@ Nick: Jij ook bedankt maatje.

Tja, ik gebruik nogal veel ... euh, zeg maar 'heel veel' foto'tjes hé?
Ik doe dit omdat de mensen die dit verbouwverslag met interesse volgen misschien daarbij gebaat zijn.
---------------------------------------------------------------
Update (de laatste voor vandaag

)
Goed, het zoeklicht is nu geplaatst én aangesloten op het lichtcircuit.
Nemen we eens een kijkje?
De spiegel binnenin heb ik -net als bij de koplampen- terug uit alu-folie gemaakt. Dit zorgt voor een mooie reflectie van het licht.
Toen het licht was gemonteerd heb ik de behuizing dan nog maar eens een likje verf gegeven. In totaal zijn er nu een 3-tal lagen aangebracht.
De test van alle lichten.
Het was mijn opzet om in het zoeklicht één 12v lampje te gebruiken. Groot was mijn teleurstelling toen ik merkte dat ik zo'n lampje niet meer in voorraad had. Het enige waar ik me nog kon mee behelpen waren 6v graankorreltjes.
Een goed soldaat schiet met de wapens die hij heeft dus heb ik maar twee van die graankorreltjes in het lamphuis geplaatst en die in serie aaneen gesloten. Héhé, probleem opgelost.

Waarom ik hier geen LED gebruikt heb?
Wel, ook om dezelfde reden waarom ik die ook niet bij de koplampen heb gebruikt: ik wou een ouderwets, warm gloeilamplicht anno 1940 - 1945.
De Stuart in het pikkedonker maar met alle lampen in werking.
Onder het rechter voorluik zien we nog de rode gloed van de security-LEDS.
Daar moet nog een magneetje geplaatst worden zodat dit luik volledig sluit en het LED-licht binnen blijft.
In de volgende stap ga ik nu de 4 takelogen op de koepel monteren en ga ik het luik van de commandant volledig afwerken met een periscoop, sluitingen, handles... ... .
That's all for today folks.
:tank:
Droop