MG.30 cal.
Hallo,
En met de eerste dag van het nieuwe jaar ben ik ook maar terug van start gegaan.
De rubberen beschermstrips die over de Cullin hedgerow zitten kwamen vandaag aan de beurt. Die dingen zijn er door de fabrikant op geplaatst zodat kinderen zich niet aan de scherpe punten van de Cullin zouden kwetsen.
Maar voor op een schaalmodel waren ze een beetje teveel van het goede en dus moesten ze verdwijnen.
Daar die dingen op de hedgerow zijn vastgelijmd heb ik ze eerst met de Dremel doormidden geslepen. Op die manier kon ik ze zeer gemakkelijk verwijderen.
En hier zien we dan de Cullin zoals hij er moét uitzien: scherp en venijnig.
Eens dit allemaal achter de rug was heb ik me op het .30 machinegeweer toegespitst.
Het plastic exemplaar is niet echt slecht maar ik vond het toch beter om een metalen exemplaar te plaatsen.
Maar eerst moest ik zoiets maken.
De foto's:
Een aluminium staaf zou de bron worden voor m'n .30
Hier zien we het stuk in de draaibank zitten zodat ik het op de goede diameter (8mm) kon afdraaien.
Een machinegeweer dient wel een open loop te hebben en dit zien we dan hier gebeuren.
Na een hele boel bewerkingen (die ik hier niet allemaal uit de doeken ga doen) kwam er een acceptabel model van de .30 tevoorschijn.
Het kogelgewricht heb ik van het plastic model overgenomen en dit dan met een pin/gat verbinding op de metalen loop bevestigd.
En uiteindelijk kon het geheel terug op z'n plaats gebracht worden.
En hier zien we dan nog eens de aangepaste Cullin en de MG.30 in één plaatje.
Dit was alles voor vandaag.
Wordt vervolgd,
Droop