Moet er nog zand zijn?
Deze morgen waren Doc en CC nergens te bespeuren.
De kolonel en Josh begonnen zich na enkele uren toch een beetje ongerust te maken en ook omdat Toby spoorloos verdwenen was.
En net toen ze van plan waren om de Stuart op te starten en het drietal te gaan zoeken hoorden ze plots het knarsen van wielen op het grind.
En ja hoor, de mannen hadden blijkbaar nog eens gebruik gemaakt van de Duitse stootkar om een lading zandzakken te gaan halen.
"Guy's, wat is de bedoeling van die zandzakken?" wou de kolonel weten.
En Doc doet het verhaal:
"Wel Colonel, Cc, Toby en ik waren op bezoek bij mijn neef Alvin.
Je weet wel, da's die neef van me die als Stuart-onderhoudsmonteur bij D-compagnie is ingelijfd."
"Hij maakte er ons attent op dat de Duitsers een nieuw wapen ter hunner beschikking hebben: de Panzerfaust.
Je moet weten kolonel dat volgens cousin Alvin de front-bepantsering van een M5A1 Stuart bovenaan 27mm - en onderaan 63mm bedraagt.
Naar het schijnt zou die Duitse proppenschieter met gemak die bepantsering van onze Stuart kunnen doorboren.
En daar zit je dan met een verbrande kont in je Stuart."
"Daarom dat er nu veel bemanningen zijn die de voorkant van hun Stu met zandzakken afschermen. Het is een lapmiddel maar het zou toch voldoende moeten zijn om die Panzerfaust projectielen af te weren.
Zodoende heeft nu cousin Alvin ons enige zandzakken meegegeven."
Toen de kolonel het gehele verhaal had gehoord was hij natuurlijk direct akkoord dat de mannen de zakken op de Stuart zouden plaatsen.
Hij mocht er niet aan denken dat een Panzerfaust z'n geliefkoosd vehicle zou doorboren!
En op een verbrande kont zat hij nou echt ook niet te wachten. :showass:
Omdat de zakken tijdens het rijden niet van de tank zouden glijden, worden ze nog eens extra met een net en touwen goed vast gesjord.
De Duitse Stahlhelm die de mannen als souvenir/ talisman overal met zich meezeulen, wordt hier door CC terug op het rechter koplicht geplaatst.
En trots als een pauw poseren hier de mannen bij de extra bescherming die ze dankzij Doc's neef Alvin, op de kop hebben kunnen tikken.
Laat die Panzer-dinges nu maar komen! :twisted:
Wordt nog steeds vervolgd hoor.
:tank:
Droop