Maarten inderdaad was het vastzetten geen groot probleem de bevestigingsogen van de 1:1 had ik als detail er al aangezet.
Peter dank je voor het compliment, inderdaad moet het ook wel degelijk vastzitten er komen nog een paar kilootjes bij in de loop van de tijd.
Alberto mooi dat je van het project geniet, daar doe ik het ook voor, ik denk trouwens dat je niet de enigste bent als ik alleen al kijk hoeveel mensen het project volgt.

Ik hoop je te ontmoeten op 10-12 in Houten.
Verder met de opbouw van de bovenwagen en de aandrijving van het zwenken en de aandrijving van de grote mastcilinders.
Bekijk bijlage 519169
De eerste platen gereed waar de aandrijfmotoren van het zwenken en de aandrijving van de mast cilinders op komen. Er komen nog twee verticale platen voor de telescoopmast.lagering
maar om te kijken of straks alles nog bereikbaar is moet deze nog gemaakt worden.
Bekijk bijlage 519170
Dit is de plaats waar de motor met vertraging komt voor de mastcilinders, ook inmiddels de looprollen gemonteerd voor de geleiding van de snaaraandrijving van de mastcilinder.
Bekijk bijlage 519171
De motor gemonteerd voor de zwenkaandrijving. Hier zie je ook de aandrijfas die de beide cilinder aandrijvingen koppelt, de snaren worden door de looprollen onder de zwenkaandrijving door geleid.
Bekijk bijlage 519172
De koppelas van de cilinderaandrijving wordt met de lagering verstelbaar gemonteerd zodat deze gelijk de snaren kunnen spannen.
Bekijk bijlage 519173
De koppelas nog zonder lagers en de gemonteerde zwenkmotor.
Bekijk bijlage 519174
De mastcilinder aandrijving blijft mooi laag, daar komt straks nog beplating van de bovenbouw bovenop.
Bekijk bijlage 519175
De lagerhouders voor de koppelas van de mast cilinders met lagers en een span mogelijkheid.
Bekijk bijlage 519176
Zo worden de snaren van de mastcilinders gespannen en deze is aan de voorkant bereikbaar.
Bekijk bijlage 519177
Aan een zijde komt een dubbele getande rol voor de motoraandrijving, deze getande rol ingekort en samen op een busje geperst, en dat busje weer op de as geperst.
Bekijk bijlage 519178
Hier een overzicht van de koppelas die is opgehangen in de lagering.
Alleen is deze snaar nog te lang en is het wachten op een kleinere snaar die nog in bestelling is.
Wordt vervolgd
Groet Leo.