bouw van de u32 van robbe

• Topicstarter Topicstarter Dirk626
  • Startdatum Startdatum
Joris,

Ik zie op foto 3 een lagerregelaar als ik het goed heb. Moet ie niet in de lengterichting geplaatst worden?

dan zie ik nog een klep van Festo, door een servo bediend. Heb je het duiksysteem al getest met water?

Douglas

Hoi Dirk,

Douglas heeft het goed gezien, die duikregelaar moet in de lengterichting. Met de aansluitdraden dan dus recht naar voren, of recht naar achteren. Dat ligt aan hoe je roeren reageren. De regelaar zelf kan rechtop of liggend geplaatst worden, dat maakt dan weer niet uit, maar rechtop is'ie makkelijker af te stellen op de horizontaal.

Hoi Dirk,:thumbsup:

Het mag er wezen, ziet er mooi uit hoor, hoeveel cc is het duiktankje van je 500 ?

Wat is de afstand tussen de 2 schotten waar je tankje inligt.
Ik leg er een tank in van Engel en is 750 cc ,als de spindel uit gedraaid is heb ik een lengte
van 475 mm, kan jij dat opmeten, ik ben alles aan het uit zoeken, dus alles zit nog vast

Namens de feestcommisie bedankt:bday:

Gr. Rob

Laatst bewerkt:
hé,

Ok, bedankt jongens, lageregler wordt direct verplaats en ik hoop morgen de duiktenk met regeling te testen.

Groetjes

Dirk

Ps ; alle opmerkingen blijven welkom

en ik hoop morgen de duiktenk met regeling te testen.

Joris, hou die klep van Festo in de gaten, die kan wel eens niet zo werken zoals jij het wil. Hij sluit het water wel af, maar het schijnt dat ie 1 ingang vrij maakt naar buiten toe, in dit geval je WTC. Zou jij dit eerst willen controleren?

Die klep was de reden dat Jan de K zijn Typhoon kwijt was........

Douglas

Sorry Rob

Was even bezig met de innerlijke mens te voldoen blijkbaar als men bezig is vergeet men soms nog eens te eten :D

Op je vraagjes mijn duiktank heeft een inhoud van 875 ml, deze zal tijdens het uittesten eventueel gecorigeerd worden in het inwendige volume, maar daar zijn mogelijkheden voldoende voor.
En tussen die twee schotten waar jij het over hebt is 41,5 cm

Groetjes
Dirk

@ Douglas

Bedankt voor je reactie, maar het probleem in kwestie wist ik reeds het is juist dat één kant afsluit en de andere niet.

In elk geval iedereen nogeens bedankt, voor de inbreng en positieve reacties.
Groetjes
Dirk

één kant afsluit en de andere niet.

Dus als ik het goed begrijp loopt je boot vol met water als je de duiktank vol hebt. Want dan heb je aan 2 kanten water op het schakelaartje, waarvan er 1 water doorlaat naar je WTC........

Douglas

hoi Douglas

De P aansluiting wordt onderbroken zodra de tank vol is via de servo , de A aansluiting laat bij het leegpompen van de tank de luchtstroomterug naar de tank vloeien bij gesloten kontakt staat er geen druk op de P aansluiting..

probleempje

Hallo

Wie kan mij met het volgende helpen ? Ik heb een 12 volt relais parrallel op de 12 volt uitgang staan van de magneetschakelaar, dit klein wit relais schakkeld mijn ontvangervoeding dan ook tevens aan en uit..
Maar als ik uitschakel dan OK schakeld ook het wit relais uit maar dan blijft er toch spanning staan op mijn ontvanger en tevens op mijn snelheidsregelaar als ik vervolgens onvangerbaterijen afkoppel is alles terug in orde en kan ik daarna terug die onvangerbaterijen inpluggen en blijft alles Ok .

Hoi Dirk,

Gebruik je de BEC op de magneetschakelaar wel of niet? Als je 'm wel gebruikt, hoe staat dat aangesloten? Het klinkt namelijk als een lekstroom via die bec.

Hé Lex

Nee ik gebruik geen Bec aansluiting ik heb zelfs het stekkertje van op het printje er ook afgedaan, daarom vind ik het zo raar.
Zit een bbetje met men handen weeral in mijn weinig haar.

Groetjes
Dirk

hallo,

Het is hier een rare bedoeling ,als ik enkel het relais parrallel zet op de uitgang van het schakelrelais is alles in orde.
Als ik nu de voeding van de snelheidsregelaar aan het schakelrelais maak dan gaat het terug fout. Na uitschakelen blijft er 5,08 volt op de 12 volt uitgang staan. :hammer:
Zou het kunnen dat de door mij gebruikte relais doorlaten, het zijn nochtans 12 volt DC met 2 wisselkontakten 2 amp. Zouden Dioden op de 12 volt uitgang naar het schakelrelais geen uitkomst kunnen bieden ? :confused:

Groetjes

Dirk

Joris,

relais parrallel zet op de uitgang van het schakelrelais

Ik weet niet hoe ik dit moet schrijven, maar je de 2e relai verkeerd aangesloten.

Daar bedoel ik mee dat je de niet de stuurspanning van de eerste relai moet gebruiken om de 2e relai aan te sturen. Maar de geschakelde spanning (12v) aansluiten op de aansluiting wat de 2e relai weer aanstuurd.

Relais hebben 4 aansluitingen. 85 en 86 zijn de stuurspanning, wat weer nr 30 (continu +) en 87 (geschakelde+)

De nr 87 van de eerste relai gebruiken om de 2e relai aan te sturen. Nr 85 (van 2e relai) parallel op de draad van nr 87 (1e relai) aansluiten.....

Zo zou het moeten lukken.....

bbetje met men handen weeral in mijn weinig haar

Heb ik ook soms last van.... Weinig haar........

Douglas

Laatst bewerkt:
12 volt DC met 2 wisselkontakten 2 amp.

Had even niet goed gelezen, maar je schrijft 2 wisselkontacten.

je zet de boot aan en je regelaar met BEC verzorgd de spanning. Zodra je de boot met de magneet afzet schakel je de regelaar met BEC uit en springt er de verkeer aangesloten relai ook uit maar wel met een spanning van 5 volt, verzogd door een apparte accu aangesloten op de verkeerde 2e wisselkontact.........

Douglas

Laatst bewerkt:
@ Douglas,

Je blijft het stug vol houden, maar in dit topic moet Joris Dirk zijn! :celebrate:
In mijn boot zit geen relais of wat dan ook nog...;)

Groeten,

Joris

Oeps, zit te slapen. Ik bedoel Dirk............ Sorry:oops:

Ach, zolang ik het maar niet bij mn vrouw heb....:rolleyes:

Douglas

Back