Bouwstrip: 1/6 M5A1 Stuart tank + Howitzer M1A1

Wat heb je het liefst: dit verslag met of zonder de poppen.

• Ik vind het leuk zo. De figuren storen me niet en mogen blijven.

Votes: 110 82,7%
  • De figuren hoeven van mij niet. Ik heb alles liever kort en bondig.

Votes: 15 11,3%
  • Voor mij maakt het niet zo veel uit.

Votes: 8 6,0%

• Total voters
    133
SCR508 - De voorbereidingen

Momenteel is het bij de jongens een beetje rustig.
Dit komt omdat ze nu volop bezig zijn met de voorbereidingen tot het maken van de SCR508 Stuart-boordradio:

full

full

Ik heb CC ondertussen al gerust gesteld. Dit weekend ga ik hem zeker en vast meehelpen met het uittekenen én bouwen van de radio.
Hoe vlugger die radio gebouwd zal zijn, hoe vlugger de mannen de nodige hulp kunnen oproepen en hoe vlugger ze hun Howitzerloop van bij de Duitsers kunnen gaan terugnemen. ;)

Wordt nog steeds vervolgd, luitjes.

:tank:

Droop
officer10.gif

Laatst bewerkt door een moderator:
full

Sorry voor Doc's gedrag en z'n onwetendheid. :oops:
Eer ik hem kon tegenhouden stond hij hier al met die AFV-kit te zwaaien.
We gaan gewoon verder met de SCR508.

Droop

(Die nu eerst met Doc een hartig woordje gaat praten:
pan_kloppen.gif
)

Scr508

@ Skiwie: Doc heeft het overleefd hoor. De koekepan daarentegen niet. :twisted:

@ Volunteer: Bedankt. :D

--------------------------------------------------------------------

En dat CC al goed is opgeschoten met de bouw van de radio, getuigen de volgende plaatjes:

full

full

full

full

full

En terwijl Doc hier volop forumplaatjes aan het schieten is, ga ik de mannen wat meehelpen en zorgen voor de knopjes op de radio. ;)

Wordt vervolgd,

Droop
officer10.gif

Hey Droop,

wordt het zo niet stillaan tijd voor je mannen dat ze overschakelen naar zomertenue?
Sibiet smelten ze uit hun grote frakken...

Je radio wordt schitterend. Als hij af is, stuur me dan in code een communicatiefrequentie hé. Via de boordradio van de Alouette kunnen we dan frequentiemoduleren...

Heligroeten,

Nick

3 codeberichten @ droop hemself

- morgen zingt de leeuwerik dit seizoen zijn eerste lied...
- de douane is er nog steeds mee aan het spelen...
- de missing parts zijn nog steeds vermist...

@ Blue bird:

wordt het zo niet stillaan tijd voor je mannen dat ze overschakelen naar zomertenue?
Sibiet smelten ze uit hun grote frakken...
In filmstripland is het bij de mannen nog steeds winter. Als de tank klaar is zal hij worden ingezet in het Ardennenoffensief. En toen was het nog steeds zéér koud hoor. :)

Droop

Laatst bewerkt:
De radio is klaar

full

full

full

full

full

full

full

full

full

Zal het de kolonel lukken om via de radio de nodige hulp van Blue Bird op te roepen om dan met deze versterking de Duitsers te verschalken en alzo dan de Howitzerloop terug in hun bezit te krijgen?

Nieuwsgierig? Ik ook. :mrgreen::mrgreen:

Wordt vervolgd,

Droop
officer10.gif

hoi droop,
het is en blyft,een mooi en spanent verhaal,
ik wacht met ongeduld op het vervolg.
de boordradio,is zoals steeds,prachtig gebouwd
het beste maatje.
groetjes,ronny

Laatst bewerkt:
prachtig!

het oog voor detail dat jij hebt Droop, echt hoedje af ( of beter oorlogshelm in dit geval :p )

ik kan al niet meer wachten op het vervolg :D

Kontakt met alfa-six-three

full

full

full

full

full

Ja jongens, hoe zal dit verder verlopen?
Zullen de mannen met de hulp van het Blue Bird-Team de gestolen Howitzerloop kunnen terughalen zodat dit bouwverslag kan verder gaan of komt er toch onverwachts een kink in de kabel? :rolleyes:

Lekker spannend, niet?

Wordt vervolgd.

Droop
officer10.gif

With special thanks to Blue Bird

De mannen zijn tot de tanden bewapend (zelfs Doc draagt een geladen grease gun), de Fire Lady staat warm te draaien, het Howitzer-affuit is aangekoppeld en het heli-team van Blue Bird maakt zich klaar om de nodige assistentie te verlenen bij operatie 'Droop Storm'.

Het ziet er naar uit dat een confrontatie met gefreiter Frits en z'n trawanten nu onoverkomelijk is.

En nu maar hopen dat het voor de Alouette mooi vliegweer blijft.

We keep our fingers crossed.!

Droop: het was vroeger al zo hard in spanning afwachten op updates, nu je met Blue Bird bezig bent wordt het gewoon steeds heviger!

Good luck to all our brave soldiers who risk their lives to ensure the freedom off all mankind!

Dit wordt echt steeds leuker om te volgen! Van een bouwverslag richting een vermakkelijk stripverhaal....Nu ook met een co-writer erbij...Hulde!!:thumbsup:

Op uitkijk

Iedereen hartelijk dank voor de leuke reacties en zeker héél in het bijzonder veel dank aan Blue Bird (én z'n team ;) )

-------------------------------------------------------------------------

Vervolg

full

full

full

full

full

full

Ik heb tegen de mannen gezegd dat het Blue Bird-team maar pas tegen zaterdag zal landen.
Maar ja, dat was blijkbaar tegen dovemansoren gezegd. Niets kan hen tegenhouden om de wacht op te trekken bij de L.Z.(Landing Zone). :rolleyes:

Wordt vervolgd,

Droop
officer10.gif

Back