Bouwstrip: 1/6 M5A1 Stuart tank + Howitzer M1A1

Wat heb je het liefst: dit verslag met of zonder de poppen.

• Ik vind het leuk zo. De figuren storen me niet en mogen blijven.

Votes: 110 82,7%
  • De figuren hoeven van mij niet. Ik heb alles liever kort en bondig.

Votes: 15 11,3%
  • Voor mij maakt het niet zo veel uit.

Votes: 8 6,0%

• Total voters
    133
Het Duitse net begint zich te sluiten

@ Blue Bird: Moest ik in jouw plaats zijn dan zou ik je team er toch op attent maken dat ze ook niet mogen vergeten om aan jouw heli verder te werken. :mrgreen:

@ Seeyah: Figuren heb ik genoeg hoor en straks gaat de Stuart ook van deze verzameling deel uit maken. ;)

@ Tim: Dat heb je goed opgemerkt maatje. Dat wapen is inderdaad een cal.30 en geen MG.30. Doc had juist enkele pilletjes tegen de schele koppijn genomen en was daardoor in de war. Maar wees gerust: hij is geen Duitse spion hoor. ;)

@ Jean Baptist: Doc laat je danken voor je begrip en z'n aanbod geldt nog steeds: je mag altijd naast hem op de Stuart komen plaats nemen. :rolleyes:

@ Dennislp: Met films en montages ben ik al enkele jaren in de weer maar dit is dan weer een heel ander genre dan dit hier. :mrgreen:

@ Hendrik prins: zoals Tim al heeft geantwoord is het wapen een Fallschirmjägergewehr-42 FG-42

----------------------------------------------------------------

Terwijl de mannen nog altijd druk doende zijn aan de Stuart, begint het Duitse net zich langzaam rond hen te sluiten.
De vrienden zijn zich van geen kwaad bewust... ... :

206.jpg

207.jpg

208.jpg

Hemeltje! Wat krijgen we nu? Daar gaat nu héél zeker iets gebeuren!
Laten we hopen dat ons viertal er zonder kleerscheuren uitkomt want dit weekend moeten we normaal de update van hun gedane Stuart-werken krijgen.

Wordt vervolgd (als het de crew een beetje meezit, tenminste.)

Droop
officer10.gif

@Doc; Bedankt man! Ik kom graag naast je zitten buiten op de tank! (Dan zit ik tenminste het dichtst bij de medische hulp :mrgreen:)
Dat ik dan ook als menselijke bepantsering dien, neem ik dan maar voor lief! :( :help:

"I would gladly give my life for the Stuart and the allied forces! :cool:

Groeten, Jean-Baptist.

Laatst bewerkt door een moderator:
BOEM

de stuart vuurt een goedgemikt schot en de duitsers zijn weg :p

volgens mij is het heliteam al een hele tijd de duitsers ongemerkt observeren :p

@Seeyah; Ik wou dat dat zo makkelijk gegaan was. ;)

Ik denk dat Droopy'ke al een heel lang verhaal in zijn hoofd heeft.
Ik ben echt benieuwd......

Groeten, Jean-Baptist.

De duitsers gaan toch niet met de howitzer lopen zekers?
Je maakt het wel spannend!

Ik kom straks nog eens piepen of er al een nieuwe update is :p :worship:

De periscoop is klaar

Zo jongens, benieuwd naar het vervolg?

Ok, waar waren we gebleven?
Oh ja, die Untersturmführer had z'n manschappen het bevel gegeven om op te rukken en CC was nog steeds aan die periscoop aan het werken.

Ondertussen zijn de Duitsers aan de Howitzer aangekomen:

209.jpg

210.jpg

211.jpg

212.jpg

213.jpg

214.jpg

215.jpg

216.jpg

217.jpg

218.jpg

De mannen weten nu wel wie er voor deze snode diefstal verantwoordelijk is maar waar en hoe ze de Howitzerloop kunnen terug halen is voor hen nog een groot raadsel (voor mij niet, hihihi ;) ).
Het luik van de commandant is ook nog niet klaar, dus daar hebben ze ook nog hun handen meer dan vol aan.

De vier vrienden zijn hier nog niet aan het einde van hun Latijn... ... ... ... ...

Wordt vervolgd,

Droop
officer10.gif

Wat een climax Droop... de mannen zijn er hier niet goed van.

By the way, in mijn eigenste Radical bouwverslag worden er binnenkort door CO Joe ook Top Secret toekomstplannen onthuld... en voor een deel zijn die het gevolg van de avonturen die jouw crue momenteel beleeft...
(Benieuwd??? Kijk dan eens bij de RC-heli bouwverslagen.)

Heligroeten en tot gauw voor meer spannende verhalen uit modelbouwland,

Nick

By the way, in mijn eigenste Radical bouwverslag worden er binnenkort door CO Joe ook Top Secret toekomstplannen onthuld... en voor een deel zijn die het gevolg van de avonturen die jouw crue momenteel beleeft...
(Benieuwd??? Kijk dan eens bij de RC-heli bouwverslagen.)

Nick
Hoi Nick,

De crew en ik hebben dit samen gelezen en uiteraard zijn we nu allemaal reuze benieuwd naar die Top Secret plannen van jou en je team.
We springen nu met ons allen op de fiets van Frits en rijden rechtstreeks naar je heli-draadje.
home_trainer.gif

Droop

Een linkje misschien??

