Verder met het eerste onderdeel voor de bovenbouw.
De hoofdmast cilinders.
Zoals ik al eerder heb aangegeven ga ik geen hydrauliek gebruiken in mijn project dus de hoofdmast cilinders ga ik mechanisch aandrijven met schroefspindels.
RVS pijp rond 30mm wordt de ram van de cilinder, de buitenmantel is messing rond 35mm.
De grootste lengte is 546 mm en de kortste lengte is 331 mm de slag wordt 220 mm.
Als je dat voor de eerste keer zo ziet liggen zijn dat wel behoorlijke cilinders.
Hier worden de bodemplaten waar de moer in komt voor het trapezium schroefdraad gefreesd, ook zie je de uitsparing aan de buitenzijde voor de antirotatie geleiding.
Uit een het restant van de buis van de buitenmantel frees ik de antirotatie strippen die aan de binnenzijde van de cilinderbuis komen.
Hier twee drukplaten om de O ring aan te drukken die onderplaat moet fixeren in de cilinderbuis.
De drukplaat met moer en een o ring waarmee ik de onderplaat in de cilinderbuis vastzet zodat dit altijd weer is los te nemen.
Het frezen van de gaffelkop van de cilinders in de CNC machine en de handmatige 4e as.
Het resultaat van het freeswerk voor twee gaffels, de cilinder loopt in de cilinderbuis door een nylon glijlager.
De onderplaat van de cilinder met het antirotatie stripje. de twee bolkopbouten zijn voor fixering van de moer en de twee ander inbusboutjes zijn
voor de klemming van de plaat in de cilinderbuis.
Nog twee verdikkingen aangebracht op de cilinderbuis zoals bij de 1:1 cilinder, ook de slijtbussen in de gaffel aangebracht.
Hier een plaatje van de 1:1 cilinders, de doorsnede van de cilinders is 60 cm en ze wegen per stuk 4000 kg.
Wordt vervolgd
Groet Leo.