[Bouwfase Mast] liebherr ltm1090

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Alwin,

Tja, schuren geeft stof, maar ik vind schuren ook echt een rotwerk, maar als het resultaat straks heel mooi is ben je dat ook weer snel vergeten, of je moet er stoflongen van overhouden !!
Maae ik neem aan dat je een mondkapje gebruikt !

Trouwens nieuw project ??? Brandweerauto ??
 
hoi cheeta
dat begint ergens op te lijken,
en een foto (al is die wazig) zegt meer dan 1000 woorden,
ik zou zeggen veel schuurplezier hihihi
maar schuren is het belangrijkste voor een mooi strak spuitresultaat,
op die manier wordt je liebherr 1090 een bling bling liebherr,
groeten markioo
 
ben benieuwd hoe erg de verf gestript zal worden door de glijblokken....

heb hier nog geen flauw benul van wel wordt bemmel werkende mast steeds krapper tijdschema...
 
hallo cheeta
verf zal er wel afgeschraapt worden,
was poedercoaten niet een optie geweest???!!
dat is geloof ik beter bestand tegen schaven,
mvg markioo
 
2 kleuren is niet mogelijk en wordt in het echt ook niet gedaan door de lengte van de masten..

ook bij de echte verdwijnt de verf. de vraag is alleen in hoe snelle mate.
 
hey cheeta de verf zal naar een paar keer in en uitschuifen langzaam verdwijnen
dat gebeurt ook 1;1 of je moet je mast goed in het vet houde dan blijvt de verf er langer op zitten gr gertjan
 
ja is een oplossing ,
in het vet steken , zo heb je iets minder wrijving tussen de lakken.
Maar de verf zal zo wie zo een beetje slijten , is onvermijdelijk dacht ik.

Verder vind ik dat je al goed gevorderd bent met de arm en hij staat mooi in kleur ,

je kan er later eens mijn graafmachiene mee tillen :)
 
Hallo Alwin,

Dat de verf op de masten beschadigd en zal afslijten, dat is onvermijdelijk, maar dat hoort er bij, dan kan je tenminste zien dat hij gebruikt hé !!
 
hallo cheeta
is teflon of siliconenspray een oplossing???!!!
en de verf natuurlijk heeeel goed uitlaten harden en cleanen voor een spiegelglad opervlak,
en hoe vaker je in/uitschuift hoe sneller het zal slijten,
ik weet niet of je nu deze verf in industriekwaliteit hebt,
dat kan wat beter tegen een stootje/krasje,
je zou eens bij liebherr kunnen vragen over het soort verf,
vragen staat vrij,misschien hebben ze wel wat over/te koop,
heb je gelijk de goede kleur,
mvg markioo
 
ik ga het wel zien. mastdelen gaan 2 weken uit harden voor montage.

Vandaag ben ik bij stef (benjamin modelbouw) geweest. En ben ik het een en ander wijzer geworden over de hydrauliek. Hij zal ook de hoofdcilinder voor mij gaan maken.

echter wil ik ook zelf leren hoe ik cilinders kan maken. En zoek daarvoor leveranciers voor materialen. Wie heeft hier goede adressen voor waar ik terecht kan als particulier?
 
Hai Alwin,

wat je ook kan doen is op internet kijken naar beetje goedkope luchtcilinders. Daar gebruik je dan de stang van. Dat doen er wel meer. Maar ook RS in Haarlem heeft stangen liggen. Ik weet niet of je daar bestellen kan maar dat weet Piet wel denk ik.

En het bedrijf www.wocken.de heeft gepolijste buis liggen, maar met jou draaibank kan je dat ook zelf. Even kijken naar een schuurhulp middel op een stokkie en dan de buis in de draaibank langzaam laten ronddraaien.
Als laatste zou je nog kunnen polijsten. Volgens mij heeft Bijou Moderne in Bleiswijk dit soort spullen. Zo maak je je eigen hoon principe.

Je kan ook nog alles uit staal of messing draaien en laten hardchromen. Kijk eens bij van Velden hardchroom, in Helmond dacht ik, Krijg je een mooi laagje op je messing.

En als laatste kan je het natuurlijk bij mij bestellen. hardchroom stangen vanaf 4mm heb ik wel liggen.

Stef
 
Hoi Alwin,

Nou je schiet lekker op zo.

Dat de verf gaat slijten op de mast is denk ik onvermijdelijk.
Ik zou persoonlijk geen verf aanbrengen op de plek waar de glijblokken komen, want verf glijt niet makkelijk.

Heb je al die moeite gedaan met glijblokken, ga je dat met de verf weer teniet doen.

Bij een echte kraan is de verf na 1 keer in en uitschuiven weg, maar op jouw model zal dat langer duren, en daar heb je denk meer last als profijt van.

Als je zelf cilinders gaat maken, voor de afdichtingen kan je Kimman proberen.

Kimman Seals

Wij bestellen op werk hier bijna alle afdichtingen, in tegenstelling tot Eriks geen belachelijk hoge vrachtkosten, en als het in een envelop past, komt het gewoon met de post, ideaal.
 
@stef
rsonline bestel ik vaker maar veel kon ik daar niet vinden... mogelijk zoek ik verkeerd. en echte webshop met duidelijk bestel systeem heb ik nog niet gevonden

@william
gaan we vanavond eens naar kijken
 
dat kimman is ook alles per mail ik wil gewoon een lijst met wat ze leveren???

of hun catalogus of wat dan ook... tot nu toe hebben al die o ringen leveranciers een onmogelijke site om uit te zoeken wat verkrijgbaar is... moet ik ze voor elke maat gaan mailen???

ook een prijs vind ik prettig om te weten van te voren.

@stef
diegene die ik had gevonden bij rsonline zogenaamde linear bearing shafts zijn dit degene die jij bedoeld of is er ergens anders ook nog een categorie? uit de info haal ik niet dat ze hardverchroomd zijn
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook op de auto sloop gasveren halen, kosten bijna niets. Deze hebben een hardverchroomde stang en super gladde cilinderbuis. Je kunt ze ook hier kopen http://www.t-technics.nl/ heb ik vorig jaar nog gedaan. Ik weet niet of ze de crisis overleefd hebben, ik heb verhalen gehoord dat ze failliet zijn.
De verf ben je zo kwijt, waar ik mij meer zorgen over maak is de plamuur die eronder zit. Al die loskomt, heb je de deuken weer terug en is al het schuren voor niets geweest. Daarom zou ik niet te veel plamuur gaan "smeren" op de giekdelen.
 
Laatst bewerkt:
deuken zal opzich meevallen... die zitten in het midden van de mast. geleiding komt aan de zijkanten.

ík heb het hydrauliek in een apart topic gezet daar wil ik gewoon meer van leren hoe en wat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top