Bouwstrip: 1/6 M5A1 Stuart tank + Howitzer M1A1

Wat heb je het liefst: dit verslag met of zonder de poppen.

• Ik vind het leuk zo. De figuren storen me niet en mogen blijven.

Votes: 110 82,7%
  • De figuren hoeven van mij niet. Ik heb alles liever kort en bondig.

Votes: 15 11,3%
  • Voor mij maakt het niet zo veel uit.

Votes: 8 6,0%

• Total voters
    133
Hey hey Droop,

weer een schitterende update. Machtig om te lezen en te herlezen.
'k Zie dat je het geheim van de tekstballonnen ook hebt ontsluierd... nog meer werk dus om de plaatjes te maken.

Heligroeten,

Nick

Schitterend weer.

Kort vraagje:

Zou je een foto kunnen maken met iedereen op de foto, en de namen erbij?
Ik haal ze telkens door elkaar.

Sludge wash

@ Blue bird & Michel: bedankt jongens. :)

@ Mark: die foto komt er straks aan hoor. De jongens gaan eerst eventjes hun haar kammen. :mrgreen:

---------------------------------------------------------------

Vandaag zijn de mannen begonnen aan de sludge.
Interesse? Wel, neem dan maar gerust een kijkje:

159.png

160.png

161.png

162.png

163.png

164.png

165.png

166.png

167.png

168.png

De nieuwe levering.

173.png

174.png

175.png

176.png

177.png

178.png

179.png

Terwijl de Duitse troepen zich al dan niet terecht zorgen maken, zijn de kolonel, Josh, CC en Doc de draaibank in orde aan het maken want ze moeten nog de naafdoppen voor de sprockets draaien.
Hoe ze dat hebben aangepakt zien we in één van de komende dagen.
Op de howitzer komen we later nog terug. ;)

:tank:

Droop
officer10.gif

Droop, wat een schitterende collectie action figures en bijhorend huis-, tuin- en keukengerei... machtig gewoon, die scènes die je opbouwt...

Maare, ik geloof dat die Duitse manschappen daar serieus in de meerderheid zijn...
Je zal dringend moeten investeren in bijkomende geallieerde troepen, anders komt dat daar nie goe...

Heligroeten,

Nick

PS Top Secret message
Jef is aan het sukkelen met het opvouwen van zijne parachut -stop-
't Is dan ook bijna 66 jaar geleden dat hij dit nog gedaan heeft... -stop-
Van zodra er een gunstige meteo wordt aangekondigd neemt Joe radiografisch contact op met de Colonel om de dropzone vast te leggen -einde bericht-

Maare, ik geloof dat die Duitse manschappen daar serieus in de meerderheid zijn...
Je zal dringend moeten investeren in bijkomende geallieerde troepen, anders komt dat daar nie goe...

Heligroeten,

Nick
We zijn inderdaad in de minderheid Nick maar laat die Duitsers maar doen hoor.
Die Duitse soldaat is daar bezig met de landingsstrip voor de Alouette II te ontmijnen. Zo is het voor de Stuart ook veilig om tot bij de heli te rijden en hem -indien nodig- van het nodige steunvuur te voorzien. Hij moest eens weten! :mrgreen::mrgreen:

-----------------------------------------------------------

Reply Top Secret Message:
Dat Jeff maar vlug leert hoe hij een parachute moet vouwen -stop-
Voor iemand die ouder is dan 66 jaar ziet hij er nog goed geconserveerd uit -stop-
We wachten in spanning de meteo-berichten af -stop-

Signed:
Lt Col. Abrams.
Commander 9th armored division

-einde bericht-

Laatst bewerkt:
Message reply

De landingszone ziet er ruig uit -stop-
Landen dus niet mogelijk -stop-
Het wordt droppen of afzeilen -stop-
Hoe dan ook, steunvuur gewenst - coördinaten volgen later -end of message-

Signed

Joe Parker
C.O. BlueBirdTeam

Voor iemand die ouder is dan 66 jaar ziet hij er nog goed geconserveerd uit
Action Figures zijn gelijk Suske en Wiske Droop, die verouderen fysiek nie... ze verweren alleen een beetje...

Laatst bewerkt:
75mm Pack Howitzer M8

Action Figures zijn gelijk Suske en Wiske Droop, die verouderen fysiek nie... ze verweren alleen een beetje...
En met die levenswijsheid kunnen de mannen er weer tegenaan. :mrgreen::mrgreen:

-----------------------------------------------------------------------

Jongens, jongens, de plannen lopen hier ernstig in de war.
De mannen weten dat ze eerst nog aan de Stuart moeten werken maar toch stonden ze er op dat ze eerst de Howitzer aan jullie mochten voorstellen.
Ik dien er hier wel op te wijzen dat dit kanon nog niet is afgewerkt.
Ik moet er nog stukken voor maken, lasnaden aanbrengen, (her)spuiten, verweren, enz. enz. enz.
Allemaal zaken die later nog in dit verslag ter sprake zullen komen.

Nou ja, ik zal maar eerst de mannen hun zin geven en hier zijn dan de eerste paar foto'tjes:

Mededeling:

Gezien dit kanon een statisch model is, was ik eerst van plan om het dan ook in het statische modelbouw-gedeelte van dit forum voor te stellen.
Doch, daar de Howitzer later één geheel met de rc-gestuurde Stuart zal vormen, zal dit model dan ook in dit Stuart-draadje afgewerkt worden.

Dank voor jullie begrip.

:tank:

Droop
officer10.gif

Gezien dit kanon een statisch model is, was ik eerst van plan om het dan ook in het statische modelbouw-gedeelte van dit forum voor te stellen.
Doch, daar de Howitzer later één geheel met de rc-gestuurde Stuart zal vormen, zal dit model dan ook in dit Stuart-draadje afgewerkt worden.

Of je maakt hem RC net als Reinier van BTN Battle Tanks Nederland • Toon onderwerp - MMM 2009: 21cm Morser 18 van Reinier :mrgreen:. Weliswaar, geen Howitzer maar een Morser achja is ook allemaal hetzelfde:p.

Tim

Luc,

Ge blijft toch nog altijd even zot als vroeger gij !!!!
Maar het is wel leuk om lezen.

Het kanon ziet nu al heel goed uit vind ik. Het zal wel indrukwekkend zijn als deze achter de Stuart hangt!
Hoe lang wordt het geheel dan Droop?

@ Tim: Nee, dank je wel. Daar ga ik me niet aan wagen. :mrgreen:

@ Michel: De totale lengte van de tank/howitzer combinatie zal +/- 135 cm bedragen.

exserco zei:
Luc,

Ge blijft toch nog altijd even zot als vroeger gij !!!!

;)

Droop

Is dit de nieuwe uitvoering van de camouflage protocol voor in kantoren van Cliniclowns?

Groeten, Jean-Baptist.

@ Jean Baptist: :mrgreen::mrgreen:

Het kanon ziet nu al heel goed uit vind ik. Het zal wel indrukwekkend zijn als deze achter de Stuart hangt!
Hoe lang wordt het geheel dan Droop?
Om al een ideetje te geven hoe de sleep van 1,35m er uit zal zien, volgen hier 2 foto'tjes;
Ik heb ze wel van een zekere afstand moeten nemen (anders kreeg ik het geheel niet op het plaatje) en daarom ziet de Stuart er nu eerder uit als een 1/35 modelletje. :mrgreen:

full

full

Droop

Laatst bewerkt door een moderator:
Back