Bouwstrip: 1/6 M5A1 Stuart tank + Howitzer M1A1

Wat heb je het liefst: dit verslag met of zonder de poppen.

• Ik vind het leuk zo. De figuren storen me niet en mogen blijven.

Votes: 110 82,7%
  • De figuren hoeven van mij niet. Ik heb alles liever kort en bondig.

Votes: 15 11,3%
  • Voor mij maakt het niet zo veel uit.

Votes: 8 6,0%

• Total voters
    133
Ik ben pas terug in België, na 2 weken met het werk in Portugal te hebben gezeten.

En ik kon al niet wachten om je verhaal van jou mannen opnieuw te volgen.

Maar wat zie ik ik was toch redelijk goed in gelicht over de 75mm.

Voor de rest doe zo voort het blijft er waanzinnig goed uitzien ik blijf het volgen.

Naafdoppen

@Michel: :mrgreen::mrgreen:

@PixelWidget: Hartelijk dank en welkom in dit Stuart-draadje. ;)

@Volunteer: Welcome back maatje.
De jongens begonnen zich door jouw afwezigheid als vaste klant hier (én als vriend van gefreiter Frits :twisted:), al een beetje ongerust te maken. :mrgreen:

--------------------------------------------------------------------------

Vandaag zijn de naafdoppen door de mannen onder handen genomen.

Veel kijkplezier:

186.jpg

187.jpg

188.jpg

189.jpg

190.jpg

191.jpg

192.jpg

193.jpg

194.jpg

195.jpg

Wordt vervolgd,

:tank:

Droop
officer10.gif

De mannen heb onderleiding van "Uncle Droop;)" weer mooi werk verricht!

Blijf dit verslag natuurlijk weer verder volgen. Al is het maar om te zien of gefreier Frits nog ergens roet in het eten komt gooien:mrgreen:

De mannen heb onderleiding van "Uncle Droop;)" weer mooi werk verricht!

Blijf dit verslag natuurlijk weer verder volgen. Al is het maar om te zien of gefreier Frits nog ergens roet in het eten komt gooien:mrgreen:
Thanks RCW. :)

Gefreiter Frits en z'n vrienden zitten door de Howitzer momenteel nog een beetje met de bibber op het lijf.
Maar ik vrees dat het niet al te lang meer zal duren eer ze van hun schrik zullen bekomen zijn en ze hier een beetje de boel op stelten zullen komen zetten. :yes:

Droop

Commander's hatch

De mannen dachten dat na het maken van de naafdoppen, ze van de kolonel wat rust zouden krijgen.
Doch, 'rust' staat niet in het woordenboek van de commandant.

Nemen jullie zelf maar eens een kijkje:

196.jpg

197.jpg

198.jpg

199.jpg

200.jpg

Die CC toch! :mrgreen:
Maar ik vrees dat het plezier maar van zéér korte duur zal zijn.
De vrienden moesten eens weten... ... ... ... ... ... ... ... ... ... .

Droop
officer10.gif

PS: De kleine schroefjes die de terugloopwielen op hun plaats houden, heb ik verwijderd en dit omdat ze toch niet de gewenste stevigheid boden.
Die terugloopwielen heb ik nu met 6mm inbus-boutjes aan de romp bevestigd en die binnenin de tank elk met een borgmoer vastgezet.
Alles is nu veel solider en de 6-kantige naafdoppen van die wielen sluiten nu het geheel terug helemaal af.
Helaas heb ik van dit 'operatief ingrijpen' geen foto's.

Bedankt voor de lovende woorden, Savage. :D

Ja, CC kan nog al eens schetsen maken, hé? :rolling:
Maar zoals ik op de vorige pagina schreef zullen ze straks voor een onaangename verrassing komen te staan.

Ik zou zeggen: "Stay tuned!" ;)

Droop

Laatst bewerkt:
beste luc,
ik hoef niet meer te zeggen dat de tank een parel word.
ik vind het supper,de manier waarop ge het beest verbouwd ,geweldig.
dus kom maar op met de rest van uw verslag,
zit al gespannen af te wachten,met de proppenschieter in aanslag.
bouw ze maatje,
groetjes,ronny

@ Ronny: De mannen en ik danken je, schipper. :)
Ik denk dat je die proppenschieter best bij de hand gaat houden want er staat de mannen iets te gebeuren waar ze niet goed van zullen zijn.

--------------------------------------------------------------------------

CC is nu nog steeds bezig met z'n schets van het commander's hatch (mét periscoop voor de kolonel) en Doc heeft zich ondertussen ook nuttig gemaakt.
Wat hij precies gedaan heeft zullen jullie hier morgen kunnen zien. ;)

Droop

Luc, je maakt het veel te spannend man.
Om het halfuur nemen mijn bouwteamleden tegenwoordig een break om op het PC-scherm te komen zien of er nog geen vervolg gepost is... zelfs de broer van Joe, Jeff de paratrouper heeft het aantrekken van zijn uitrusting gestaakt om hier te komen zien.