Zou wat minder zoeken zijn......, maar aanhouder wint.

Eerst die k***ebanden oppompen, stof van het zadel vegen......

En fietsen maar......

Een linkje misschien??

Zou wat minder zoeken zijn......, maar aanhouder wint.

Een linkje ware idd. niet slecht J-B, dit forum is ondertussen ook zo groot en veelzijdig geworden en per slot van rekening zijn Droop en ik twee Vlamingen die mekaar aansteken en hun Action Figures binnen hun modelbouwhobby een eigen leven proberen te geven.

Omdadde zo braaf zijt, krijg je twee linken (Droop zal het mij wel vergeven):

- eentje naar mijn huidig bouwverslag

century-radikal-g20

- en eentje naar mijn allereerste bouwstrip...

bouwverslag-alouette-ii-belgian-air-force

Als er nog modelbouwfreaks zijn die zich geroepen voelen om een bouwstrip te maken (van welke modelbouwaard dan ook), hou jullie zeker niet in...

Heligroeten en blijven bouwstrips lezen hé,

Nick

@ Droop'ke. Ziet er echt heel netjes uit! Ik heb het al eerder gezegt, maar ik kan niet anders dan het nogmaals te herhalen ;).
Zit om de zoveel tijd ook te kijken of er nog updates zijn, erg leuk om te volgen ;)!!

@ Blue Bird (excuses aan Droop'ke voor het offtopic :mrgreen: ): Net op mijn gemak het alouette topic gelezen (bakje borrelnootjes dr bij :mrgreen: ) , en mijn complimenten! Het heeft niet altijd meegezeten, maar t resultaat is het zeker waard! Eerdaags het nieuwe project eens doorspitten ;)! Keep up the good work :)!

Groeten,

Ruben

Bye Bye OCD. Welcome SCR508

En we gaan lustig verder met het vervolg van ons verhaal.

Veel lees- en kijkplezier:

219.jpg

220.jpg

221.jpg

(*)O.C.D. = Orange Communication Device. :mrgreen:

222.jpg

(**) Zie ook Bouwverslag Century Radikal G20

223-1.jpg

224.jpg

225.jpg

Zozo, om de Howitzerloop terug te halen hebben onze vrienden hun hoop gevestigd op de pantserdivisie en heli's van Blue Bird.
Maar daarvoor hebben ze eerst een goede radio nodig.

Zal het ze lukken om de SCR508 te maken? Gaan ze de nodige hulp kunnen oproepen? Zullen ze gefreiter Frits en z'n kornuiten kunnen verschalken en zo terug in het bezit komen van de Howitserloop? Gaan ze het kanon terug kunnen essembleren en modificeren? En welke rol gaat de Stuart daar in spelen?

Benieuwd?

Blijf kijken voor het verdere verloop van dit verhaal. :D

:tank:

Droop
officer10.gif

Als dit maar allemaal goed afloopt pfff . . .

Ik hoop dat ze de loop op een veilige manier terug krijgen zo dat DOC niet te veel werk gaat hebben.

hoi droop
luc,ik begin u nu zo langzaam aan een beetje te kennen via de forums.
maar waar ge de inspiratie blyft vinden is ook voor my een raatsel.
maatje,het is telkens weer genieten van uw verslag.
groetjes,ronny

droop ooit gedacht om een boek uit te brengen? ;)

maarre we wachten in spanning af op het vervolg!

groet ruben die iedere dag al aan het kijken is of er een vervolg is:(

Volunteer zei:
Ik hoop dat ze de loop op een veilige manier terug krijgen zo dat DOC niet te veel werk gaat hebben.
Tja, eer ze die loop kunnen terug nemen moeten ze nu eerst die radio maken.
Ik vrees dat de mannen daar meer dan hun handen zullen aan vol hebben. ;)

Ronny zei:
maar waar ge de inspiratie blyft vinden is ook voor my een raatsel.
Hoi schipper, het helpt wel om zo'n bouwverslag/ verhaal in elkaar te steken als je een beetje kinds blijft. Blijkbaar ben ik nooit volwassen geworden. :rolling:

Ruben zei:
droop ooit gedacht om een boek uit te brengen?

maarre we wachten in spanning af op het vervolg!

groet ruben die iedere dag al aan het kijken is of er een vervolg is
Hoi Ruben, jij krijgt de primeur: Dat boek komt er als het verslag is afgelopen.
Dus, als zowel de tank als de howitzer 100% afgewerkt zijn.
Het boek zal dan wel in een digitale versie zijn (zal ook op dvd gebrand worden). De eerste foto's van dit verslag worden dan nu ook al volledig herbewerkt met de nodige tekstballonnen. En daar kruipt nu ook eenmaal véél tijd in zodat ik niet steeds aan dit verslag/ verhaal kan verder werken.
Maar één der volgende dagen komt het vervolg er wel. ;)
Be patient my friend. :D:D

Ik kan jullie allen nu al zeggen dat er nog leuke verrassingen op komst zijn.
Wat die zijn, dat hou ik voorlopig nog een beetje voor mezelf. :mrgreen:

Hier alvast een voorproefje van één der herbewerkte foto's:

full
:) :)

Droop

Back