Bouwverslag Alfa Model Ta-183 Huckebein

Discussie in 'EDF forum' gestart door ZamBeZi, 21 okt 2006.

  1. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    aaahhhhwww...

    lipo wel eerst ff in zout water laten liggen he? anders loop je risico dat er alsnog rare dingen gebeuren in de de chemobak, of tijdens de verwerking daar.

    volgens mij bedoelde hij dat het vliegtuig reageeerde alsof er expo op stond. misschien wat negatieve expo op de zender instellen om neutraal te sturen?
     
  2. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    ..............
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2009
  3. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    met andere woorden: niet te veel negatieve expo op de zender instellen (FX-18; negatief = rustig rond de middenstand) ???

    wordt die 2200 niet een beetje te zwaar? ik begrijp dat de 1300 te zwaar belast zal worden, maar is de 1700 dan niet het compromis?

    Tucano en Micro Showflyer heb ik trouwens afgelopen dagen verkocht; de eerste vond ik een maatje te klein en niet veel toevoegen aan 't arsenaal en de MSF vond ik te traag en niet "strak" genoeg.
     
  4. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    ...........
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2009
  5. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    bedankt voor de tips; ik zal in ieder geval weinig / geen expo zetten en zeker niet de 1300's nemen
    ik denk wel dat ik niet 2000+ mah er in ga leggen; die 1700's zijn dan wel 20 chinese "C's" continu, maar ik zal ze op 10 - 15C belasten - ik wil die Huck ook een beetje licht houden (het is m'n eerste EDF!) en de lipo ook nog kunnen gebruiken in m'n Mustang
    ik koop er sowieso twee!

    gisteren even zitten experimenteren met een bungee-hook
    ik kan het wel voor elkaar krijgen om een houten latje (bijv. 1/3 roerlatje voor verfbussen) aan de binnenzijde van de romp, 10 cm van de neus te epoxien - van buitenaf dan een gaatje boren en dan een haakje er in ofzo, maar ik denk dat jouw methode makkelijker (en lichter) is
    kan je die carbon strip zo op de romp epoxien, of heb je de verf nog een beetje weggekrabt?
     
  6. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    ...........
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2009
  7. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    heb je die startinrichting helemaal compleet gemaakt met "ramp", voetpedaal etc.? plaatje?
     
  8. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    ...........
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2009
  9. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    goed man! ik zat gisteren al te piekeren over een slimme & goedkope oplossing als "releaser" en kwam ook op een wasknijper uit; nu zie ik dat jij dat in de praktijk al hebt getest!
    verder een zeer interessant draadje om te lezen; door het kerstgeneuzel kom ik er echter niet aan toe 'm helemaal uit te spitten; voorzichtige conclusie: wasknijper / geen ramp, geen wieltjes, maar een paar blokken piepschuim onder de vleugel om de kist horizontaal te houden bij de start zou genoeg moeten zijn voor de Huck
     
  10. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    .........
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2009
  11. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Eric,

    Gecondoleerd met je Huckebein. Volgens mij heb je verder wel een leuke dag gehad zo te zien op SBS6.

    groetjes,
    Dennis

    p.s. wat ging er precies mis en kan ik daarvan nog wat leren?
     
  12. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    ...............
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2009
  13. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Kleine update: de vleugels zitten inmiddels aan de romp!
    Project heeft een tijdje stilgelegen door prio te geven aan andere kistjes, maar ik heb 't nu weer opgepakt. Ondertussen heeft een halogeen lampje dat per ongeluk aan ging onder de doos een keurig rond gat gebrand in de rechtervleugel. Met een mooie, stevige sticker moet dat wel te fixen zijn.

    Eerste vlucht hoeft nu niet lang meer te duren; ik moet alleen nog even goed nadenken over een bungee-haak. Ik denk aan een carbon stripje van 8 mm breed en ca. 10 cm lang plat tegen de romp en hier een klein stukje van dat zelfde carbon haaks op te epoxien, of beter: er door heen laten steken en vastzetten met epoxy. Als bungee wil ik het hoogstart-elastiek gebruiken dat bij m'n Arcus zat.
     
  14. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    decals: 8 euri
    doen?
     
  15. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Vandaag eerste vlucht gemaakt, nou ja vlucht: gelijk aan de eerste vlucht van Eric. Enige verschil is dat de mijne gelijk afgeschreven is; de schade was te groot :?
    Wat er gebeurde was wat je overal over deze kist leest bij mislukte starts: gelijk te veel klimmen, stall etc. etc. Ik heb 'm recht, misschien zelfs iets omlaag geworpen en met minder dan half gas, maar 't mocht niet baten.
    Ik kan het niet helemaal verklaren; misschien zonder dat ik er erg in had toch iets omhoog geworpen, of het zwaartepunt niet goed. Op zich jammer, maar er zijn ergere dingen. Nu maar eens kijken wat ik met de aandrijving ga doen. Heb wel wat leuke depron parkjetplannen gezien, of gewoon de MIG kopen van Alfa Model, die een stuk prettiger schijnt te vliegen.
     
  16. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    ...............
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2009
  17. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Tsja... ik weet het gewoon niet wat het nou was. Veel, heel veel gelezen op RCGroups, ook de handleiding gelezen en ook alles conform 't boekje gedaan (denk ik) en toch was 'ie niet te houden. Ik kan niet zeggen dat ik verkeerd gevlogen heb, want er was, eenmaal los, helemaal niets meer aan te doen.
    Ik vind het niet mega-erg, want het mooie was al een beetje van die kist af als gevolg van een halogeenspotje dat een tijd onder de doos lag te branden, maar ik had er wel graag nog een paar uurtjes mee gevlogen.
    Ik wil wel proberen iets met de aandrijving te doen. Die kist kostte een tientje of 5 in de opruiming, maar motor + fan waren weer ietsje duurder. De Alfa-fan heeft echter geen inlaatring, dus zal waarschijnlijk wel ergens IN gebouwd moeten worden, toch?

    Als ik ga voor een nieuwe jet van Alfa Model, dan is die A4 idd niet te versmaden :lol:
     
  18. janneman

    janneman

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    798
    Locatie:
    Middelburg (Zeeland)
  19. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Bedankt; ik volg jouw draadje al een tijdje. Ik heb veel bewondering voor je bouwkwaliteiten, maar ik denk dat ik maar eerst wat meer een houtje-touwtje EDF ga maken in de vorm van zo'n Bandit
     
  20. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    .........
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2009

Deel Deze Pagina