in aanbouw.
Screenshot_20221106_161504_Facebook.jpeg
 
Mitchell dank je voor het compliment, ik probeer elke week wel een onderdeel te realiseren naast het tekenwerk, maar dat zal wel niet altijd lukken. Ik ben nu bezig een transportkist voor de kraan aan het maken voor 10 december.
Graafie dank je voor het compliment, pas op dat je zelf niet achterover valt.o_O
Charlotte dank je voor het compliment. :friends:
John ook dank voor het compliment, ja messing blijft een mooi materiaal voor de modelbouw.

Groet Leo
 
Verder met de hefcilinder van de mastcilinders.

20221102_131539.jpg

Ik gebruik een messing buis van 14mm voor de cilinder en maak daar aan een zijaansluiting met daarin de lagering van het zijtandwiel voor de bediening van de schroefspindel.



20221102_172527.jpg

Het hardsolderen van het achterdeksel met scharnierpunt en een pennetje rond 2mm om te voorkomen dat de zuiger meedraait.

20221102_174017.jpg

De onderdelen gereed voor montage, voor de spindel gebruik een boutje m5.


20221103_160338.jpg

Het is wel erg klein om er twee lagers en twee tandwielen in te bouwen.


20221104_113613.jpg

Een blik op het inwendige van de cilinder.


20221103_182007.jpg

De cilinders gemonteerd maar zoals je ziet moet er nog een veertje tussen het lagerdeksel en de mast cilinder komen zodat de cilinders omhoog gedrukt worden.

20221104_123121.jpg

De cilinders kunnen bediend worden door aan het zijwiel te draaien met de hand of met een imbus schroevendraaier, en dan hebben de cilinders een slag van 8mm.

20221104_123148.jpg

En zo krap is het allemaal ze draaien net vrij van het chassis.

Wordt vervolgd.

Groet Leo.

 
Hallo Marceline dank je voor het compliment,:friends: ik zal je graag een demonstratie geven van de werking van de onderwagen.
Charlotte ook weer dank voor het compliment, :friends:ja je ontkomt er niet aan verschillende acties handmatig te doen, maar dan wil ik het wel zo subtiel mogegelijk.
Albert ook weer dank voor de mooie woorden, hoe krijg ik nu mijn schoenen weer aan ;) . Houten ligt waarschijnlijk ook niet bepaald in je achtertuin om er even langs te gaan.

Alle Leuk aanklikkers ook weer bedankt voor de belangstelling van mijn project.

Voor de liefhebbers heb ik een filmpje gemaakt met een proefopstelling van de zwenkaandrijving om te kijken of tandwieloverbrenging voldoet, de elektromotor krijgt straks nog een andere opstelling.


Groet Leo.
 
Schitterend Leo, maar ik denk dat je bij de keuze voor de uiteindelijke plaatsing van je aandrijfmotor er gelijk wel een grotere vertraging in wilt bouwen, want dit draait meer dan snel genoeg. Ik zou hem mechanisch reduceren, en niet alleen op de electronica vertrouwen bij de draaisnelheid. Evengoed kudo's voor hoe soepel het nu al draait, zonder belasting.
Cor
 
Hallo Cor,

Heb je in de pdf gezocht hoe snel een 11200 zijn rondjes draait? Hier doet hij namelijk rond de 1 minuut over een volle ronde. Als je het filmpje bekijkt komt dit ongeveer overeen met wat Leo gebouwt heeft. Ik zou dus niet begrijpen hoezo dit nog meer vertraagt moet worden? Zo wijk je juist af van realisme en lopen mensen juist weg als je aan het draaien bent omdat het te lang duurt. Leo ga vooral zo verder het wordt echt prachtig.

Mvg Mitchell
 
Back
Top