Verder moest ik je nog meedelen dat de meteo ook het komende weekend een bevrijding bij jou niet zal toelaten... Probeer dus stand te houden gelijk in 1944 het 101st regiment in Bastogne moest doen.

Heligroeten en hopelijk krijgen we spoedig van de meteo een GO,

Nick

Spatlappen en een oude bekende

@ Blue Bird: Message:
De toestand zal hier stillekesaan onhoudbaar worden -stop-
De mannen hopen dan ook op een snelle interventie van je team -stop-
Zeg tegen Jeff-de-paratrooper dat hij niet voor het pc scherm moet blijven hangen maar dat hij z'n gear en vers gestreken kousen en onderbroek neemt en zorgt dat hij als de wiedeweerga hier bij ons is -stop-

Signed: F. Jackson, Medic 9th Armored Division.

End of message.
;)

@ Volunteer: Een vervolg? Okidoki! Komt er hier aan.

--------------------------------------------------------------

Terwijl CC nog druk doende is met het luik van de kolonel, heeft doc iets uitgevonden dat hij zeer praktisch vindt:

201.jpg

202.jpg

203.jpg

Alles ziet er vredig uit maar dat schijn kan bedriegen zullen ze gauw merken:

204.jpg

205.jpg

Zo, Gefreiter Frits heeft nu plotseling steun gekregen van een Brigade Führer (Generaal-Majoor) en z'n hond Blondi.
Ik voel al aan m'n water dat er hier iets gaat gebeuren... ... .
schrikken.gif

Wordt vervolgd,

:tank:

Droop
officer10.gif

doeme al weer een slapeloze nacht die tegen moet ga . . . :D

Wat ik wel nog wou zeggen ook al geraakt jou tank ooit af . . . blijf aub gewoon door gaan met het verhaal. ;)

doeme al weer een slapeloze nacht die tegen moet ga . . . :D

Wat ik wel nog wou zeggen ook al geraakt jou tank ooit af . . . blijf aub gewoon door gaan met het verhaal. ;)
Wees maar gerust Volunteer, er is nog veel werk aan de boeg hoor en het verhaal is nog zeker niet gedaan. Het begint nu maar pas:

Nu de Stuart door de hond Blondi is teruggevonden, is de gehele Duitse troepenmacht nu in staat van alarm:

DSCN0409.jpg

Duitse Fallschirmjäger staan klaar om aan boord te gaan van hun Junkers...

DSCN0281.jpg

... De bewaking van de U-boten is verscherpt en de Kriegsmarine heeft zich extra waakhonden aangeschaft...

DSCN0151.jpg

... Nu ze voor de Stuart komen te staan denken soldaten te velde met weemoed terug aan hun vrouw en de heimat...

DSCN0257-1.jpg

... Verloven zijn ingetrokken en de veiligheidsdienst draait op volle toeren...

Zoals ik reeds zei: het moet allemaal nog maar beginnen.

Spannend, niet? :D

Droop

Ja Bert, het is hier zo spannend da'k er zelf bijna nie meer kan van bouwen...
Geen enkel feuilleton is zo spannend als dit...
Mijn eigen mannen staan hier te roepen om het Stuartteam te waarschuwen dat er Duitsers achter hen staat, maar ze horen ons niet... jongens, jongens, als dit maar goed komt...

Heligroeten,

Nick

Ik heb helemaal niks tegen Doc, maar hij zegt in post 292 dat er een mg30 achterop de stuart ligt. Maar het is toch echt een cal.30! Of werkt Doc, toevallig samen met de Duitsters en heeft ie zich verward met de MG34...?
Spannend!!

@timvaneert; Het is Doc, een medic. Ik ben al lang blij dat hij het onderscheid weet te maken tussen een machinegeweer en pistool. :rolleyes: Dat hij de munitie niet helemaal goed heeft, zou mijn persoonlijk niet kunnen deren als ik op een brancard zou liggen. Dat hij de munitie uit mijn wonden kan vissen; Dat is wat mij het meeste zou boeien.

Groeten, Jean-Baptist.

Laatst bewerkt door een moderator:
Weer erge mooie plaatjes :) Fantastisch gedaan.

Droop, is het misschien niet is leuk om je wat meer in de film wereld te verdiepen?? Misschien kan je dan wel al die plaatjes omzetten tot een filmpje, lijkt me helemaal heftig. :p

wat voor wapen heeft die fallschirmjäger? ik kan het niet echt goed zien in het donker.

Back