Bouwproject Wiesel

Een 'matje' is ook niet wat je überhaupt moet overwegen, glasweefsel à 25gr/m² - 40gr/m² zou dit rompje veel goed doen. Het gewicht dat je daarmee toevoegt is verwaarloosbaar, het geeft de constructie echter wel heel veel torsie- en slagsterkte en dat is nu precies wat je wilt.

Daar hoef je niet bang voor te zijn, mits je goede epoxy gebruikt (24-uurs lamineer-epoxy van Wilsor bijvoorbeeld) en de mengverhoudingen exact aanhoudt. De laag die nu aangebracht is wel eerst even licht opschuren.

er is ineens wel resultaat met de T&T code! er staat dat het pakketjeop 25-4-2013 is vertrokken uit Hongkong. hij is dus misschien al in Amsterdam! en met een beetje geluk is m'n pakketje er dus al volgende week! :D

Reken op 2 weken vanaf de 25ste ;-)

Vertrokken op de 25ste kan zomaar betekenen dat je pakketje pas volgende week als gearriveerd staat , dan nog wat dagen ergens in niemandsland en dan eens een keertje bij Postnl ;-)

pakketje is op de 19e van hobbyking verzonden en nu dus op de 25e vertrokken uit honkong (dus in het vliegtuig op weg lijkt mij).

Klopt.... maar tussen onderweg en hier daadwerkelijk aangekomen volgens t&t wil nog weleens een paar dagen zitten..

1 van mijn laatste pakketjes b.v. heeft er ruim een week over gedaan om op te stijgen en weer te landen ;-)

waterkoeling

weer even een kleine update,
het eerste deel van de waterkoeling zit er in de uitlaat.
wateruitlaat1.jpg

wateruitlaat2.jpg

zit perfect!

nu heb ik nog een vraagje over de inlaat,
als de inlaat achter de prop komt, moet hij dan zo:
inlaat1.jpg

of zo:
inlaat2.jpg
??
mij lijkt de 2e de beste optie want die geeft veel minder weerstand maar of hij ook genoeg water oppikt?:confused:

2de is inderdaad een stuk beter met het oog op weerstand.
Water zul je meeeeer dan genoeg hebben op het moment dat je hem zo achter de prop plaats.

Bij 1 van mijn catamaran steken er 2 buisjes ongeveer een 1,5 tot 2 mm (haaks) uit (allebei de drijvers 1) en zelfs zonder achter een prop te zitten geven die ruim voldoende water.

Klein hapje uit het buisje zodat het water erin kan stromen en klaar.

Vroeger met de nicd accus nog wel, lipo's altijd bij blijven als ze laden.
Lipo's kunnen gevaarlijk zijn als je ze niet goed gebruikt!
Lees deze om te beginnen maar eens door:
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
En deze:
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu wel.... als je straks kan varen gaat die 3 uur je heeeeeeeel snel vervelen en ga je kijken naar een betere lader..

En heb je dus geld voor niks uitgegeven ;-)

ik heb ze allebij doorgelezen markjuhh, ik wist dat ze gevaarlijk kunnen worden alleen nog niet waardoor! nu wel, als je gewoon de accu aan de lader hangt en er is niks mis met de balancer en lader dan zou het goed moeten komen! tenzij je er een spijker in slaat dus haha. nu kan ik eens even goed gaan zoeken naar wat ik nodig heb.

Back